Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-06-20, 15:10
Bannlyst
soms agt, kan ej snusa utan att jag drycker nånting då jag känner att får kväljningar lite här o där om jag ej drycker något.

Snusar general den svarta. Tycker det e gott o dricka nåt med det speciellt cola eller liknande.. vad kan jag göra för att sluta dricka?
Citera
2014-06-20, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
vad kan jag göra för att sluta dricka?

Sluta dricka bara, var inte en sån mes. Du vänjer dig snabbt.
Citera
2014-06-20, 15:16
Medlem
Caens avatar
Testa att snusa white istället, rinner inte lika mycket.
Citera
2014-06-20, 15:18
Medlem
Jellohs avatar
"Vad kan jag göra för att sluta dricka?" Hej och välkommen till tobaksforat. Gör hur du vill. Pröva white eller torrsnus?
Citera
2014-06-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
soms agt, kan ej snusa utan att jag drycker nånting då jag känner att får kväljningar lite här o där om jag ej drycker något.

Snusar general den svarta. Tycker det e gott o dricka nåt med det speciellt cola eller liknande.. vad kan jag göra för att sluta dricka?

Själv har jag snusat i ca: 17 år. Tyckte snus var gott första gången jag smakade det. Jag har alltid tagit snus med måtta. Snusar ca: 2,5 dosor/vecka. En snus som jag stoppar in kan få sitta där 2-4 timmar.

Min frågeställning blir, varför snusar du om du inte tycker om smaken? Själv så stoppar jag inte saker i min mun som jag inte tycker smakar bra!
Citera
2014-06-20, 15:26
Medlem
Avva66s avatar
Varför inte sluta med snuset? Det är ju egentligen bara dumheter.
Citera
2014-06-20, 15:26
Medlem
napalmenss avatar
Jag har snusat i sex år ungefär men tycker också det är gott att dricka något till. Innan drack jag gärna en cola framför datorn när man spelade något men insåg snabbt att man blev fet av det så dricker nu vatten enbart.

Prova white om du tycker det är obehagligt med smaken är mitt tips.
Citera
2014-06-20, 15:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Dryck till går inte. Tar bort smaken av snuset. Du kanske skulle testa något smaksatt t.ex mint eller lakrisvariant istället eller sluta snusa.
Citera
2014-06-20, 15:49
Bannlyst
Jo asså jag tycker det e gott o det, jag känner av nikotinet även fast jag dricker nåt med det men är de t liksom ''fel'' att dricka medans man snusar?
Citera
2014-06-20, 17:14
Medlem
Drick inte när du har en snus, den börjar rinna hur mycket som helst o tar slut på 10 min..
Citera
2014-06-20, 17:30
Medlem
mussehahas avatar
Sluta snusa istället om du inte gillar det
Citera
2014-06-21, 11:43
Medlem
du är inte ensam fast jag gillar att dricka till för att det gör snusandet ännu godare! jag tycker inte att snus smakar illa (har snusat i ca 2.5 år) jag tycker bara att en kall cola till snusen gör den ännu godare dock har det blivigt lite av en dålig vana eftersom det inte är så bra att dricka läsk flera gånger i veckan men jag är fortfarande ung så blir inte fet av lite socker och har aldrig haft ett hål (är 18)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in