• 29 798 online
  • 1 139 418 medlemmar
  • 59 021 079 inlägg
2014-06-11, 11:49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
http://www.ign.com/articles/2014/06/...-details?watch Vad tror ni? Tycker det ser för tecknat ut. Hade hoppas på ett mörkt spel. Lite mindre barnsligt men det lär väl aldrig hända. Gillade tech trailern från förra året bättre. Hursomhelst lär det bli ett sjukt jävla bra spel. Även om folk fortfarande bara snackar Ocarina (som jag lirar på min 3DS) så tycker jag de senaste två stora Zelda (Skyward Sword till Wii och A Link between world till 3DS) var grymt bra.

Ryktas om att personen i trailern inte är Link

Nu får vi det första Zelda någonsin i HD. Tagga! Kommer 2015.
Citera
2014-06-11, 11:59
Medlem
Prowler-s avatar
Nu är ju jag en av dom som stenhårt snackar OoT som det bästa spelet i serien, men detta verkar riktigt lovande.
Jag har inte läst på något om det alls ännu, men om trailerna som finns med i ign-artikeln är ingamegrafiken kommer det bli snuskigt snyggt.

Sen ska väl tilläggas att jag inte äger en wiiU-konsoll ännu, men det kommer väl.
Citera
2014-06-11, 12:05
Medlem
Elementarts avatar
Jag tror rätt mycket på det här spelet. Zelda spelen brukar alltid vara underhållande.
Citera
2014-06-11, 14:10
Medlem
Jag hade också velat ha det mörkt eftersom Skyward Sword var så ljust, men tror detta kan bli bra också.

Det ser ännu bättre ut än vad många videos och streams har visat. http://e3.nintendo.com/games/wiiu/th...types=og.likes

Det ska vara en öppen värld och icke-linjärt, vilket betyder mer för mig än grafisk stil.

I want to believe.
Citera
2014-06-11, 14:23
Medlem
Nu ska jag lära er lite:

Anledningen att det ser så oerhört imponerande ut är just tack vare grafikstilen som INTE är realistisk. Hade de valt samma grafikstil som exempelvis Twilight Princess så hade spelet kanske sett bra ut, men samtidigt pinsamt jämfört med de flesta spel till Ps4 och Xbone som satsar på ultrarealism.

Cel shading är av naturen mindre detaljerad än icke cel shading, vilket såklart passar Wii U utmärkt. Nu kan de skapa en öppen värld som ser otroligt bra ut.

Sedan detta med att SS var ett mörkare spel - ni har för fan bara sett EN liten trailer på nya Zelda. Jag skulle lätt kunna göra en trailer på SS med ljusa områden och en klarblå himmel. Sluta döm så jävla fort, ni framstår bara som pinsamma.
Citera
2014-06-11, 14:28
Medlem
IGN's Rewind Theatre fick mig att se oerhört mycket mer i klippet. Stärker förtroendet för spelet.
Citera
2014-06-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Nu ska jag lära er lite:

Anledningen att det ser så oerhört imponerande ut är just tack vare grafikstilen som INTE är realistisk. Hade de valt samma grafikstil som exempelvis Twilight Princess så hade spelet kanske sett bra ut, men samtidigt pinsamt jämfört med de flesta spel till Ps4 och Xbone som satsar på ultrarealism.

Cel shading är av naturen mindre detaljerad än icke cel shading, vilket såklart passar Wii U utmärkt. Nu kan de skapa en öppen värld som ser otroligt bra ut.

Sedan detta med att SS var ett mörkare spel - ni har för fan bara sett EN liten trailer på nya Zelda. Jag skulle lätt kunna göra en trailer på SS med ljusa områden och en klarblå himmel. Sluta döm så jävla fort, ni framstår bara som pinsamma.

Inte lönt att hetsa upp sig.

Alla vill drömma när det gäller Zelda. Det är precis som med GTA.
Citera
2014-06-11, 15:08
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Inte lönt att hetsa upp sig.

Alla vill drömma när det gäller Zelda. Det är precis som med GTA.
Jo men på riktigt nu. Tänk er ett mörkt och blodigt Zelda. Typ Zelda möter God of War fast kanske lite mindre brutalt. Link måste rädda Zelda som hålls som sexslav i Ganondorfs källare. Hur grymt hade inte det varit?

Men med tanke på förutsättningarna ser detta Zelda riktigt bra ut.
Citera
2014-06-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men på riktigt nu. Tänk er ett mörkt och blodigt Zelda. Typ Zelda möter God of War fast kanske lite mindre brutalt. Link måste rädda Zelda som hålls som sexslav i Ganondorfs källare. Hur grymt hade inte det varit?

Då jävlar skulle jag få upp ögonen för Zelda igen. Senast jag spelade Zelda i någon större utsträckning var A Link to the Past på SNES i mitten av 90-talet. Jag har OoT till 3DS men finner det rätt tråkigt och har efter knappt två år fortfarande inte tagit mig igenom det.
Citera
2014-06-11, 15:47
Medlem
Citat:

Det hade det inte varit.

Jag ser LTTP som neutral Zelda-stil. SS var betydligt ljusare. Det är bra att det skiftar fram och tillbaka. Ibland ljust, ibland mörkt. Denna gång hade de ju sålt en på hyfsat mörkt med tech demon. Alla har sett den, kanske därför de reagerar.

Med ljust och mörkt talar jag om paletten, inte att Link skär sig själv med rakblad.
Citera
2014-06-12, 17:07
Medlem
Kyotos avatar
Citat:

Varför skulle det inte vara Link i trailern?
Tycker han ser ut som en Link iaf.
Citera
2014-06-12, 17:29
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Nej, det ryktas inte om någonting, utan det är bara blindstyren som spekulerar... vem fan som helst ser väl att det är Link i trailern.
Citera