2014-06-24, 17:14
Medlem
Jag försöker återställa min dator efter att win update inte vill uppdatera min dator längre utan den lägger tillbaka dom gamla uppdateringarna.

Jag trodde att datorn hade en gömd partition med operativsystemet vilken den inte hade eftersom jag har 8.0, tyvärr inte uppdaterad till 8.1 då den skapar en sådan.

Har försökt att återställa totalt och även utan att radera befintliga filer men den säger att det saknas filer.

Har försökt att skapa en sticka från detta system men den fungerar inte så bra eftersom mitt system strular.

Är enda sättet att få ordning på detta att få tag på en annans sticka från en likadan dator?

Jag bor i Örebro om det skulle fungera.
Citera
2014-06-24, 20:44
Medlem
Polyklorfenols avatar
Är det bara uppdateringarna som inte vill gå vidare, eller är det andra fel med datorn?

Ibland fungerar det att rensa all tidigare uppdateringshistorik. Det är några steg att gå igenom och inte helt enkelt för den mindre datorvane. Sedan låter man Windows på nytt att söka efter uppdateringar och då brukar den gå vidare med de nya.

Kolla lite på länken nedan, där det finns ett diagnosprogram från Microsoft.

Jag bor också i Örebro, så vill det sig inte alls, kan du skicka PM så kanske jag kan lösa det.

http://windows.microsoft.com/sv-se/w...#1TC=windows-8
Senast redigerad av Polyklorfenol 2014-06-24 kl. 20:46.
Citera
2014-06-24, 20:46
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag har dessutom en Windows 8-skiva ligger om det värsta inträffar och ominstallation behövs. Licensen ligger inlagd i din dator, så licensnummer behövs inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in