Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-14, 21:31
  #13
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektoliter
Med det gamla grafikkortet blir resultatet detsamma som tidigare när jag ansluter med DVI/HDMI. Däremot funkar det när jag kopplar via VGA (min nyare GPU har inte VGA-utgång). Jag vet inte om det hjälper eller gör det mer förvirrande att förstå vad som är fel... Men av någon anledning vill inte skärmen och datorn lira ihop digitalt.
Jag kör så här för tillfället, orkar inte mecka mer idag. Ska testa dina övriga förslag senare. Nu kan jag iaf använda min stora skärm, så tack för förslaget med annan GPU.

Jag lutar lite åt att den fått nån knäpp och inte laddar drivarna ordentligt. Två sista förslagen jag gav borde kunna lösa det, kör givetvis med ditt 580 då.

Hittade lite liknande problem på diverse forum med ungefär samma lösningar. Skillnaden var att drivarna kraschat vid vanlig drift för att sedan inte hitta ena skärmen längre. BIOS som återställts och inte laddat drivarna igen helt enkelt.
Återkom imorrn när du testat lite så ska de nog lösa sig, skönt att VGA fungerade iaf.
Citera
2014-06-14, 21:37
  #14
Medlem
hektoliters avatar
Ok, det låter ju liknande min situation. Lovande. Ska testa det där.
Citera
2016-07-16, 17:18
  #15
Medlem
För nån annan stackare kanske med samma problem som hittar detta nu:
För mig funkar det att istället för gå igenom Nivida GeForce Experince, gå till hemsidan och manuellt ladda ner drivrutinen , sen klicka i "ren installation". Haft detta problem flera gånger efter jag uppdaterat drivrutinen för grafikkortet genom Experience-programmet. Har Nivida GeForce gtx 760. Alltid tv-skärmen med hdmi den tappar och den gamla datorskärmen funkar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback