Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-18, 15:28
  #1
Medlem
Akilles-själs avatar
DEL 1:
Hej gott folk jag har en rätt lång text angående din och dagens syn på tex religon, vetenskap, övernaturlig händelser, skaparen/skaparna, annat liv i universum (bägge intelligent och primitivt). Jag tror definitiv inte på religoner och sånt där masspsykotiskt trams om himmel och helvete, pånytt födelser, budord, heligaskrifter, spöken, andar, demoner, paralella unvirsum osv plus andra fantasifoster visa människor kallar spiritualism och eller allmänna övernaturliga tillstånd.
Men det borde ju vara något som skapa något från allra första början, för inget kommer ju inte ur ingenting
Sen vad/vem/vilka gud är, och vilka skapa h*n och vad finns det utanför universum, vad är vittsen till allt. Mycket fråger, men inga svar funna ännu av någon människa någonsin, och kommer troligen aldrig få reda på heller.. Alla religoner är dock helt totalt orimliga, förutom vetenskapen (2000 talets religon), och den enda religonen vi nästan alla faktisk litar och tror på tillsammans idag i Sverige 2014. Fler människor litar verkligen mycket mer på vetenskapen idag än några andra religösa sagohistorier som inte kan stämma öht trotts att dom nyss (för bara ett sekel sedan) påstott att det nu gjorde det, och nu skyller på massa feltolkningar av andra innan deras generation som då tex:
änglar på molnen, djävulen nere i jorden, jorden är platt, att alla kom från adam och eva, att jorden bara är 10 000 år och princip 99% av all skit är bara fantasifoster som motbevisas gång på gång av veteskap så fort tekniken ligger på rätt nivå för att hitta den engentliga riktiga sanningen. Och jag beklagar mig inte mycket över att någon nu förlitar sig nästan helt blint på vetenskapen. Så behöver du lita dig helt blind på något av någon anledning, så gör det på vetenskapen, som är ditt absolut bästa spelkort enligt mig..

Men det måste ju finnas en skapande kraft någongång som skapan en annan kraft osv osv för ur inget, kan inget komma. Ett simpelt ord på detta skapandes grundare är gud/gudar! Jag tror nog på gud/gudar osv men INTE några religoner. Den enda religonen som oftast faktiskt stämmer betydligt mer än den misslyckas är vetenskapens religonen, och detta faktiskt helt utan konkurens. Men jag ser mer vetenskapen som guds/gudarnas sätt att tala och existera runt omkring oss ständigt, ett språk vi knappt börja lära oss ordentligt förens sista århundradet.
Jag tror även på främande livsformer därute (men inte gröna mars människor direkt), för universum är för stort, för tänk alla miljoner planeter som legat i rätt omständighter för liv skall kunna existera, och för kanske flera miljoner års tid, och det finns säkert troligen även intelligent liv mer utvecklat än vårat som kommit och gott i universum under års miljoners och oändliga års miljoner års tid, lite överallt under universums enorma yta.
Och troligen kan sk björndjur leva i rymden väldigt lång tid och sprida liv runt om i universum till de hittar rätt och perfekta omständigheter att starta nytt liv på ny planet.
(Och forskare tror idag starkast på att björndjur kom med astroid till jorden där omständigheterna är ideala för att uppehålla avacerade livformer).
Kanske kan även andra främande livsformer överleva av radioaktivtet, svavel och tungmetaler istället för leva på samma primisser som vi tar för givet (vaten, mat, syre osv). Ensama är vi dock inte enligt eliten heller inom männsklighet på detta område (de med passion strävande intelligenta och mest belästa experterna). Vilka vi delar universum med skulle dock vara mycket mycket spänande att få veta. Men den jag helst snackar med blir nog gud (om han kan Svenska och existerar dvs)..
Citera
2014-06-18, 15:29
  #2
Medlem
Akilles-själs avatar
DEL 2:
Fråga till dig/er:
Så tror du på någon religon nästan blint (inkludera vetenskap)?

Mitt svar:
Personligen tror jag inte på något längre öht, allt kan vara en stor bluff, ett alterego, ett skol projekt av gud, ett expriment av andra livsformer, vem vet kanske någon av oss är gud och vi andra bara är en simulation osv osv.
Men ingenting kan förklaras än så länge med något annat en vetenskap (som lyckas i iaf kanske 80-90% av fallen). Därför tror jag inte blint på något längre..

Fråga till dig/er:
Tror du på en (eller flera) skapande hög intelligent/intelligenta krafter som ligger bakom universum?

Mitt svar:
Jag personligt tror kanske 65/35 på att något med extrem intelligens ligger bakom universum. Alterantivt är det kanske bara någon form av krafter i symbios, men vad kommer dem krafterna ifrån?

Fråga till dig/er:
Tror du på intelligent liv i universum existerat/existerar?

Mitt svar:
Jag tror nog 99% på annat intelligent liv. Oddsen är enorma för att hitta liv, så varför inte intelligent liv när universum är så oändligt gammalt? Och björndjuren kommer väl från något till att börja med, inte sant?

Fråga till dig/er:
Tror du liv existerar eller har existerat i någon primitiv form än innan, efter eller under jorden nådde sin blom av liv, typ ett björn djur eller mikroskopiska simpla livsformer och bakterier ute någonstan i universum?

Mitt svar:
Detta tror jag till på i 99,99% måste finnas om nu inte universum är en illusion, dröm, fantasifoster mm.

Fråga till dig/er:
Utveckla gärna varför du tänker som du gör och hur din bekantskapskrets och släkt ser på endel av frågeställningarna här ovanför.

Mitt svar:
Min släkt är nästan alla ateister/agnostiker hela bunten vad jag uppfattat genom livet gång.
Det finns dock 2 präster på helt olika sidor i släkten. Sen tror nästan de allra flesta i min bekantskap på liv i någon form ute i universum. Vissa är dock sådär über fjantigt spirutuella, de är tyvärr endel i min kvinnliga del av min yttresta sfär som tror på spöken, andar och livet efter detta i andra former, reinkarnation, och tom lite magi och en skvätt mirakel på toppen..

Fråga till dig/er:
Tror du/ni på övernaturliga gerejer som tex mirakel, spöken, reinkarnation?
Och hur ställer människor i din närhet till dessa spirituella grejer?
Och är de vanligar med dessa tankar hos kvinnor än män tror ni rent generellt?


Tack för att du läste detta, och glöm nu inte att svara!

Mvh Akilles
Citera
2014-06-18, 15:59
  #3
Medlem
morpdeuss avatar
Tycker du inte att det är en aning skenheligt att kalla reinkarnation, parallella universum, spiritualism, osv. för trams medan du godtar Gud's existens eller en simulationsteori?
Citera
2014-06-18, 16:06
  #4
Medlem
Brain-Levels avatar
Jag är nihilist.
Citera
2014-06-18, 16:07
  #5
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Tycker du inte att det är en aning skenheligt att kalla reinkarnation, parallella universum, spiritualism, osv. för trams medan du godtar Gud's existens eller en simulationsteori?
Min teori är helt oprövad och går varken att bevisa eller motbevisa samt är min egen. De andra är redan rätt motbevisat av vetenskapen (som jag faktiskt litar på till ganska stor procent)
Citera
2014-06-18, 16:08
  #6
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jag är nihilist.
Och det betyder?
Citera
2014-06-18, 16:13
  #7
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Min teori är helt oprövad och går varken att bevisa eller motbevisa samt är min egen. De andra är redan rätt motbevisat av vetenskapen (som jag faktiskt litar på till ganska stor procent)
Knappast.

Vad exakt är din teori? Björnar som flyger på asteroider till Jorden?
Citera
2014-06-18, 16:15
  #8
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Och det betyder?
Jag var också nihilist en gång i tiden.
Nu är det sak samma.
Citera
2014-06-18, 16:23
  #9
Medlem
Så tror du på någon religon nästan blint (inkludera vetenskap)?

Jag tror att vi alla är del av någonting. Vi är alla uppbyggda av energi och som vi vet så försvinner ingenting.. Allt finns kvar

Tror du på en (eller flera) skapande hög intelligent/intelligenta krafter som ligger bakom universum?

Absolut, vi är även en del av den intelligensen.

Tror du på intelligent liv i universum existerat/existerar?

Man säger att universum är oändligt stort, alltså finns det oändligt många "jordar" i universum.

Tror du liv existerar eller har existerat i någon primitiv form än innan, efter eller under jorden nådde sin blom av liv, typ ett björn djur eller mikroskopiska simpla livsformer och bakterier ute någonstan i universum?


Vi kan lika bra ha skapat oss själva. Tid är objektivt, vad säger att vi inte går runt i en stor cirkel och att det var vi själva som skapade big bang. Vi är alltså extremt utvecklade maskiner. Som utvecklingen går nu märker man ju ganska snabbt att vi kommer kunna skapa intelligent liv själva inom några tiotal år.


Kul och flummig tråd
Citera
2014-06-18, 17:06
  #10
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Akilles-själ|49245262]
Citat:
Men det måste ju finnas en skapande kraft någongång som skapan en annan kraft osv osv .... text.....
......Jag tror även på främande livsformer därute (men inte gröna mars människor direkt), för universum är för stort, för tänk alla miljoner planeter som legat i rätt omständighter för liv skall kunna existera, och för kanske flera miljoner års tid, och det finns säkert troligen även intelligent liv mer utvecklat än vårat som kommit och gott i universum under års miljoners och oändliga års miljoner års tid, lite överallt under universums enorma yta.
Ligger nåt i det du reflekterar över, jag har samma reflektioner ibland.

Detta väcktes vid mötet med min katt Yodi, som på alla sätt stämmer överens med definitionen på varelse från yttre rymden, vilken tagit sig hit...

Så jag anser dina resonemang vara konkret härledda till de tecken vi redan har, angående vissa stumma varelser, dock klarar av att formatera sina begär och dessutom via ytterst intrikat härskarteknik !

Ibland vakar dessa svårdefinierade element, visserligen fysiskt påminnande om jordevarelser, men kan ibl vakan med rysning över den extrembevakning man upplever sig vara utsatt för när intelligent utomjo/dju/r(d)isk kraft deschiffrerar våra barriärer i de dimensioner vi har.. de är så genomträngliga...


... får alltid vad de vill.




Citat:

Och troligen kan sk björndjur leva i rymden väldigt lång tid och sprida liv runt om i universum till de hittar rätt och perfekta omständigheter att starta nytt liv på ny planet.
Vissa katter har definitivt konspirationsteknik.. hur kan annrs katter ha skapat den industrin omkring sig.. ja de har helt klart inverterad logik i omlopp att skapa transformerad kommunikation i direktkontakt med andra galaxer, de helt enkelt tränger igenom frekvenser vi bara ännu inte ens registrerar. Iaf Yodi.


Citat:
(Och forskare tror idag starkast på att björndjur kom med astroid till jorden där omständigheterna är ideala för att uppehålla avacerade livformer).
Yodi är avancerad , den kan genom en blick, öppna en burk.. av metall, trots att den själv till ytan betår av organiskt material, vi människor behövde enomt kraftigare reurser att ens utvinna metall, medan oidentifierade varelser således enbart tittar.. så det är ~frekvenser det kan tänkas handla om...


Först trodde jag det var en katt, men betvivlar numera starkt att det är annat än en utomjordning!

Citat:

Kanske kan även andra främande livsformer överleva av radioaktivtet, svavel och tungmetaler istället för leva på samma primisser som vi tar för givet (vaten, mat, syre osv).
Inte alla oljeindränkta lunnefåglar avlider, dem som överlever med flygförmågan, är helt klart spioner ur yttre rymden, i kraft av synnergisk potentialitet man ännu icke kan härleda. Skulle en själv vada timmavis och dygnsvis i tjockolja, skulle man ligga iaf i respirator resterande år, men inte de bevingade utsända..


Inte heller alla spindlar skyr bekämpningsmedel, fundera på det fenomenet! som ockuperar mig i särklass mest av alla de främlingar som kryper under våra fötter just nu.. och eventuellt konspirerar vår undergång alt. fattar att vi aldrig skulle klara oss för egen maskin, käftar har de också.. och de kan tänkas idka telepat, då de ibland verkar ha massmöte och uppenbarar sig klumpvis just där de inte borde vara, tyder på intrång...

Citat:
Ensama är vi dock inte enligt eliten heller inom männsklighet på detta område (de med passion strävande intelligenta och mest belästa experterna).
Prova att resonera med en myra elelr två.. helst under planerade tillstånd.. där de börjat assimilera sig lite.. eller som jag gjorde en gång, en vattengroda som på allvar satte sig att via kroppsspråk kommunicera med mig, blink och utsträckning av extremiteterna enl överenskommelse, via telepati.Få myran att t.ex gå in till köket, sedan vardagsrummet, att runda förutbestämdt planerad bana utmed specifika föremål, vissa gör/utför det... om de gör det, då är det indikation på att du har med främmande makt att göra.


Hunden är också ovanligt suspekt.. men blir OT om jag ska fortsätta. Ger mest en hint




Citat:
Vilka vi delar universum med skulle dock vara mycket mycket spänande att få veta. Men den jag helst snackar med blir nog gud (om han kan Svenska och existerar dvs)..
Gud kan inte svenska som du så väl påpekar, Yodi kan inte heller svenska.. ser du tendensen..


...eller vad är, att sova med främlingar.. vilka registrerar vartenda andetag. och.. undersöker allt bakom ryggen på en, medan icke yppar en min om sina uppdrag.. ?
__________________
Senast redigerad av BlackJewel 2014-06-18 kl. 17:08.
Citera
2014-06-18, 17:11
  #11
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Knappast.

Vad exakt är din teori? Björnar som flyger på asteroider till Jorden?
Björndjur är mikroorganismer som klara sig i total kyla och utan vatten 10 000 tals år på sparlåga och övervinner de tex radioaktiva förhållandena i rymden under rymdexpeditioner.
Citera
2014-06-18, 17:25
  #12
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=LArsHolm|49245908]
Citat:
Vi kan lika bra ha skapat oss själva. Tid är objektivt, vad säger att vi inte går runt i en stor cirkel och att det var vi själva som skapade big bang. Vi är alltså extremt utvecklade maskiner. Som utvecklingen går nu märker man ju ganska snabbt att vi kommer kunna skapa intelligent liv själva inom några tiotal år.
Särskilt intressant aspekt ur existentiell synvinkel. Helt klart den minst populära versionen också tyvärr .

(min fetning och kursiv)

Det är vi själv som anger tiden och förskjuter den och det både lagbundet liksom irrationellt sett i naturvetenskapliga objektivet, men också lagenligt liksom lagvidrigt sett i andra dimensioner..... och synkar det utmed egenuppställda ekvatgioner obs det. Att inte bara allt är föränderligt, vi desutom förändrar det i både förtid liksom retroaktivt förskjuter tidsbundna fenomen, att göra det tycker jag tyder på att vi befinenr oss i ett stillestånd av någon sort.. och riskerar att befinna oss här onödigt länge till.. (lidandekomplexet, sjukdomsalstrandet som vi kartlade tidigt!) .. idag.. opererar vi med utomordentligt skapade sjukdomstillstånd.. som pålaga över de epidemier som skulle neutraliseras.. så.. neutraliserat energi? knappast. ^ manipulativt.
__________________
Senast redigerad av BlackJewel 2014-06-18 kl. 17:31.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback