Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-14, 17:31
  #1
Medlem
Devonss avatar
Har nyligen upptäck den nya intressanta radio och mediaplattformen Reed Ice creations. Vill dela med mig av några intressanta diskussioner kring Sveriges nuvarande debattklimat och tankar och åsikter om den krympande yttrandefriheten i landet. Skrämmande lyssning! Svenskar skräms och "uppfostras" av journalister och politiker till att hålla käft och rätta in sig i ledet. Är det verkligen så här djävligt?

Dan Park - Sweden’s Soviet Style Art Censorship & Dying Freedom of Speech

http://www.redicecreations.com/radio...RIR-140603.php


Ingrid Carlqvist - Hour 1 - State Controlled Press in Sweden & Mass Immigration

http://www.redicecreations.com/radio...RIR-131028.php



Why Sweden is not the country you thought it was

http://www.redicecreations.com/article.php?id=25328
Citera
2014-06-14, 18:45
  #2
Medlem
Är själv medlem på Red Ice Members. Kan rekommenderas till personer som inte är rädd att höra saker och ting ur andra synvinklar.

Särskilt kul är det att programledaren är svensk.
Citera
2014-06-14, 19:18
  #3
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver-Shield
Är själv medlem på Red Ice Members. Kan rekommenderas till personer som inte är rädd att höra saker och ting ur andra synvinklar.

Särskilt kul är det att programledaren är svensk.


Han är bra och påläst inom många områden. Funderar på medlemsskap själv. Måste ju kosta en del att driva Red Ice och jag vill gärna hjälpa till att föra ut diskussionerna som finns på siten till så många som möjligt. Oavsett om Sverige håller på att förvandlas till en totalitär stat eller inte, så är det viktigt att saker och ting FÅR diskuteras och inte tigas ihjäl. Bra även att detta kommer ut till länderna i vår omvärld. Vad f-n håller svensk media på med?
Citera
2014-06-16, 16:47
  #4
Medlem
glimmandes avatar
Känner mig lite kluven till Red Ice Radio och liknande kanaler i USA.

De har massor av intressanta intervjuer och ganska roliga analyser. Henrik Palmgren är även en både påläst och skicklig intervjuare. Gör att man kollar igenom podcasten. Samtidigt så har de i ännu högre utsträckning new age-inspirerat tjafs. Ufologi. Spirituella knäppisar. Chemtrails. David Icke. Knäppiskonspirationer runt 911 (dvs "directed energy weapons" och liknande trams istället för att fokusera på den verkliga konspirationen runt neocon-judarna).

Antar att man får ta det bra med det dåliga. När Red Ice Radio är bra så håller de väldigt hög klass.
Citera
2014-06-17, 17:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Har nyligen upptäck den nya intressanta radio och mediaplattformen Reed Ice creations. Vill dela med mig av några intressanta diskussioner kring Sveriges nuvarande debattklimat och tankar och åsikter om den krympande yttrandefriheten i landet. Skrämmande lyssning! Svenskar skräms och "uppfostras" av journalister och politiker till att hålla käft och rätta in sig i ledet. Är det verkligen så här djävligt?

Dan Park - Sweden’s Soviet Style Art Censorship & Dying Freedom of Speech

http://www.redicecreations.com/radio...RIR-140603.php


Ingrid Carlqvist - Hour 1 - State Controlled Press in Sweden & Mass Immigration

http://www.redicecreations.com/radio...RIR-131028.php



Why Sweden is not the country you thought it was

http://www.redicecreations.com/article.php?id=25328

Nu har jag inte lyssnat igenom ännu, men det är illa i Sverige.
Man åsiktsregistrerade folk och fick även nån sparkad från sitt jobb pga vad han skrev och jag tror inte ens det var särskilt allvarlig heller, men kommer inte ihåg...

Säger du att du är SD och är med i facket särskilt om du sitter på nån form av position så får du ju gå från den. Det har ju bevisats flera gånger...

Folk vågar ju knappt säga vad de tycker för media och vänsterdårarna har präntat in att folk är rasister för de ifrågasätter asyl/flykting politiken..
Säg det till fel person på jobbet och fan vet vad som händer i dagens DDR Sverige!

Har en kompis som tror hans fru blir utslängd om SD vinner valet, snacka om att han tror på hat-tidningarna expressen och aftonbladet, i stället för att läsa igenom SD programmet och bilda sig en uppfattning.
Det är ju det dessa tidningar vet, därför så skriver de ju överdrivet då många nöjer sig med att läsa vad "dom skrev" och inte kolla upp fakta...
Citera
2014-06-19, 01:10
  #6
Medlem
Devonss avatar
Vem ger journalister rätt att förtiga sanningar, att censurera material, att inte publicera det som i deras ögon inte bör nå allmänheten? Stadsbidragsfinansierad press innebär alltså i själva verket att media för ut endast det budskap som de styrande vill ska nå ut och att endast spegla den verklighet som bör nå ut. Vad kallar man detta stadsskick? Hur farligt är inte det här? Man kanske kan undanhålla sanningar ett tag men det går inte i längden. När allt brakar ihop kommer det att ställas krav på både räfst och rättarting. Hur ska de försvara sitt handlande då? Jag lydde bara order? Fungerar inte!
Citera
2014-06-19, 08:45
  #7
Medlem
Mycket av överklassfolkets surr om "jantelag" visar väl rätt tydligt att de svenska deltagarnas analyser härrör ur ett "lidingöperspektiv". Man måste tänka nytt och rätt och inte fastna i föräldrarnas gamla propagandaklyschor.
För dem som levt sitt liv i Publicistklubbens förljugna verklighet kan nog innehållet vara chockerande.

Mer fakta och mindre vinklingar skulle ge ett bättre intryck.
Dumt att blanda in Chemtrails och UFO för sådant lockar bara konspirationsteoretiker.
Citera
2015-03-08, 13:25
  #8
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Känner mig lite kluven till Red Ice Radio och liknande kanaler i USA.

De har massor av intressanta intervjuer och ganska roliga analyser. Henrik Palmgren är även en både påläst och skicklig intervjuare. Gör att man kollar igenom podcasten. Samtidigt så har de i ännu högre utsträckning new age-inspirerat tjafs. Ufologi. Spirituella knäppisar. Chemtrails. David Icke. Knäppiskonspirationer runt 911 (dvs "directed energy weapons" och liknande trams istället för att fokusera på den verkliga konspirationen runt neocon-judarna).

Antar att man får ta det bra med det dåliga. När Red Ice Radio är bra så håller de väldigt hög klass.

Det sorgliga är ju att det som känns vaket och vettigt drunknar i foliehatteriet. Nästan så att man blir foliehatt själv och tolkar det som ett medvetet drag för att klumpa ihop folk som, med all rätt, ifrågasätter vad som håller på att ske med västvärlden med galningar som predikar om gråa rymdödlor.

Så länge de har New Age och rymdödlekonspirationer kvar så blir det INGEN prenumeration från min sida. Fatta det Henrik!
Citera
2016-04-30, 22:28
  #9
Medlem
Dom sänder Live-TV just nu.
Citera
2016-05-15, 17:37
  #10
Medlem
Prologics avatar
Det var länge sen red ice kunde stoltsera med hög kvalite gällande fritt tänk och djupdykning i esoteriska tankar. De har dykt i en pool av intetsägande konservativ propaganda och fabricerade "nyheter"...
Spacade new-agare förr i tiden...är ingenting mot stollarna som vräker ur sig goja nu.

Jag var ett stort fan förut, men Henrik Palmgren och den där trippelmoral häxan till fruga med storhets vansinne har stryp ihjäl sitt eget barn och spikat fast kistan för läge sen.
__________________
Senast redigerad av Prologic 2016-05-15 kl. 18:00.
Citera
2016-05-15, 17:49
  #11
Medlem
olasvenssons avatar
Henrik är väldigt flitig och bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback