2014-06-15, 22:36
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Om jag vet någon som bor för billigt i en lägenhet som är större än alla andras och finare än alla andras i huset och ligger på 3000-4000:- under alla andra hyrorna i huset, kan detta anmälas eller granskas?

Om hyresgästen är släkt eller vän med fastighetsägaren/hyresvärden...
Citera
2014-06-15, 22:47
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4NDL4RN
Om jag vet någon som bor för billigt i en lägenhet som är större än alla andras och finare än alla andras i huset och ligger på 3000-4000:- under alla andra hyrorna i huset, kan detta anmälas eller granskas?

Om hyresgästen är släkt eller vän med fastighetsägaren/hyresvärden...
Sluta vara så förbannat avundsjuk. Du är ju fan i mig pinsam.

Vad menar du med att anmäla? Till snuten, skattemyndigheten eller kanske hyresgästföreningen?
Citera
2014-06-15, 22:48
Medlem
Handlar det om allmännyttan tycker jag gott att det kan anmälas, men handlar det om ett privat hyresbolag tycker jag inte det är så mycket att säga om.
Citera
2014-06-16, 11:59
Medlem
SuraStinas avatar
Jag tycker det borde rapporteras oavsett om det är allmännyttan eller ett privat bolag. Om det är allmännyttan så borde det bara vara att slå en pling till chefen (eller styrelsen) för bolaget som granskar om något otillbörligt skett (vare sig det är en handläggare eller chefen som gjort fel). Om det är privat så borde iaf ett vanligt brev om att man noterat att det sker och kanske ett hot om media göra att det korrigeras ganska snabbt. Så här i kommande semestertider så har de flesta tidningar nyhetstorka och en sådan nyhet kan snabbt slås upp stort...
Citera
2014-06-16, 12:04
Medlem
När du ändå håller på ska du antagligen också klaga på de hyresgäster som får gratis bostad av kommunen. Nej, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta.
Citera
2014-06-16, 12:33
Medlem
Om det är en privat värd så är det väl upp till han/hon att bestämma det.

Jag och mitt ex hade hyresfastigheter och våra ungar hade varsin lägenhet och betalade en symbolisk summa. Som gentjänst fick de ansvara för fastigheterna de gånger vi reste bort.
En fastighetsägare vi kände lät sin brorsdotter bo helt gratis i en lägenhet i centrum av en av de större städerna i landet.
Och jag tror nog att det är ett rätt vanligt scenario bland privata värdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in