2014-06-13, 09:19
Medlem
Om jag låter min bank göra en betalning åt mig i mångmiljonsklassen i stället för att jag gör det själv, tar de någon avgift för det?
En vanlig bankgiro betalning.
Citera
2014-06-13, 10:01
Medlem
BorgeHs avatar
Det varierar mellan bankerna. För en bankgiroinbetalning eller betalning till annan bank som du gör i kassan så åker du nog på en avgift, om du inte är en välkänd kund. Betalning till kund med konto i samma bank brukar vara avgiftsfri. Om du ber dem göra en postväxel på beloppet som du senare ger personen som du är skyldig pengar, så har det alltid varit avgiftsfritt.

Men bankerna är ibland förstående. När jag skötte ett dödsbo gick jag in med de räkningar som kommit till den döde efter dödsfallet och som måste betalas (som hyra mm.) till en bank. De betalade in alla räkningar utan avgifter eller krångel. Det krävdes dock ett intyg på att jag skötte dödsboet.
Citera
2014-06-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det varierar mellan bankerna. För en bankgiroinbetalning eller betalning till annan bank som du gör i kassan så åker du nog på en avgift, om du inte är en välkänd kund. Betalning till kund med konto i samma bank brukar vara avgiftsfri. Om du ber dem göra en postväxel på beloppet som du senare ger personen som du är skyldig pengar, så har det alltid varit avgiftsfritt.

Men bankerna är ibland förstående. När jag skötte ett dödsbo gick jag in med de räkningar som kommit till den döde efter dödsfallet och som måste betalas (som hyra mm.) till en bank. De betalade in alla räkningar utan avgifter eller krångel. Det krävdes dock ett intyg på att jag skötte dödsboet.
Jo om det blir den vanliga avgiften på ca 40 kr eller vad det så bryr jag mig inte, jag tänkte att de kanske tar ut mer bara för att det gäller en stor summa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in