Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-19, 12:37
  #121
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Lägger man 6000kr på en telefon och sen kastar omkring den som en gammal nokia?
Den mest slitstarka gamla 2G GSM mobilen är nog Siemens ME45 & M65!
Bild: https://i.postimg.cc/8CYMcD8x/siemens-me45-m65.png

Används fortfarande av mig idag.

Enda konkurrenten till ME45 och M65 är väl gamla Ericssons "hajfena".
Bild: https://www.kultmobil.se/wp-content/...310-orange.jpg

Det trista är väl att 2G GSM nätet påstås släckas ner om 1 1/2 år. Ödet för oss som hatar smartphones och älskar gamla mobiltelefoner och RIKTIGA DATORER!
Citera
2023-03-19, 13:36
  #122
Medlem
Iphone måste ju flexa otroligt mycket när displayerna spricker för att man har dom i bakfickan
Citera
2023-03-19, 13:36
  #123
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jag har haft mobiler av olika tillverkare i 15 år.

Inte en enda gång har displayen gått sönder för mig.
Tycker man ser söndriga displayer överallt.
På bussen, i matbutiken, i skolan, på café, restauranger, krogen.....

Vafan gör folk med sina lurar?
Ser fan snart mer telefoner som är sönder än hela.

Lägger man 6000kr på en telefon och sen kastar omkring den som en gammal nokia?
Iphone, samsung....
Jävligt avtändande när en brud slänger upp sin mobil och hela skärmen ser ut som ett spindelnät.
Hur fan går man omkring med den och varför fixar man den inte isåfall?
Skillnaden mot en gammal Nokia är att dagens telefoner är tegelstenar. Har själv en skitful Sapple S10, vet inte hur många gånger den trillat ur fickan då inte får plats. Har sprucken skärm i över- och nederkant, nederkant från alla de miljoner gånger telefonen tappats/glidit ur händerna/fickorna och överkant då den klämdes i trucken. Värst är att försöka navigera Maps med en hand på cykeln. Min förra lur fick två skärmbyten pga detta.

Tjejen lyckas hålla samma telefoner soprena, men är å andra sidan extremt ostressad och jobbar halvtid, så hon har tid att flytta nycklar från fickor innan telefonen stoppas ned osv.
Citera
2023-03-19, 13:43
  #124
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jag har haft mobiler av olika tillverkare i 15 år.

Inte en enda gång har displayen gått sönder för mig.
Tycker man ser söndriga displayer överallt.
På bussen, i matbutiken, i skolan, på café, restauranger, krogen.....

Vafan gör folk med sina lurar?
Ser fan snart mer telefoner som är sönder än hela.

Lägger man 6000kr på en telefon och sen kastar omkring den som en gammal nokia?
Iphone, samsung....
Jävligt avtändande när en brud slänger upp sin mobil och hela skärmen ser ut som ett spindelnät.
Hur fan går man omkring med den och varför fixar man den inte isåfall?

Håller med, det är fan sanslöst. Och att de inte verkar irriteras av att sitta och scrolla på tokspräckta skärmar. Ungefär som om man skulle lägga 300k på en ny bil, spräcka vindrutan första veckan och sedan köra omkring så i 10 år.

Själv har jag haft ett såntdär grepp på baksidan av telefonen senaste 6 åren, fattar inte hur fan folk INTE kan skaffa det. Antingen är de idioter (troligaste försklringen av i princip allt här i världen) eller så har de inte fattat att det finns.
Citera
2023-03-19, 13:43
  #125
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Om det gör dig lyckligare så får du gärna tro att en smartphone kan konkurrera med en stationär dator med 32-tums Retina 6K-skärm.

Det beror väl helt på vad du ska ha den till??
Men visst, risken att du tappar en 32-tums skärm i badrumsgolvet är förstås mindre än risken att fumla till det med sin smartphone (vilket ju är vad tråden handlar om) – sen att telefontillverkarna är så jävla cyniska så de sätter glas även på baksidan gör det ju inte lättare för konsumenterna.. Själv har jag bara lyckats krackelera ett otal skärmskydd - men med ungar i skolåldern är det ingen billig historia att hålla familjen med hela skärmar....
Citera
2023-03-19, 16:06
  #126
Medlem
Mogaku-sans avatar
Folk är helt enkelt inte rädda om sina mobiler. Förr gick det väl an när det fanns utbytbara skal till Nokia 3310 och 8210 lite varstans. Men mycket vanligt att se både trasiga iPhones och andra märken då folk uppenbarligen inte verkar bry sig om att vara rädd om den.
Citera
2023-04-11, 12:11
  #127
Moderator
yz44s avatar
Har aldrig lyckats spräcka en telefonskärm, men däremot tre surfplattor.
Skillnaden är att telefonerna alltid varit i skydd som täcker alla sidorna.
Citera
2023-04-11, 14:05
  #128
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Tappat mobiler någon gång genom olyckshändelse naturligtvis men ingen har landat så pass illa så skärmen gått sönder där även den sista med gorilla-glas har visat sig vara en tålig mobil som klarat sig utan skador.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback