Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-04-06, 01:57
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxotentra
Tjenare.

Alltså vette fan om jag blivit härdad eller något, men nu har jag köpt weed 3ggr (från 2 olika) och det har fan varit låååångt under det normala. Sen undrar jag, har dom trissat upp priserna ännu mer? 350kr för 2,5g?! Kan priset ha att göra med alla polisbeslag som skett i Göteborg nu det senaste?

Någon som vet?

Köpt från Hisingen/Majorna.

Mvh H

på hisingen måste man känna rätt personer åker man till hjalmar e de 99% skit skunk man får men om man åker till typ backa har dem ofta mycket att välja på samt bra hash, majorna brukar ha mindre utbud med helt okey grejer, ofta nån haze variant
2018-04-06, 10:26
  #38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Erkänn att du har sämst kontakter istället för o leka kunnig. Känn dig fett blåst av din polare som styr burret åt dig, för jag utgår ifrån att du inte har några seriösa nummer själv
Nej. Idag har jag inga "seriösa" kontakter själv. När jag köpte så hade jag fyra "seriösa" (läs: organiserade brottslingar) med stadigt utbud på några sorter i veckan. Alltid 500-600/femman. Gräset kostar så, med viss variation. Haschet däremot, satt med en kille som plockade in saker, brukade få små bitar av honom och lektioner - det blir svårt att glömma de episoder, speciellt som fan, storlek på 1/20 nagel sväller upp och försvinner in i mecket för att sedan omvandla hela skruven till en cannabissmakande rökpinn.

Tråkigt att se dig behöva hävda sig i nedvärderande ton på ett forum, är du missnöjd med något?
2018-04-08, 00:24
  #39
Medlem
Ja uselt om man ska springa runt på stan och köpa weed i varenda gatohörn. Risken + att man blir blåst om och om igen .Det är ingen som visar sina varor innan man fått pengar . Och är du en ny så är dom rädda för dig så då får du garanterat skitpåsen .spicemixen .

Du värkar springa på alla som har skiten.

Bättre du googlar och köper av en riktig shop leverans till brevlådan och du slipper köpa något som är skit en shop är mån om sitt ryckte. Ett dåligt ryckte sprider sig snabbt medans ett bra tar lång tid. Det finns bra shoppar där ute av ren erfarenhet
2018-04-08, 11:21
  #40
Medlem
Min kran/vän kör hem det till mig när jag vill å när han kommer softar vi alltid några timmar haha att folk aldrig kan sköta sig riktigt dom har inte lärt sig att kunden har alltid rätt
2018-04-08, 17:29
  #41
Medlem
kool-g-raps avatar
Säljs det fortfarande femmor i GBG? I malmö har jag hört att de säljer ettor och här i sthlm är det 4g för 500.
Lyssna inte på de som rekomenderar dig nätet, först ska man krångla med bitcoin och säkert betala en växlingsavgift på det och sen betala typ 750kr för 5g

Fast det borde väl inte vara några problem att hitta bra i gbg? När jag inte sålde själv och var i en helt främmande förort i sthlm jag inte varit i tidigare hos en vän och vi behövde röka gick jag bara ner till centrum och lokalkrogen och inom 30min hade jag en kontakt där med riktigt bra. Borde väll inte vara svårare i gbg?
2018-04-14, 10:12
  #42
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Säljs det fortfarande femmor i GBG? I malmö har jag hört att de säljer ettor och här i sthlm är det 4g för 500.
Lyssna inte på de som rekomenderar dig nätet, först ska man krångla med bitcoin och säkert betala en växlingsavgift på det och sen betala typ 750kr för 5g

Fast det borde väl inte vara några problem att hitta bra i gbg? När jag inte sålde själv och var i en helt främmande förort i sthlm jag inte varit i tidigare hos en vän och vi behövde röka gick jag bara ner till centrum och lokalkrogen och inom 30min hade jag en kontakt där med riktigt bra. Borde väll inte vara svårare i gbg?

1. Ja
2. 'Ettor' är vanligt i Malmö/Lund enl. mina erfarenheter, ja.
3. Vad fan snackar du om? Krångla med Bitcoin? Såvida du inte är efterbliven är det ej krångligt. Jag har betalat 450-525:- per femma senaste gångerna jag köpt med bitcoin. Så, återigen, vad fan snackar du om?
2018-04-18, 15:22
  #43
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
1. Ja
2. 'Ettor' är vanligt i Malmö/Lund enl. mina erfarenheter, ja.
3. Vad fan snackar du om? Krångla med Bitcoin? Såvida du inte är efterbliven är det ej krångligt. Jag har betalat 450-525:- per femma senaste gångerna jag köpt med bitcoin. Så, återigen, vad fan snackar du om?

Vad jag snackar om? Att bitcoin är krångligt ja!
Tänk dig själv att du har några K i fickan och det är fredag och du behöver weed. Är det då enklast att bara knata ner till grabbarna som hänger i centrum och inom 10min ha en påse grymt weed. Eller är det enklast att dra till banken och sätta in cashen på sitt konto mot typ 80kr avgift, sen xäxla det till bitcoins mot avgift och sen vänta på att man får det på posten och kanske har det på tisdag-onsdag om man blir sugen på en fredag. Så fan snackar du om?

Om du har ICA nästan utanför dörren blir det krångligt att beställa 1L mjölk om det ska betalas med bitcoins och skickas med posten istället för att ha ett paket mjölk i handen på 5min. Samma med att beställa weed på nätet, oavsett om man är efterbliven eller inte.

Ok de var väl ok pris iaf, är det då om du bara köper en femma och är frakten inräknad? Är det superstrains som finns på "gatan" då också? Jag såg någon öppen shop förut som folk brukade handla på här på FB som hade femmor för 700-750kr. Kommer inte ihåg vad shoppen hette dock.
2018-04-19, 17:30
  #44
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Vad jag snackar om? Att bitcoin är krångligt ja!
Tänk dig själv att du har några K i fickan och det är fredag och du behöver weed. Är det då enklast att bara knata ner till grabbarna som hänger i centrum och inom 10min ha en påse grymt weed. Eller är det enklast att dra till banken och sätta in cashen på sitt konto mot typ 80kr avgift, sen xäxla det till bitcoins mot avgift och sen vänta på att man får det på posten och kanske har det på tisdag-onsdag om man blir sugen på en fredag. Så fan snackar du om?

Om du har ICA nästan utanför dörren blir det krångligt att beställa 1L mjölk om det ska betalas med bitcoins och skickas med posten istället för att ha ett paket mjölk i handen på 5min. Samma med att beställa weed på nätet, oavsett om man är efterbliven eller inte.

Ok de var väl ok pris iaf, är det då om du bara köper en femma och är frakten inräknad? Är det superstrains som finns på "gatan" då också? Jag såg någon öppen shop förut som folk brukade handla på här på FB som hade femmor för 700-750kr. Kommer inte ihåg vad shoppen hette dock.

1. Krångligt =/= tidsåtgång. Värdelös analogi då du dessutom jämför olika saker.
2. Det är helt olika saker, du kan inte jämföra direktköp med beställning.
3. Samma gräs som säljs för 600-650, enl. 'normala' priser.
2018-04-19, 19:45
  #45
Medlem
killenmedkexs avatar
Varje gång jag rökt gräs i gbg så var det 600spänn/femman, alltid bra kvalité också. Om man betalar mer än 120kr grammet blir man helt klart blåst.
2018-04-21, 16:55
  #46
Medlem
tj.s avatar
Sätter hänglås på denna.
/Mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback