Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-15, 14:55
  #1
Avstängd
Hur tänker folk som anser att Elliot Rodger är en hjälte då han blev ''utstött'' av tjejer och därmed ville hämnas genom att avrätta så många som han kunde (blonda tjejer) och därmed få utgöra sin hämnd som han ansåg sig vara berättigad eftersom han såg sig själv som en mäktig alfahane, den ultimata alfahanen, nu i efterhand så kan vi se att han bara var ett feg liten kackerlacka som dödade fler av sin egen sort än tjejer om han ens lyckades döda en enda blond tjej.

Elliot Rodger lyckades döda tre inneboenden som råkade vara av kinesiskt/koreanskt härkomst enda felet med dom var att dom påminde honom om sig själv och därmed ville han få dom ur vägen. Det som fascinerar mig är att han lyckades skada 14 personer men att döda lyckades han bara med 3 utöver dom 3 inneboenden i hans egna hem. Han lyckades döda två tjejer en brunett samt en halv blond och en kille som inte såg så macho ut han såg mer som Elliot Rodger.

Hur kan man kalla en kackerlacka som Elliot Rodger som en hjälte? Jag har sett ett flertal trådar som dykt upp de senaste tiden som tar upp ämnet och där man hyllar honom? Hur tänker folk egentligen, hur kan man hylla aset när han själv hade dubbelmoral och visade hur tuff han egentligen var. Han lyckades även döda sig själv, vilken jävla alfahane han var

Vad tycker ni?
Citera
2014-06-17, 14:32
  #2
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Med "folk" menar du alltså idioter?
Citera
2014-06-17, 16:19
  #3
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag har då aldrig hört någon kalla honom för hjälte.
Citera
2014-07-15, 18:54
  #4
Medlem
Mänskligheten är vidrig. Därav är hans gärning bra.
Citera
2014-07-15, 22:46
  #5
Avstängd
Jegoooooos avatar
De tänker: jag vill oxå vara en narcissistisk gay med noll självinsikt och ryggrad och döda brudar som inte har gjort mig ett skit egentligen
Citera
2014-07-16, 03:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
De tänker: jag vill oxå vara en narcissistisk gay med noll självinsikt och ryggrad och döda brudar som inte har gjort mig ett skit egentligen

Eller så tänker man att han gjorde världen ett tjänst.

PS. Han dödade han fler killar än tjejer.
Citera
2017-06-26, 20:26
  #7
Medlem
AnnonsmannenRunes avatar
Han är min gud.
Citera
2017-06-27, 00:14
  #8
Medlem
Låter som polisen avlyssnar detta lol.

Men han kan ses som hjälpte, då vi hatar människor, och dom förtjänar att lida för det dom har gjort mot oss. Dom som tycker om Elliot kan också vilja se mer av ISIS i Sverige, och hoppas på att vi tar in fler muslimer till Sverige.

Mänskligheten måste ner. Ni måste få lida. Titta bara på flashback vad det är för människor.

Vad kan vi "normala" människor göra för att främja mer av dessa? Vad kan en person göra för att det blir fler lidande i världen?
Citera
2017-06-27, 14:45
  #9
Medlem
Jag har sett dokumentärer om psykopati, och dom har likheter med autism/aspergers. Det är samma del av hjärnan som är ned-reglerad på båda av dessa. Vi vet också att folk med aspergers har hög risk med jobblöshet, drogmissbruk, och antisocialt beteende. Alla som sköt upp skolor eller liknande hade liknande problem.

Kan folk med aspergers vara trasiga psykopater? Eller bör aspergers vara en gren av psykopati.
Citera
2017-06-27, 15:26
  #10
Medlem
Tror inte att någon ser upp till killen precis. Vad är det som är så bra? Och hur kan en tjej vara "halv blond"? Såg hon ut som Cruella De Vil?



//Siegestor
Citera
2017-07-24, 11:31
  #11
Medlem
gotets avatar
Har alltid sett honom som en dåre men efter den här videon vart jag nästan sympatisk
gentemot honom:

https://www.youtube.com/watch?v=m_SuJTHhh3E

Den sorgsna musiken fick mig att känna empati. Visst dom driver såklart friskt med honom men ändå...

Sådana här videor lär säkert bidra till hans helgonstatus eller vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av gotet 2017-07-24 kl. 11:39.
Citera
2020-08-23, 17:28
  #12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Återupplivar tråden eftersom jag blev nyfiken på killen efter att ha läst Pascal Engmans Råttkungen som handlade mycket om incels.

Så han trodde vid 22 års ålder att han aldrig nånsin skulle få ligga fast alla andra fick, skrev ett jättemanifest, tog livet av ett antal människor med vapen och att köra in i dem med bilen, begick självmord och nu är han hjälteförklarad...?

Han ser rätt bra ut, objektivt sett. Rasblandade är var och varannan i USA så det är väl inte nåt udda alls? Och oskuld vid 22, är det så ovanligt där? Att tro "alla andra" har ett så otroligt mycket roligare och bättre liv på alla sätt och vis är närmast regel när man är ung.

Utseendet är det ju inte, kolla lite bilder här:

https://www.google.com/search?q=Elli...w=1920&bih=938

Hur många ser honom verkligen som en hjälte? Hur pass vanliga är extrem-incels egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback