2014-06-23, 13:27
Medlem
Zloths avatar
Danska myndigheter är väldigt oroade över Sveriges invandring och hur det hotar säkerheten i andra länder.

http://www.friatider.se/danmark-svensk-invandring-ett-hot-mot-resten-av-v-rlden

Citat:
I den danska polismyndighetens facktidning Dansk Politi berättar en tjänsteman vid gränspolisen på Kastrup hur en afghan stoppats på flygplatsen efter en registerkontroll där man sökt efter kända kriminella. Afghanen flög från Istanbul i Turkiet och med sig har han papper som visar att han sökt – och nekats – visum i Danmark på grund av sin kriminalitet.

Men istället har han fått ett svenskt visum, och nu är han på väg till sin fru, som är dansk medborgare och som nyligen har bosatt sig på en c/o-adress i Sverige. De danska myndigheterna ställer sig nu frågande till varför Sverige har beviljat mannen visum, trots att upplysningar från danska register visar att han ansetts utgöra ett hot mot säkerheten i landet.

Är nog bara en tidsfråga innan Öresundsbron sprängs i bitar.
Citera
2014-06-23, 13:36
Bannlyst
Här är alla välkomna. Machetenegrer, folkmördare, terrorister, kriminella och avskum. Sverige; landet där galenskapen frodas.
Citera
2014-06-23, 13:37
Medlem
reffis avatar
Jo men vadå, kan man annat än hålla med?

Har ju varit massvis med attentat runt om i världen där man läst att "förövarna hade svenska pass".
Citera
2014-06-23, 13:40
Medlem
retepm.s avatar
Snart kommer det byggas murar runt Sverige för att hindra de hundratusentals asylturister vi tar emot från att ta sig in i andra länder. Och PK:iter kommer fortsätt med sina vansinniga rasistanklagelser mot andra länder. De måste bort de här vansinniga människorna.
Citera
2014-06-23, 13:46
Medlem
Ja man får hoppas att våra nordiska grannar tar tag i saken åt oss då vår egna ledning är totalt inkompetent och rädd att tala om problemen när det gäller detta.
Heja Sverige
Citera
2014-06-23, 13:50
Medlem
Blondinss avatar
Sånt här är riktigt läskigt..

Men det är väl så vi har det här? I Sverige bryr vi oss inte om vad personer som kommer hit har för bakgrund? Vi blir väl bara mer nöjda ju mindre vi vet om dom..
Citera
2014-06-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jo men vadå, kan man annat än hålla med?

Har ju varit massvis med attentat runt om i världen där man läst att "förövarna hade svenska pass".

Kan du visa en källa till dessa massvisa attentat ?
Citera
2014-06-23, 14:20
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB

Terrorattentatet i Kenya är väl ett färskt exempel där en av förövarna hade svenskt pass.
Citera
2014-06-23, 14:20
Bannlyst
Citat:

Jag kan bjuda på några enbart från Thailand, då jag bott där.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/bombkemikalier-hittade-nara-bangkok_6772191.svd

Sen har vi den med svenskt pass som sprängde av sig benen vid Khao San Rd. Tyvärr hittar jag ingen länk nu.
Citera
2014-06-23, 14:26
Medlem
reffis avatar
Citat:

Terrorattentatet i Nairobi 2013
Terrorattentatet i Kampala 2010
Terrorplanerna i Bangkok (http://edition.cnn.com/2012/01/16/world/asia/thailand-terrorism/)

Är du intresserad av mer så ta en titt på google.

I övrigt så försvinner ca 60 000 pass varje år, flera hundratusen misstänks finnas i omlopp på den illegala marknaden. Främst i mellanöstern.
Du kan kanske googla på det också eller ska jag rita en bild?

Sen har det varit mycket skriverier om "svenskar" som åker till Syrien. Jag tror inte de åker ner för att plocka bär utan det lär vara en och annan "svensk" som gjort jävelskap där också.
Citera
2014-06-23, 14:31
Bannlyst
Sveriges hemliga avtal med Nsa gör att alla som använder mobil data eller annan utrustning avlyssnas därav känner sig svenska och amerikaner säkra de har koll.
Citera
2014-06-23, 14:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Terrorattentatet i Kenya är väl ett färskt exempel där en av förövarna hade svenskt pass.

Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Jag kan bjuda på några enbart från Thailand, då jag bott där.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/bombkemikalier-hittade-nara-bangkok_6772191.svd

Sen har vi den med svenskt pass som sprängde av sig benen vid Khao San Rd. Tyvärr hittar jag ingen länk nu.

Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Terrorattentatet i Nairobi 2013
Terrorattentatet i Kampala 2010
Terrorplanerna i Bangkok (http://edition.cnn.com/2012/01/16/world/asia/thailand-terrorism/)

Är du intresserad av mer så ta en titt på google.

I övrigt så försvinner ca 60 000 pass varje år, flera hundratusen misstänks finnas i omlopp på den illegala marknaden. Främst i mellanöstern.
Du kan kanske googla på det också eller ska jag rita en bild?

Sen har det varit mycket skriverier om "svenskar" som åker till Syrien. Jag tror inte de åker ner för att plocka bär utan det lär vara en och annan "svensk" som gjort jävelskap där också.

Nu kommer GIILAB att byta ämne och prata om någon oväsentlig teknikalitet. Kanske är inte dessa tillräckliga exempel för att uppnå "massvisa".

Sanningen är ointressant för våra politiska ledare och deras fotsoldater. Bra att Danmark gör sitt bästa för att skydda sitt gamla grannland. Framtiden får visa huruvida de lyckas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in