Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-17, 23:41
  #13
Medlem
jag har omedvetet tjuvfiskat i över 10 år... har fiskat i sjön vid morfars stuga varje sommar enda sedan han köpte den. för 3 år sedan så hämtade jag posten åt honom och då råkade jag se ett papper om fiske. nyfiken som jag var så kollade jag det och där stod det att man behövde fiskekort... aldrig blivit kollad, har knappt sett nån annan som fiskar i sjön... får se om jag ids köpa nå kort i år
Citera
2016-04-03, 23:56
  #14
Medlem
Någon som har erfarenhet av att tjuvfiska i vatten där det inte finns något FVO?
Vad begår man för brott? Fortfarande tjuvfiske antar jag?
Citera
2016-04-04, 19:10
  #15
Medlem
Skulle testa lite gäddfiske i skånsk å med tjejen förra året. Inte seriöst alltså, hade fika, vin och filtar med oss och det blev till att göka i buskarna innan jag ens hann doppa linan. Men vid en bro såg det lovande ut med lite djupare bakvatten och jag tog fram haspelrullen fastän vi står just framför en stor skylt där vi upplystes om fiskekort-kravet. Tjejen verkade lite orolig men jag sade "ingen fara, vad är chansen att nån kommer? Nästintill obefintlig!"

Jag sätter på en liten wobbler, kastar ett kast och ser samtidigt en gubbe som kommer cyklande över bron. Han tar en titt, hoppar av cykeln och kommer direkt ner till oss och avkräver oss på fiskekort med myndig och bestämd min.

Lite svårt att hävda att vi inte visste då vi står framför den stora skylten. Men jag ber om ursäkt, säger att vi inte har bil och inte kunde åka till macken där kort säljes, än en gång, så ledsen så ledsen, Finns det verkligen fisk här förresten undrar jag, Jorå här finns öring, Oj det kunde man inte tro i den lille ån, O ja fick en på 11 kilo där i böjen en gång, Wow berätta, och gubben lyser upp nu och berättar i detalj om den stora bataljen, vi nickar och hummar, och när han är klar så säger han att vi kan fiska här ändå, för den här gången, han är ändå den enda som kollar och idag ska kan kolla åt ett annat håll. Trevlig herre.
__________________
Senast redigerad av Malmosounds 2016-04-04 kl. 19:13.
Citera
2016-04-04, 19:16
  #16
Avstängd
frifarts avatar
jag och polaren riggade upp angeldon mekanik , fiskelina och knall kork mitt i sommaren på en stig ner till sjön vi fiskade i för att höra om någon kontrollant va på ingående , vad jag mins så small det 3 gånger och vi smet undan detta va när man va liten palt och älskade att fiska överallt där man kom åt
Citera
2016-04-04, 20:28
  #17
Medlem
448s avatar
Så ska dom tas
Citera
2016-04-13, 13:01
  #18
Medlem
dödsknivens avatar
Under arbete i en sjö i västsverige (där kräftfiske är strängeligen förbjudet) påträffade jag och min kollega såklart en kräftbur. Jahopp, inte mer än att dra upp och beslagta skiten och ta med den tillbaka. Det udda var att i den lilla jävla buren hade fiskaren tryckt ner en halv, rå, kyckling. Den var inte superfräsch direkt, och frågan är om det handlade om att spara pengar på att tjuvfiska kräftorna istället för att köpa dem i butiken så tror jag garanterat att det där jävla betet var dyrare än vad några kräftor de hade kunnat fånga någonsin var. Inte en enda kräfta låg i buren som måste ha legat där ett dygn iaf. Om det ens hade fått plats någon med det där jävla köttstycket inuti
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback