Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 02:09
  #433
Medlem
Jag blev precis erbjuden ekonomisk kompensation för att släcka denna tråd?!

Vet inte om man får hänga ut personen som skickade meddelandet? Givetvis ett nyreggat konto. Känns ju som att det borde regleras i användarvillkoren hur man får försöka påverka en tråd eller ej...


Kan ju inte skicka PM till nyreggade konton så jag svarar här istället:
Hej,

Hur OL mår kvittar faktiskt i sammanhanget. Hans fru eller offret är det desto mer synd om. Han kunde tänka efter före. Att vara frikänd är inte detsamma som oskyldig. Han har redan erkänt att han varit äcklig.

Han ska nog vara glad så länge allt momsfusk inte kommer upp på bordet. Flera f d anställda har mycket info om hur de slår sista spiken i kistan.

Tackar således nej till er "fina kompensation". Man kan inte köpa mig som en hora, förstår att det känns ovant. Min winder är redan full.
__________________
Senast redigerad av MasterSthlm 2018-05-11 kl. 02:18. Anledning: Var tvungen att svara här då nya konton inte kan ta emot PM
Citera
2018-05-12, 01:55
  #434
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterSthlm
Jag blev precis erbjuden ekonomisk kompensation för att släcka denna tråd?!

Vet inte om man får hänga ut personen som skickade meddelandet? Givetvis ett nyreggat konto. Känns ju som att det borde regleras i användarvillkoren hur man får försöka påverka en tråd eller ej...


Kan ju inte skicka PM till nyreggade konton så jag svarar här istället:
Hej,

Hur OL mår kvittar faktiskt i sammanhanget. Hans fru eller offret är det desto mer synd om. Han kunde tänka efter före. Att vara frikänd är inte detsamma som oskyldig. Han har redan erkänt att han varit äcklig.

Han ska nog vara glad så länge allt momsfusk inte kommer upp på bordet. Flera f d anställda har mycket info om hur de slår sista spiken i kistan.

Tackar således nej till er "fina kompensation". Man kan inte köpa mig som en hora, förstår att det känns ovant. Min winder är redan full.

Hur hade han tänkt sig att en vanlig Flashbackmedlem skulle kunna släcka tråden?
Citera
2018-05-12, 08:34
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterSthlm
Jag blev precis erbjuden ekonomisk kompensation för att släcka denna tråd?!

Vet inte om man får hänga ut personen som skickade meddelandet? Givetvis ett nyreggat konto. Känns ju som att det borde regleras i användarvillkoren hur man får försöka påverka en tråd eller ej...


Kan ju inte skicka PM till nyreggade konton så jag svarar här istället:
Hej,

Hur OL mår kvittar faktiskt i sammanhanget. Hans fru eller offret är det desto mer synd om. Han kunde tänka efter före. Att vara frikänd är inte detsamma som oskyldig. Han har redan erkänt att han varit äcklig.

Han ska nog vara glad så länge allt momsfusk inte kommer upp på bordet. Flera f d anställda har mycket info om hur de slår sista spiken i kistan.

Tackar således nej till er "fina kompensation". Man kan inte köpa mig som en hora, förstår att det känns ovant. Min winder är redan full.

För att kunna skicka och ta emot pm ska man väl ha över 50 inlägg va och varit medlem i minst 1 månad (du uppfyller båda kriterierna)? Men om inte du kan skicka pm till nyreggade, hur kan då nyreggade skicka till dig?
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-12 kl. 08:38.
Citera
2018-05-12, 21:46
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Hur hade han tänkt sig att en vanlig Flashbackmedlem skulle kunna släcka tråden?

Inget de reflekterat över antagligen, budskapet var viktigare
Citera
2018-05-12, 21:47
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
För att kunna skicka och ta emot pm ska man väl ha över 50 inlägg va och varit medlem i minst 1 månad (du uppfyller båda kriterierna)? Men om inte du kan skicka pm till nyreggade, hur kan då nyreggade skicka till dig?

Ja du, fick ett meddelande att jag inte kunde skicka PM, så det fanns inga andra alternativ än att svara i tråden. Det intressanta är dock att de försökte betala för något som jag inte kan utföra
Citera
2018-05-13, 21:44
  #438
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Hur hade han tänkt sig att en vanlig Flashbackmedlem skulle kunna släcka tråden?
Killen trollar bara. Vill bara få liv i en död tråd.
Citera
2020-06-11, 01:42
  #439
Medlem
håll tråden i liv
Citera
2021-04-09, 09:49
  #440
Medlem
Citat:
Tre urmarkare i centrala Stockholm – Rob Engström, Luxury Watches och Nymans Ur 1851 – tvingas betala sanktionsavgifter på flera miljoner för att inte ha följt penningtvättslagen. Det slår förvaltningsrätten fast i nyligen avkunnade domar.

Citat:
Nymans Ur döms av förvaltningsrätten att betala tre miljoner kronor i sanktionsavgift, länsstyrelsen ville se en avgift på sex miljoner kronor.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ingtvattslagen

Då var Mr. O.L. i farten igen, dock i gott sällskap den här gången. Vilket smuts det verkar vara i den här branschen.
Citera
2021-04-09, 11:20
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Bläddra till sidan 330 och förhör med Bitr. Butikschef i förundersökningen om Smash and Grab mot Bottega V butiken på Birger Jarlsgatan.

http://www.mediafire.com/view/o87w8e...sprotokoll.pdf

FUP från 2013 som går att ladda upp och läsa ! So happy...
Citera
2021-04-09, 13:12
  #442
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popolino
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ingtvattslagen

Då var Mr. O.L. i farten igen, dock i gott sällskap den här gången. Vilket smuts det verkar vara i den här branschen.

Inget nytt, det där får dom nog svälja i sig och ta. Det förekommer enormt mycket sånt i lyxbutikerna. Vad skall ortens små negerpojkar spendera på annars? De becknar ju knark som aldrig förr i Sverige, kom med paketet när Sverige satte de politiker vi har vid makten.
3 miljoner för Nymans t ex är en struntsumma, de tjänar bra på att sälja klockor till den typen av personer och agera tvättcentral. Skulle tro att det där är enbart 10% av intäkter på den formen av vinst.
Citera
2021-09-07, 09:12
  #443
Medlem
studenten777s avatar
.
__________________
Senast redigerad av studenten777 2021-09-07 kl. 09:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback