Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 11:08
  #541
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Låses det upp något post game content efteråt? Som är värt att spela igenom då. Tänker typ mario odyssey så låser man ju upp en massa nya månar efter sista bossen så egentligen onödigt att samla på månar innan dess. Har klarat alla main quests nu fram till ganon och funderar på att ta en liten paus, inte från spelet i sig men från main storyn och fokusera på shrines och side quests för att stärka och förbereda min link inför sista bossen. Men gör jag det så lägger jag spelet på hyllan efter att jag klarat honom vilket skulle vara synd om det likt mario odyssey låses upp en massa nytt content efteråt.

Grymt spel förövrigt. Det är med sorg jag kan konstatera att detta bara är mitt andra zelda spel efter twillight princess som jag älskade lika mycket. Mina tidigare klagomål är dessutom borta. Åskan är ju löst, och stör mig inte alls på hästen längre. Så länge man inte kör elder scrolls och tar med sig hästen överallt utan följer vägarna bara uppfyller den sitt syfte ganska bra. Sen utforskar man övriga delar på fot, samma sak gällande kartan, förljer man vägarna hittar man rätt tillslut. Spelvärlden är väldigt kul att utforska.
Citera
2018-03-06, 19:51
  #542
Medlem
BassReevess avatar
Finns det någon svensk guidebok att få tag på? Internet eller köpa är detsamma.
Citera
2018-03-18, 06:41
  #543
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Då blev man klar igår. Plockade alla 120 shrines, vilket jag inte ens tänkte tanken på att göra först men spelet var så kul och sen är man ju lite av en completionist. Hade dock önskat att man hade haft någon lista över dem man klarat typ. Var lite småjobbigt och veta vilken den sista jag hade kvar var.

Slutet och sista bossen var lite av en besvikelse på ett annars fantastiskt spel. Spelet var en tia fram till jag började gå efter alla shrines. Var lite småjobbigt att utforska och leta efter dem. Shrinesen själva var lite ijämn kvalite och svårighetsgrad också- Är inget jättefan av equipments systemet. Men bra story vacker spelvärld. Mycket att göra. Över 60 timmar står det på switchen. Nä är oerhört nöjd. Om det var en tia innan utforskandet efter shrines så nöjer jag mig nog med en 9,5 för den totala upplevelsen. Inte perfekt men så när på. Ett fantastiskt spel.
Citera
2018-03-18, 09:09
  #544
Medlem
Oogway7s avatar
Grymt spel, får vi en uppföljare på samma motor?
Citera
2018-03-19, 17:51
  #545
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Då blev man klar igår. Plockade alla 120 shrines, vilket jag inte ens tänkte tanken på att göra först men spelet var så kul och sen är man ju lite av en completionist. Hade dock önskat att man hade haft någon lista över dem man klarat typ. Var lite småjobbigt och veta vilken den sista jag hade kvar var.

Slutet och sista bossen var lite av en besvikelse på ett annars fantastiskt spel. Spelet var en tia fram till jag började gå efter alla shrines. Var lite småjobbigt att utforska och leta efter dem. Shrinesen själva var lite ijämn kvalite och svårighetsgrad också- Är inget jättefan av equipments systemet. Men bra story vacker spelvärld. Mycket att göra. Över 60 timmar står det på switchen. Nä är oerhört nöjd. Om det var en tia innan utforskandet efter shrines så nöjer jag mig nog med en 9,5 för den totala upplevelsen. Inte perfekt men så när på. Ett fantastiskt spel.

Damn thats impressive. Jag tyckte jag var ganska duktig när jag hittade och klarade 90 shrines (110 timmars spelande totalt), men att klara alla var tamig fan inte illa

Får se om jag orkar gå tillbaka till spelet en vacker dag. Det var magiskt medans jag spelade, men att försöka gå tillbaka nu och vara en completionist känns som ett större projekt som man inte riktigt orkar. Frågan e hur kul man skulle ha att spela då
Citera
2018-03-19, 22:53
  #546
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Finns det någon svensk guidebok att få tag på? Internet eller köpa är detsamma.

Tror inte den finns på svenska, vet inte om spelguider fortfarande översätts till svenska. Men det finns en på engelska hos Webhallen och spelbutiken.
Citera
2018-03-20, 08:37
  #547
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Damn thats impressive. Jag tyckte jag var ganska duktig när jag hittade och klarade 90 shrines (110 timmars spelande totalt), men att klara alla var tamig fan inte illa

Får se om jag orkar gå tillbaka till spelet en vacker dag. Det var magiskt medans jag spelade, men att försöka gå tillbaka nu och vara en completionist känns som ett större projekt som man inte riktigt orkar. Frågan e hur kul man skulle ha att spela då
Ska väl erkänna att jag använde mig av en map för dem sista, så hittade inte alla själv. Men kartan är så stor och när man kommit upp till 80-100 shrines så är det svårt att hitta dem sista själv. Shrine indicatorna som piper höll dessutom på att ge mig spader. Det där jävla pipandet när man springer runt i cirklar som en dåre utan att hita shrinen som är gömd någonstans. Utan en map som visade locations hade jag nog även jag som är lite av en completionist gett upp. annars hade jag tappat förståndet.
Citera
2018-03-20, 09:54
  #548
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ska väl erkänna att jag använde mig av en map för dem sista, så hittade inte alla själv. Men kartan är så stor och när man kommit upp till 80-100 shrines så är det svårt att hitta dem sista själv. Shrine indicatorna som piper höll dessutom på att ge mig spader. Det där jävla pipandet när man springer runt i cirklar som en dåre utan att hita shrinen som är gömd någonstans. Utan en map som visade locations hade jag nog även jag som är lite av en completionist gett upp. annars hade jag tappat förståndet.

Överväger att göra samma sak. Bara för att nöta de sista shrinsen. Visserligen har jag redan hittat ett par st redan. Man ska dock lösa enviromental puzzle för att låsa upp de, har inte bara tagit tag i det.

Så du köpte Switch till slut, vad tycks?
Citera
2018-03-20, 14:36
  #549
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Överväger att göra samma sak. Bara för att nöta de sista shrinsen. Visserligen har jag redan hittat ett par st redan. Man ska dock lösa enviromental puzzle för att låsa upp de, har inte bara tagit tag i det.

Så du köpte Switch till slut, vad tycks?
Hehe jo jag märkte att jag varit ganska kritisk mot konsolen tidigare nu. Men är väl bara erkänna att jag hade fel. Köpte det nu i januari och är helnöjd efter 999 månar i mario odyssey och 120 shrines i zelda. Har precis startat xenoblade chronicles 2 nu också som börjat väldigt lovande. Bara dem här tre spelen var värd konsolens pris känner jag. Sen vet jag att det kommer mycket mer bra lir i år så är en riktigt nöjd Nintendo switch ägare nu
Citera
2018-03-20, 15:39
  #550
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hehe jo jag märkte att jag varit ganska kritisk mot konsolen tidigare nu. Men är väl bara erkänna att jag hade fel. Köpte det nu i januari och är helnöjd efter 999 månar i mario odyssey och 120 shrines i zelda. Har precis startat xenoblade chronicles 2 nu också som börjat väldigt lovande. Bara dem här tre spelen var värd konsolens pris känner jag. Sen vet jag att det kommer mycket mer bra lir i år så är en riktigt nöjd Nintendo switch ägare nu

Bayonetta 3 och Metroid Prime!!
Men ja är Switch awesome konsoll, framförallt spelen.
2018 kommer bli jävligt bra spelår, speciellt för oss som har både playstation och nintendo.

Har du kört DLCena till Zelda? Värt att ha?
Funderar på att köpa de, så att jag har mer att göra utöver att nöta shrines.
__________________
Senast redigerad av punanihunter 2018-03-20 kl. 15:43.
Citera
2018-03-20, 17:02
  #551
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Bayonetta 3 och Metroid Prime!!
Men ja är Switch awesome konsoll, framförallt spelen.
2018 kommer bli jävligt bra spelår, speciellt för oss som har både playstation och nintendo.

Har du kört DLCena till Zelda? Värt att ha?
Funderar på att köpa de, så att jag har mer att göra utöver att nöta shrines.
Är inte DLCet bara mer shrines då? Har för mig det men kanske finns flera olika. Ja som du märker har jag inte spelat något DLC sällan jag gör det på något spel. Är man lite av en completionist har man tillräckligt å göra i spelen ändå. Framförallt om man lirar mycket rpgs som jag gör. Ja 2018 ser ut att bli ett nytt fint spelår. Gäller bara å lyckas planera in tiden så man hinner med allt. Börjar få en väl växande backlog känner jag.
Citera
2018-03-21, 09:39
  #552
Medlem
Elspermelinos avatar
Är mer av en "casual gamer" som spelar när jag har en timme eller två över på kvällarna. Känner att Zelda är lite överväldigande om jag ska vara ärligt. Fantastiskt spel men det är så mycket grejer att hålla reda på, någon som har lite generella nybörjartips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback