Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-04, 08:51
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Återigen, läs rapporterna istället för att gång på gång göra bort dig. Jag har tom länkat åt dig.
Nehej, det var för svårt att fatta tydligen.
Citera
2014-07-05, 00:43
  #146
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Nehej, det var för svårt att fatta tydligen.
Uppenbarligen var det för svårt för dig. Och då kan ju inte diskussionen fortsätta. Kul att du ville skriva av dig lite i tråden i alla fall. Nu ska jag ägna tiden åt andra skribenter som kan läsa källor och som har legitima frågor och synpunkter.
Citera
2014-07-05, 01:01
  #147
Medlem
Bra sajt om lönespridning med mera.

http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/spridning/
Citera
2018-04-03, 17:48
  #148
Medlem
Varför finns det människor som förespråkar lika lön för lika arbete egentligen? Har de verkligen tänkt igenom vad det skulle betyda?

Till att börja med kan vi direkt lägga ner allt hjälparbete i tredje världen. Helt omöjligt att betala samma löner där som motsvarande jobb på andra ställen.
Det räcker dock inte. När vi ändå är igång kan vi också lägga ner hela landsbygden. Det är dyr lyx att bo på landet. Med likvärdiga löner kan vi glömma projektet. Alla måste bo i storstäder, men det räcker inte där heller.

Jämför olika brancher. Vilka har mest pengar? Skall vi bara ha vapenindustri, läkemedelsindustri, och droghandel? De kan betala mest och de som inte vill betala lika mycket, tja...

Tänker jag fel, eller tänker kanske kommunisterna fel när de inte inser att alla inte är lika penga-kåta som de själva är? En del människor kan faktiskt tänka sig att bo på landet mot lägre lön, eller kanske att jobba med hjälparbete. Detta trots att de inte får lika lön för likartat arbete.
__________________
Senast redigerad av ManManne 2018-04-03 kl. 17:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback