Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 14:04
  #493
Medlem
Fina Gubbens avatar
Så nu har jag runt 50 timmars speltid. Klarade av min första boss nyss. Tog ett tag. Har 9 hjärtan och två uppgraderingar på stamina. Försöker öppna upp kartan och skaffa master sword innan jag ger mig på de andra bossarna. Vissa torn är omöjliga att komma upp i?
Citera
2017-12-11, 16:21
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
De visade en trailer/teaser på Game awards för några dagar sedan. Den släpptes även då. Inte hunnit spela men att
:/

Jag såg också det, men det måste väl vara något som man får tillgång till när man har avklarat spelet eller något? Vore ju väldigt...konstigt annars.
Citera
2017-12-18, 10:51
  #495
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag såg också det, men det måste väl vara något som man får tillgång till när man har avklarat spelet eller något? Vore ju väldigt...konstigt annars.

När du har spelat klart spelet så finns det dessvärre ingen fortsättning. För DLC2 räcker det med att du besegrat alla divine-beasts.

Jag har börjat beta av Champions Ballad och klarat av de första 4 templen med ett kvarts hjärta. Tur att det går att spara

Är nu ute och försöker få tillbaka obliteratorn. Sinnessjukt vapen.
Citera
2017-12-19, 14:51
  #496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Så nu har jag runt 50 timmars speltid. Klarade av min första boss nyss. Tog ett tag. Har 9 hjärtan och två uppgraderingar på stamina. Försöker öppna upp kartan och skaffa master sword innan jag ger mig på de andra bossarna. Vissa torn är omöjliga att komma upp i?


Vet inte hur mycket du vill bli spoilad, men du måste göra mer saker om du ska ha master sword.

Och geggamojjan får man försöka klättra runt på det tornet om jag minns rätt, alternativt hitta ”ögon” och skjuta dom så ”lavan” försvinner
Citera
2017-12-19, 15:39
  #497
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oueeh
Vet inte hur mycket du vill bli spoilad, men du måste göra mer saker om du ska ha master sword.

Och geggamojjan får man försöka klättra runt på det tornet om jag minns rätt, alternativt hitta ”ögon” och skjuta dom så ”lavan” försvinner
Jag lyckades lösa geggamojjan! Hade missat att det fanns en liten liten bit där man kunde klättra förbi.

Är det mycket jag måste göra innan master sword? Har sett att jag saknar hjärtan för master sword såjust nu är jag på jakt efter det.
Citera
2017-12-19, 15:59
  #498
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag lyckades lösa geggamojjan! Hade missat att det fanns en liten liten bit där man kunde klättra förbi.

Är det mycket jag måste göra innan master sword? Har sett att jag saknar hjärtan för master sword såjust nu är jag på jakt efter det.

Det är ett visst antal hjärtan som du måste ha, inget annat och navigera dig igenom lost woods förstås. Sedan hur många som behövs blir lite av en spoiler:

__________________
Senast redigerad av Three-Gringos 2017-12-19 kl. 16:23.
Citera
2017-12-19, 16:30
  #499
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Det är ett visst antal hjärtan som du måste ha, inget annat och navigera dig igenom lost woods förstås. Sedan hur många som behövs blir lite av en spoiler:

Aha så det är bara det! Då blir det att jaga hjärtan till jul och fixa sig en master sword i julklapp
Citera
2017-12-20, 10:45
  #500
Medlem
EggBoxJuans avatar
Första delen av nya dlc gillade jag.
Spännande när man vet att man

Har precis börjat nästa del då man får
Inte riktigt min grej men tur att det finns guider att läsa.
Citera
2017-12-20, 11:37
  #501
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Första delen av nya dlc gillade jag.
Spännande när man vet att man

Så sjukt frustrerande för en casual som mig. Det är väldigt sällan jag har blivit tiltad av Zelda-spel, men nu hände det....
Citera
2017-12-20, 12:38
  #502
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
När du har spelat klart spelet så finns det dessvärre ingen fortsättning. För DLC2 räcker det med att du besegrat alla divine-beasts.

Jag har börjat beta av Champions Ballad och klarat av de första 4 templen med ett kvarts hjärta. Tur att det går att spara

Är nu ute och försöker få tillbaka obliteratorn. Sinnessjukt vapen.

Vi behover diskutera tvspel!
Citera
2017-12-20, 17:33
  #503
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Vi behover diskutera tvspel!

AMEN broder!
Jag har varit ett Zelda-fan sedan tidig ålder, och det är väl den största anledningen att jag köpte en Switch dock

Har du spelat klart?
Tycker allt blir löjligt lätt när du maxat upp Ancient till 4-stjärnor och har några hundra Ancient Arrows plus Savage Lynel x5 bow.

Byggt Tarrey Town? Vettig side-quest eftersom du kan köpa en ny Hylian-shield om du tappar bort den du hittar i Hyrule Castle.

Vetetusan varför, men jag har en tendens att tappa bort den om jag lirar med några Green Labels i kroppen

Är sugen på att köra klart Trial of the Sword i DLC1, men är det värt tiden? Är MS maxxat till 60 hela tiden? Känns som 30 plus Urbosas Fury räcker rätt gott.
Citera
2017-12-20, 19:30
  #504
Medlem
Har köpt en switch med BOTW som kommer öppnas nu under julen Men har en fundering till er inbitna lirare... Hur bör man göra med dessa DLC:er som finns? Bör man spela klart spelet utan dem för att sedan spela DLC1 följt av DLC2? Eller ska man tanka hem dem direkt innan man börjar spela?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback