2016-09-23, 10:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emret
Är svenskens initialer OG eller vad betyder annars OG? Mina danska språkkunskaper är en aning begränsade.
Så som det står skrivet är OG initialerna på svensken.
Citera
2016-09-23, 10:18
Medlem
singelmannens avatar
På denna länk från danska TV2 DK så finns namnet på den danska 49 åring från Randers som ingår i detta nätverk.

http://nyheder.tv2.dk/2016-08-19-tor...u-skal-sagen-i
Citera
2016-09-23, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Inte nog med att du är sjukt okunnig och uttalar dig tvärsäkert i allt på Flashback, du är dessutom verkligen en genomvidrig ursäkt till människa! Jag hoppas Aschberg knackar på hemma hos dig!
Jag uttalar mig om mina reaktioner på det som står skrivet -- för min del är en slav någon som utnyttjas med som är så pass stor att den är medveten. (Vilket jag försökte förklara i inlägget) - en bebis är inte medveten utan passiv och vet inget annat än det den utsätts för ... Alltså anser jag att det handlar om något värre än att "hålla sexslav" .. vilket är ett uttryck som bland annat används inom BDSM-kretsar för villiga deltagare.

Aschberg är självklart välkommen att knacka på dörren -- frågan är varför han skulle be mig ta annan ställning än att detta är ett försök till något av det grövsta brott man kan tänka sig mot barn.

Är det "dödsstraff" biten du tänker på så är jag medveten om att vi inte har det vare sig i Danmark eller Sverige -- det hindrar dock inte att jag ren spontant tycker det vore lämpligt straff i fall som detta.
Citera
2016-09-23, 10:28
Medlem
singelmannens avatar
Har hittat förnamnet på Svensken

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2015-11-...oebe-spaedbarn

Svenskeren Oscar
Svensk politi slog til i Eskildstuna 11. juni 2014. Her anholdt de en 29-årige familiefar ved navn Oscar, der havde en længere it-uddannelse.

I hans besiddelse fandt politiet en stribe servere, hvor der lå over to millioner billeder og film. Den 29-årige blev 11. september 2015 idømt tre års fængsel ved en svensk landsret.

Svenskeren blev pågrebet, efter at hollandsk politi var stødt på chat-beskeder, som den 37-årige Auke havde haft med en svensk person, der kaldte sig "Nisse Hult". Oplysningerne blev overgivet til svensk politi, der ifølge dommen mod svenskeren 'ganske enkelt' kunne sætte lighedstegn mellem "Nisse Hult" og den 29-årige familiefar Oscar fra Eskildstuna.

Oscar tilstod i en række afhøringer til politiet og fortalte bredt om de kontakter, han havde haft i verden. Han fortalte eksempelvis om sit forhold til hollænderen Auke, der gik under navnet TTxT. Hollænderen havde været en blandt mange, der havde haft adgang til hans servere - til at lægge materiale op og hente det.
Citera
2016-09-23, 10:46
Medlem
Verkar vara samma? (FB) Pedofil i Eskilstuna gripen av nationella insatsstyrkan i dramatisk räd

Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Har hittat förnamnet på Svensken

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2015-11-...oebe-spaedbarn

Svenskeren Oscar
Svensk politi slog til i Eskildstuna 11. juni 2014. Her anholdt de en 29-årige familiefar ved navn Oscar, der havde en længere it-uddannelse.

I hans besiddelse fandt politiet en stribe servere, hvor der lå over to millioner billeder og film. Den 29-årige blev 11. september 2015 idømt tre års fængsel ved en svensk landsret.

Svenskeren blev pågrebet, efter at hollandsk politi var stødt på chat-beskeder, som den 37-årige Auke havde haft med en svensk person, der kaldte sig "Nisse Hult". Oplysningerne blev overgivet til svensk politi, der ifølge dommen mod svenskeren 'ganske enkelt' kunne sætte lighedstegn mellem "Nisse Hult" og den 29-årige familiefar Oscar fra Eskildstuna.

Oscar tilstod i en række afhøringer til politiet og fortalte bredt om de kontakter, han havde haft i verden. Han fortalte eksempelvis om sit forhold til hollænderen Auke, der gik under navnet TTxT. Hollænderen havde været en blandt mange, der havde haft adgang til hans servere - til at lægge materiale op og hente det.
Citera
2016-09-23, 11:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repo68
Verkar vara samma? (FB) Pedofil i Eskilstuna gripen av nationella insatsstyrkan i dramatisk räd
Jag tror också på den --- skulle precis länka.

Ser man på Lexbase finns bara en Oscar med ett efternamn på G bland dömda i Eskilstuna ... så OG är nog samma som i den tråd du länkar till.
Citera
2016-09-23, 11:19
Medlem
BoISarens avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2016-09-23, 11:34
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så som det står skrivet är OG initialerna på svensken.

Hans namn står i häktningsprotokollet i första inlägget. Os*ar G*l*hag. c, y, l
Citera
2016-09-23, 12:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jepp - men det är efter att trådarna slogs samman. Tråden jag skrev i först handlade om den nu aktuella domen mot dansken i samma härva.

Sammaslagen tråd:
Pedofil tänkte köpa barn för en kvarts miljon kronor
Senast redigerad av micro113 2016-09-23 kl. 12:08.
Citera
2016-09-23, 17:02
Medlem
Varför åtalades inte OG för försök till människohandel?
Citera
2016-09-23, 21:59
Medlem
Den ursprungliga domen blir ju ännu intressantare i och med det holländska rättsfallet.

http://rioupload.com/dbweb7hvzk2p
Citera
2016-09-24, 16:52
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Så detta är han? Är vi helt säkra på det nu?

Förresten, varför kodar du hans namn? Är det emot Flashbacks policy att hänga ut dömda pedofiler?

Min fråga är seriös, då jag sett detta kodande förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in