2014-06-23, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Handlade ju inte ens om matlagningskunskaperna det jag klanka ner på.
Det måste du väl ha sett, eller?

Sen sa jag att AndersArseniks tips är ett bra sätt att köra biten på.
Finns inte nått att tillägga, då jag finner den metoden som den klart bästa.

Gillar göra mat jag inte gjort innan, testa olika saker.
Om jag har kunskaper om 70-tals mat, det vet jag inte.
Då jag inte har någon större koll på vad 70-tals mat är näst intill.

Tipset är att du nästa gång ger fan att mobba ner folk, och i stället ger ett bra förlag. Är det svårt att förstå? Tänkte väl det!

Nu kan du dra åt helvete! Klyban, det är inte så svårt att vara snäll! :-)

Du tillhör väl dom med ADHD, Damp eller nån annan ny form utav sjukdom :-P Däremot har du många gånger haft bra matlagningsåsiket som bland kockar tyckts varit väldigt bra! Håll det uppe och sluta upp med din mobbing, som ingen gillar, ska du se att du kanske får anställning på en fin restaurang.
Senast redigerad av frukostvin 2014-06-23 kl. 21:51.
Citera
2014-06-23, 21:54
Medlem
[quote=ettrosatangentbors|49317769]
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
ja men det blir samtidigt så mycket lättare att äta enligt mig, annars får man slita som fan och man får inte av allt kött heller. kanske jag som gör fel annars då hehe

Kör du 4-5 h i ugn eller indirekt på grill så blir det exakt lika mört, och dessutom saftigare. De här kommer falla isär lika bra som dina om det nu är det du är ute efter. Vill man ha lite segare (som många vill i US) så räcker 2-3 i ugnen på samma temp.

Har du testat det här i ugnen? Jag har testat båda massor av gånger. Sök på revben i min blogg barariktigmat.se så kan du se mer detaljer. Skriver på telefon nu och det är lite segt.

Skirver inte det här för att besserwissra utan helt enkelt för att jag tycker det är överlägset som metod :-: och omjag verkar dryg är det nog för att jag skriver på jävla iphone och håller igen lite med orden. Sorry i så fall.
Citera
2014-06-23, 22:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Tipset är att du nästa gång ger fan att mobba ner folk, och i stället ger ett bra förlag. Är det svårt att förstå? Tänkte väl det!

Nu kan du dra åt helvete! Klyban, det är inte så svårt att vara snäll! :-)

Du tillhör väl dom med ADHD, Damp eller nån annan ny form utav sjukdom :-P Däremot har du många gånger haft bra matlagningsåsiket som bland kockar tyckts varit väldigt bra! Håll det uppe och sluta upp med din mobbing, som ingen gillar, ska du se att du kanske får anställning på en fin restaurang.
Det är ingen mobbning genom kalla det korkat att köpa en köttbit, utan ens veta vad det är.
För hade jag gjort detta, så hade jag definitivt tyckt det vara okey att man kalla mig korkad.

I övrigt har jag redan berättat att det AndersArsenik sa, var det som var rätt väg att gå med denna revbensliknande köttbit.
Så varför jag ska säga mer än så, vet jag inte.
Skulle kanske säga typ av kryddning man kan köra.
Okey kan jag göra, st louis variant på dom skulle säkert bli gott.

Övrigt verkar du väldigt upprörd.
Din upprördhet kommer av att du inte hade förmågan att läsa vad jag skrev.
Så det är inte mig du ska vara sur på, utan på dig själv at inte ger dig tid till läsa in en text på ett sätt du förstår den.
Citera
2014-06-23, 22:09
Medlem
klybans avatar
Citat:

Kör du 4-5 h i ugn eller indirekt på grill så blir det exakt lika mört, och dessutom saftigare. De här kommer falla isär lika bra som dina om det nu är det du är ute efter. Vill man ha lite segare (som många vill i US) så räcker 2-3 i ugnen på samma temp.

Har du testat det här i ugnen? Jag har testat båda massor av gånger. Sök på revben i min blogg barariktigmat.se så kan du se mer detaljer. Skriver på telefon nu och det är lite segt.

Skirver inte det här för att besserwissra utan helt enkelt för att jag tycker det är överlägset som metod :-: och omjag verkar dryg är det nog för att jag skriver på jävla iphone och håller igen lite med orden. Sorry i så fall.
Helt klart.
Men man kan tillägga det blir okey med att koka också.
Dock har jag aldrig kokat revbensspjäll sedan jag körde min första sväng kamben i grillen.
Då på low and slow.
Mitt sätt att hålla med dig om att det är godast att köra den metoden du skrev.
Citera
2014-06-23, 22:25
Medlem
Mig veterligen så föreställer det där Grillribs, om jag inte ser helt fel.
Iallafall så det heter på mitt jobb inom köttindustrin.

Är väl samma som revbensspjäll antar jag.
Citera
2014-06-23, 22:42
Bannlyst
Jag tillhör Kockeliten inom Stockholmsrestaurangerna. Klyban är ingen vi kan tänkas att anställa.
Citera
2014-06-23, 22:47
Bannlyst
Citat:
Jag tillhör Kockeliten inom Stockholmsrestaurangerna. Klyban är ingen vi kan tänkas att anställa.

Klyban har möjligen möjligheter, men måste visa det. Det går inte att ens trackassera folk på internet. Att göra det inom restaurang är helt åt helvete. Då får man sparken direkt. Jag kan inte tänka mig nåt värre än en mobbare på restaurang.

I nån mån gillar jag dig Klyban. Ta ett djupt andetag!
Senast redigerad av frukostvin 2014-06-23 kl. 22:52.
Citera
2014-06-23, 22:48
Medlem
Om man inte har 4-5 timmar att köra dem i grillen på (tex efter att man kommer hem efter jobbet en fredag) så är 1-1,5 timmar i sjudande vatten plus 15-20 min i ugnen ett helt ok substitut, så länge man har en bra glacé eller marinad. Visst förlorar man lite i saftighet, men de blir ändå möra och goda och på en mer hanterlig tid.
Citera
2014-06-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almandragoran
Om man inte har 4-5 timmar att köra dem i grillen på (tex efter att man kommer hem efter jobbet en fredag) så är 1-1,5 timmar i sjudande vatten plus 15-20 min i ugnen ett helt ok substitut, så länge man har en bra glacé eller marinad. Visst förlorar man lite i saftighet, men de blir ändå möra och goda och på en mer hanterlig tid.

Jag håller egentligen med :-). Det är ju som alltid en fråga om tid, ansträngning och smak. Det blir inte alls äckligt.
Citera
2014-06-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag hade förkokat i liquid smoke dagen innan tills köttet nästan lossnar från benen. Låtit ribsen svalna och geggat på med schysst marinad över natten i kylskåp. Dagen efter hade jag fyrat igång grillen, grillat och penslat på mer marinad. Fram med haklapp och valfri kall dryck och ett berg med jalapeño poppers & majskolvar med kryddsmör (peppar).
Suck... Nu blev jag hungrig och jag har redan ätit.
Citera
2014-06-23, 22:53
Medlem
Citat:
Klyban har möjligen möjligheter, men måste visa det. Det går inte att ens trackassera folk på internet. Att göra det inom restaurang är helt åt helvete. Då får man sparken direkt. Jag kan inte tänka mig nåt värre än en mobbare på restaurang.

I nån mån gillar jag dig Klyban. Ta ett djupt andetag!

Snabb titt på din postningshistorik. Elitkock, akutläkare, musiker, renskötare, prickskytt.. Imponerande CV ;-)
Citera
2014-06-23, 23:10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Snabb titt på din postningshistorik. Elitkock, akutläkare, musiker, renskötare, prickskytt.. Imponerande CV ;-)

Det finns alltid sådana. Synd bara att dom hittar till MMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in