Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-20, 15:01
  #1
Medlem
LadyGanjas avatar
Som rubriken lyder vilket är bäst sättet _överlag_ att spela upp musik ?
Och vilken teknisk lösning har du anammat själv ? Och vilken är bäst ?

Personligen använder jag Aux kabel, men har märkt att många har en för kärlek för blåtand.
Även träffat några som använder FM sändare men tycker personligen det låter sämre.
Sen visst finns det en liten mängd som fortfarande använder cd skivor som bränns hemma...


Mvh Förvirrad tjej
Citera
2014-06-20, 15:22
  #2
Medlem
CD använder jag.
Citera
2014-06-20, 15:26
  #3
Medlem
-defekt-s avatar
Bästa sättet är alltid en kabelanslutning via aux (mot en förstärkare), och en förförstärkare. Då det är minst fullust på kvalitén. Men finns det usb så är det usb som gäller.
Men sen är det ju bekvämt med blåtand mm.
Såg efterhand att det gällde bilstereo.
Citera
2014-06-20, 15:39
  #4
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Som rubriken lyder vilket är bäst sättet _överlag_ att spela upp musik ?
Och vilken teknisk lösning har du anammat själv ? Och vilken är bäst ?

Kassett är klart överlägset, men CD/AUX är inte heller så dumt

Trådlöst kommer inte på fråga, som du säger, det försämrar ljudet.
Citera
2014-06-20, 15:46
  #5
Medlem
FBMinchias avatar
Aux från mobil är sådär. Massa surr/brus, fast det kanske beror på själva sladden?
Citera
2014-06-20, 16:29
  #6
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Som rubriken lyder vilket är bäst sättet _överlag_ att spela upp musik ?
Och vilken teknisk lösning har du anammat själv ? Och vilken är bäst ?

Personligen använder jag Aux kabel, men har märkt att många har en för kärlek för blåtand.
Även träffat några som använder FM sändare men tycker personligen det låter sämre.
Sen visst finns det en liten mängd som fortfarande använder cd skivor som bränns hemma...


Mvh Förvirrad tjej

Vad är det för telefon? Är det Iphone och du plockar ut ljudet via aux så använd hellre bottenkontakten, då det är lågnivåsignal (hörlursutgången är högnivå)

Lågnivåkabel = http://www.kjell.com/sortiment/telef...addning-p93678

Högnivåkabel= http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...l-3-5mm-p39331
Citera
2014-06-20, 16:42
  #7
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Aux från mobil är sådär. Massa surr/brus, fast det kanske beror på själva sladden?

Troligen D/A omvandlaren i telefonen som är dålig.
Citera
2014-06-20, 16:57
  #8
Medlem
Aux för långfärd, men annars Usb, Ids inte börja plugga in mobilen om man ändå bara ska köra några kilometer.
Citera
2014-06-20, 17:11
  #9
Medlem
svempuss avatar
kör med usb minnen för det mesta. Händer att jag ibland kör med blåtand när jag vill ha handsfree i bilen och samtidigt vill lyssna på nån p3 Dokumentär som finns i telefonen.
Citera
2014-06-20, 19:28
  #10
Medlem
T_Sands avatar
Blue tooth alla dagar i veckan. Men visst, kan vara en aning jobbigt att connecta osv om man bara ska några kilometer.

Ljudkvaliteten kan ju knappast ta så mycket skada via bt, fm-sändare därimot...
Citera
2014-06-20, 22:52
  #11
Medlem
provocative77s avatar
I en annan tråd, sammtidigt på Flashback "idioter som pillar på mobilen under körning".
Smsa är en dödssynd enl de flesta på siten. Men att pilla på mobilen för att byta låtar är ok?

Själv kör jag med bilens radio. Ibland kan jag slänga in en CD. Båda funkar bra o är lätt att hantera.
Citera
2014-06-21, 12:34
  #12
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Vad är det för telefon? Är det Iphone och du plockar ut ljudet via aux så använd hellre bottenkontakten, då det är lågnivåsignal (hörlursutgången är högnivå)

Lågnivåkabel = http://www.kjell.com/sortiment/telef...addning-p93678

Högnivåkabel= http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...l-3-5mm-p39331
Med bottenkontakten antar jag att du menar framsidan av stereon, för på min iphone har jag bara en och den sitter uppe på telefonen så att säga...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback