Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-15, 15:12
  #25
Avstängd
AkoBakos avatar
Även om nedtrappning kan lindra de värsta fysiska besvären så tycker jag att rent psykiskt blir det bara ett förlängt helvete. Problemen med Tram är just att det påverkar en både fysiskt och psykiskt och nedtrappning enligt mig lindrar bara de värsta fysiska effekterna men rent psykiskt så komemr du ändå sitta där och må dåligt. Jag personligen gick på 1g tram om dagen i nästan ett halvår och la av med skiten cold turkey efter att ha insett att ingen ville umgås med en som ser nerknarkad ut 24/7. Jag skulle säga att de värsta symptomen lägger sig efter cirka en vecka och därefter kan du räkna med lite deppis och "hjärnelchocker" i några veckor framöver. Det låter värre än vad det är men är ingen picknick om man säger så. Var stark och sluta cold turkey. Du klarar det.
Citera
2017-03-15, 23:24
  #26
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Tack för svar VictoryOrValhalla! Jag skulle säga att det är den första riktiga At:n! Alla de bieffekter du nämner har jag verkligen känt av dem här 2 dagarna. Duschen har mer eller mindre varit min bästa vän hittills. Precis som du säger så känns det bättre med en nedtrappning för att inte bli helt psykisk instabil, det jag känner är att jag är villig att slå sönder allt som är i närheten i dem värsta perioderna under dagen.

Vet du en bra nedtrappning?
Alltså det är ju helt olika vad man känner vad man klarar av rent psykiskt/fysiskt. Själv gick jag från runt 2000 mg till 200 på bara några dagar. Minns att jag tog var tolfte timme också. Dock försökte jag sluta CT på 2000 mg, aldrig mer säger jag. Man sitter där så jävla kaxig på kvällen och tänker "äh jag slänger i mig resten också och tar smällen CT imorgon, det kan ju inte vara så farligt.". Dagen efter var det bara att ringa kranen och ta bilen (tacka fan för att jag hade bil då) och kunde köpa så det räckte till nedtrappning.
Sedan dess har jag aldrig tagit mer än 200-400 mg tram per gång, bara för att få den där extra-energin som just tramen ger, inget mer tävlande i om vem som kan äta mest piller a'la Sture Bergwall längre.
Citera
2017-03-16, 19:05
  #27
Medlem
blymes avatar
Jag håller med, det där med CT blir inte bra kortsiktigt. Jag har tryckt i mig 100 mlg i två dagar nu och jag känner att jag fungerar rätt bra ändå! Men har tänkt att inte ta något mer nu förrns det krisar igen. Tycker du det är för mycket att ha ätit 200 på 6 dagar "clean"?
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Alltså det är ju helt olika vad man känner vad man klarar av rent psykiskt/fysiskt. Själv gick jag från runt 2000 mg till 200 på bara några dagar. Minns att jag tog var tolfte timme också. Dock försökte jag sluta CT på 2000 mg, aldrig mer säger jag. Man sitter där så jävla kaxig på kvällen och tänker "äh jag slänger i mig resten också och tar smällen CT imorgon, det kan ju inte vara så farligt.". Dagen efter var det bara att ringa kranen och ta bilen (tacka fan för att jag hade bil då) och kunde köpa så det räckte till nedtrappning.
Sedan dess har jag aldrig tagit mer än 200-400 mg tram per gång, bara för att få den där extra-energin som just tramen ger, inget mer tävlande i om vem som kan äta mest piller a'la Sture Bergwall längre.
Citera
2017-03-22, 23:02
  #28
Medlem
blymes avatar
Tänkte bara påminna gruppen om att jag nu har 9 dagar clean! Någon mer här som är på väg mot rätt håll när det gäller att bli clean? Share it!
Citera
2017-04-05, 17:23
  #29
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Ursäktar dubbelpost, men hur länge sitter det psykiska i? Benson gör bara att allt blir likgiltigt, men allt är så sjukt deprimerande och konstanta självmordstankar som inte går att slita sig ifrån. Bara tanken att hänga sig ger en sorts lugn i kroppen. Försöker att hålla mig aktiv, allt från att se på filmer / serier och spela spel. Eller ska man avbryta och ta det som ett nedslag? Styrketränar så man får ut all energi med mera men ingen ork för att gå ut etc. Inga vänner heller som stöttar.

Köra en psykadelik tripp (BK-2C-B) som förmodligen kommer snea? Men som kanske kan ge inspiration?

Fyfan för detta.

Edit: Hänga sig i midsommarstången som alla kan dansa runt.

Rök istället en feting Kashmir braj. Gå inte på nån psykadelik kan sluta illa om nu redan mår dåligt. He på en fet låt, tänd lite marijane o njut
Citera
2017-04-05, 17:29
  #30
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Tänkte bara påminna gruppen om att jag nu har 9 dagar clean! Någon mer här som är på väg mot rätt håll när det gäller att bli clean? Share it!
Jag är en riktig tramadol älskare men det är svin dyrt när man har toleransen på taket av universum. ATn på tram är jobbigt men bara den första veckan. Du är på rätt spår! Fysiska abstinensen på tram är barnlek jämfört med Morfin och Oxy. Håll ut! Men tyvärr så kan suget vara kvar länge, länge!
Citera
2017-05-09, 21:59
  #31
Medlem
Tramadol brukare/missbrukare i sisådär 5-6år. Haft ett par uppehåll på månader, och senast på 4 månader för att trilla dit igen dessvärre p.g.a att en massa hände och jag såg tramadolen återigen på lösningen. Vilket jävla pissval det var. Tagit det mer eller mindre varje dag i 1,5år nu igen. Som tur är har jag verkligen hållt mig på låga doser då jag var ny i leken tog alldeles för mycket och fick krampanfall, aldrig mer dem höga doserna sen dess. Legat på 300-400mg dagligen sen krampanfallet.

Jag bestämde mig för att sluta i lördags och tog även sista då också.

Alla minnena återkom igen från mina gamla, äckliga, sviniga avtändningar på det här rävgiftet. För det är precis vad det är, hur än ont det gör i kropp och själ just nu av abstinensen så är det inget emot att kolla sig i spegeln när man vaknar upp av en min-at på morgonen och MÅSTE ta piller för att inte bajsa på sig mer eller mindre.

Det är sjukt vad man som människa gör mot sig själv, sen undrar folk varför världen är empatilös. Inte konstigt när man med vetskap slänger i sig piller med tvång för att må "normalt" till slut. För det är i princip vad som händer efter ett tag på det här pisset !

(Kommer säkert trilla dit igen, men mina åsikter om pisset kvarstår)

Tack gode gud för lorepramid (Dimor) för avtändningen och lite röka för sömnen. Går att härda ut med det i allafall.

En mini fråga för er med erfarenhet kring detta med lorepramid. Jag äter 4st 2mg tabs dimor morgon och kväll första 3-4 dagarna och sedan halvera till 2 morgon och 2 kväll ett par dagar. Tror ni det kommer påverka något när jag sedan går av det?
Med tanke på vad läst om andras bruk med lorepramid så tar folk två paket om dagen och riktigt så mycket tar jag verkligen inte.

Vill bara att den här veckan tar slut snabbt !

Kämpa på alla ni som genomlider avtändningar just. Kroppen tål fett mycket, se till att övertala hjärnan om det.

Ber om ursäkt för särskrivningar och osammanhängande meningar och dylikt på en riktigt seg hjärna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback