2014-06-26, 09:55
Medlem
Tjena, jag undrar ifall det finns någonstans man kan köpa idéer till tatuering.

Jag vill göra en hel sleeve, med massa olika saker bara, inget av betydelse.
Tänkte punga ut 500kr för detta.

Inbillade mig att det kunde eventuellt finnas en service där folk kommer på idéer och ritar upp det på datorn eller på ett A4 som man sedan får köpa.

Förövrigt så ifall någon är intresserad som läser denna tråd kan kontakta mig om man känner att man har en viss kreativitet samt att man är bra på att teckna.
Citera
2014-06-26, 09:58
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Fixar inte tatueraren sånt? Om du säger att du vill ha en sleeve, kanske med det och det temat borde hen kunna slänga ihop nåt.
Citera
2014-06-26, 10:08
Medlem
MisterToms avatar
Det är precis vad tatuerare gör.
Citera
2014-06-28, 13:15
Medlem
Emelisans avatar
Vet en sida som har precis det du söker. Du betalar mellan 99 dollar till 299 dollar beroende på hur stor och avancerad piece du vill ha. Du beskriver din idé, kanske laddar upp nån skit-skiss du gjort själv och så har du diverse artists som tolkar din idé och skapar det du vill ha på ett snyggt proffessionellt vis. Den idé du gillar bäst, köper du, om du inte gillar någon alls - pengarna tillbaka!

Har aldrig testat tjänsten själv, men den låter väldigt smart, möjligen lite dyrt. Har kollat runt lite på de som pågår just nu, och det finns väldigt duktiga konstnärer och tattoo artists där. Det du behöver göra sedan är ju bara att hitta någon som kan utföra den design du vill ha.

http://www.tattoodo.com/custom

Lycka till!
Senast redigerad av Emelisan 2014-06-28 kl. 13:18.
Citera
2014-07-01, 14:06
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalphao
Tjena, jag undrar ifall det finns någonstans man kan köpa idéer till tatuering.

Ja, det kallas tatueringsstudio. Om den du går till inte vill göra det, eller inte vill lyssna på dina idéer, då får du gå till nästa. Tro mig, de flesta seriösa och duktiga tatuerare är nog mycket hellre med och ritar upp skisserna själva, än att tatuera in färdiga motiv som du köpt på internet.
Citera
2014-07-01, 14:11
Medlem
ArturoBandinis avatar
Lägg inte pengar på att köpa ett A4 med motiv från någon annan än din tatuerare. Min erfarenhet säger mig att tatuerare ändå ska in i motiven och peta, så i slutändan kommer du få något annat än din urpsrungsidé = vips så har du råkat köpa två tatueringar.
Citera
2014-07-01, 22:06
Medlem
Ravenboxs avatar
Tja! Ett tips, om du skall göra en hel arm så samla ihop minst 20 lax, gå till en riktigt bra studio som till exempel malmö classic tattoo eller lite beroende på vilken stil du är ute efter så kan du berätta lite vad du har tänkt dig så kan dom hitta på det mesta som är fullständigt personligt till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in