Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-25, 13:37
  #13
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillyz
Okej, hade ju gärna velat besöka Brasilien, Argentina, Peru, Bolivia och Colombia, dvs 5 länder.
Om ni hade fått välja bort ett av länderna, vilket hade ni då valt och varför? Motivera gärna

Sen finns ju alltid möjligheten att ta inrikesflyg ju ?

Argentina, av den enkla anledningen att det bästa i ARgentina är enligt mig Patagonien och det ligger så sjukt off, speciellt under din tidspress.

Flyg till Rio, se IGuazu fallen, dra till Pantanal, över till BOlivia, och därifrån till Peru och flyg sen till COlombia.

Inrikesflyg= sjukt dyrt om du inte är ute i godtid..
Citera
2014-06-25, 19:00
  #14
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Argentina, av den enkla anledningen att det bästa i ARgentina är enligt mig Patagonien och det ligger så sjukt off, speciellt under din tidspress.

Flyg till Rio, se IGuazu fallen, dra till Pantanal, över till BOlivia, och därifrån till Peru och flyg sen till COlombia.

Inrikesflyg= sjukt dyrt om du inte är ute i godtid..

Ja jag tycker detta låter rimligt. Enda landet som har billiga inrikesflyg är Bolivia med militärens egna bolag TAM (ej att förväxla med brasilianska TAM). Är dock onödigt att flyga i Bolivia då bussarna är snuskigt billiga och ändå oftast bara tar 8-14h och om man tar nattbuss så är det chill. Om du kör den rutten och gör Pantanal i Brasilien (istället för Bolivia, är dock troligtvis mycket billigare i Bolivia. Inte varit i Pantanal men tror man upplever liknande som i Pampas?) så räcker det med typ 2-3 veckor för att snabbt hinna det bästa av Bolivia (enligt mig Sucre, Potosi, La Paz, Uyuni, Titicaca).
I Peru skulle jag satsa på Cusco (Sacred Valley & Machu Picchu), Arequipa (Colca Canyon), Huacachina och Huaraz (vandring och klättring). I Colombia är väl sköna ställen Medellin (och kafferegionen), San Gil och Santa Marta (med Ciudad Perdida och Tayrona).

Finns givetvis mycket mer i alla länder men känns inte som att TS har så mycket tid. Vad vill du göra och se?
Citera
2014-06-25, 20:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Ja jag tycker detta låter rimligt. Enda landet som har billiga inrikesflyg är Bolivia med militärens egna bolag TAM (ej att förväxla med brasilianska TAM). Är dock onödigt att flyga i Bolivia då bussarna är snuskigt billiga och ändå oftast bara tar 8-14h och om man tar nattbuss så är det chill. Om du kör den rutten och gör Pantanal i Brasilien (istället för Bolivia, är dock troligtvis mycket billigare i Bolivia. Inte varit i Pantanal men tror man upplever liknande som i Pampas?) så räcker det med typ 2-3 veckor för att snabbt hinna det bästa av Bolivia (enligt mig Sucre, Potosi, La Paz, Uyuni, Titicaca).
I Peru skulle jag satsa på Cusco (Sacred Valley & Machu Picchu), Arequipa (Colca Canyon), Huacachina och Huaraz (vandring och klättring). I Colombia är väl sköna ställen Medellin (och kafferegionen), San Gil och Santa Marta (med Ciudad Perdida och Tayrona).

Finns givetvis mycket mer i alla länder men känns inte som att TS har så mycket tid. Vad vill du göra och se?

Det jag vill göra/se i Brasilien är egentligen bara Rio de janeiro.

Argentina är väl Buenos Aires det som lockar. Patagonien också men det verkar ligga alldeles för långt borta.

Peru är det ju Machu Piccu/Inkaleden och Huacachina.

Bolivia, Saltöknen och La Paz om det är något o se? :P

Sen hade jag önskat o besöka Colombia med Medellin o Bogota också
Citera
2015-01-13, 16:07
  #16
Medlem
Hijackar tråden lite.

Ska göra Buenos Aires - Iguazu - Bolivia - Peru - Colombia på 3 månader lite drygt. Vad tror ni om detta?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2397170

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback