Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-19, 16:03
  #1
Medlem
JBugsters avatar
Jag och en polare vill hinna ta dykcertifikat innan sommaren är slut, men vi har insett hur dyra alla resor vi tittat på blir.

Vår budget landar kanske på max 8000 kronor innan mat osv. Finns det någonstans där man kan ta ett dykcertifikat, med bra instruktörer, för det här priset? Då måste förstås flyget och boendet vara inräknat i priset, obv.

Vore enooooormt tacksam för hjälp!
Citera
2014-06-19, 16:20
  #2
Medlem
Japanesarens avatar
T o R Stockholm - Bangkok ca 4 k med Norwegian (beroende på när ni åker), sen dra till Koh Tao där det kostar lite under 2 k att ta dykcertet (med boende).
Citera
2014-06-19, 18:07
  #3
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanesaren
T o R Stockholm - Bangkok ca 4 k med Norwegian (beroende på när ni åker), sen dra till Koh Tao där det kostar lite under 2 k att ta dykcertet (med boende).
Att ta sig från Bangkok till Koh Tao verkar krångligt. Dessutom har vi bara en vecka att avsätta till detta, så det är nog svårt att få ihop det hela på ett bra sätt om det går åt en dag att flyga dit, en dag att flyga hem och åtminstone en dag att ta sig till Koh Tao från Bangkok antar jag. Sedan tar dykcertet i sig 4 dagar.

Mer tips uppskattas!
Citera
2014-06-19, 19:14
  #4
Medlem
Japanesarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Att ta sig från Bangkok till Koh Tao verkar krångligt. Dessutom har vi bara en vecka att avsätta till detta, så det är nog svårt att få ihop det hela på ett bra sätt om det går åt en dag att flyga dit, en dag att flyga hem och åtminstone en dag att ta sig till Koh Tao från Bangkok antar jag. Sedan tar dykcertet i sig 4 dagar.

Mer tips uppskattas!

Sant! Men vill ni ha det priset så måste man ju offra något. Du kan flyga till koh samui från bangkok, tar 50 min sen båt 2 h till koh tao. Open water kursen börjar oftast på eftermiddagen första dagen och sen är det 2 heldagar och 4e dagen är du klar vid lunch och kan då dra dig tillbaka till bangkok samma dag! Dag 1 flyga till bangkok, dag 2 ta sig till koh tao samt börja dykcert, dag 3-4 dyka, dag 5 dyka sen bangkok, dag 6 hem. Kommer landa på priset ni vill ha iaf.
Citera
2014-06-19, 21:16
  #5
Medlem
O.J-Kushs avatar
Har bara en vecka så skulle jag hålla mig inom Europa, menar, Malta? Kroatien? Kanske går att ta sig till Egypten.. Men kortare flygresor och inte resa genom massa tidzoner känns som a och o vid korta semestrar.. Det går ju att ta certet här i Sverige också!

Annars om ni lyckas få ihop 2veckor eller mer så säger jag Mexico!! Cozumel bjuder på dykning i världsklass samt rätt billigt med flyg till Cancun och sen 3timmar med buss+färja och du är på Cozumel.

Skulle ni kunna tänja lite på budgeten och är unga killar säger jag Utila! Låter denna video snacka för sig själv, https://www.youtube.com/watch?v=LX-H-zF9PJ4.. Samt att det är känt för att vara en av dem billigaste platserna för just certet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback