Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-12, 06:55
  #13
Avstängd
Plaguetongues avatar
är du säker på att det var poliser, låter mer som ryska maffian eller nåt. du skulle ha pissat i sängen och sagt att du var sängvätare. sen suttit och hånflinat åt dom, är du på förhör ska dom givetvis berätta vad du är misstänkt för, ge dej mat och givetvis kläder och behandla dig bra, dom kan ju inte bara ta för givet att du är kriminell.
Citera
2014-06-12, 10:16
  #14
Medlem
Babsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Det är ju en massa saker som inte stämmer i din historia (personligen tror jag att allt detta är hittepå) men om det nu SKULLE vara såhär det har gått till så bör du kontakta en tidning istället, de skulle nog gärna skriva om detta.

Vad är det som inte stämmer i min historia? Allt är sanning
Citera
2014-06-12, 10:23
  #15
Medlem
Babsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag vet inte var den exakta gränsen går, men nej, det låter inte som att du blev anhållen, utan gripen. Ett gripande får polisen göra, men för att bli anhållen måste åklagare fatta beslut. Ett anhållande får vara i max fyra dagar, medan ett gripande några timmar.

Men såvitt jag vet har man rätt att få reda på vad man är misstänkt för. Det låter väldigt skumt.

Varför fick du inte behålla dina kläder? Sa de något om det?


Varför?


Trolltrådar är inte förbjudna i reglerna.


De sa att de inte hade några byxor till mig... vad är det för jävla stil liksom... Är jag gripen borde jag väl få mat under de 8 timmarna jag var där? Eller måste man vara anhållen för att få mat? Kändes som att de ville bryta ned mig. De fotade även mig, men tog inga fingeravtryck. Hur kommer det sig?
Citera
2014-06-12, 10:30
  #16
Medlem
Babsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappchoklad
Detta låter ju så sjukt konstigt. Hoppas att du får rättvisa!

Kommer förmodligen aldrig få någon typ av upprättelse för alla grova tjänstefel polisen begått mot mig.
Men tack!
Citera
2014-06-12, 10:38
  #17
Medlem
Jthunderas avatar

Allt har gått enligt reglerna utom byxorna. Du har varit gripen, ej anhållen. Mat kan du få efter 6 timmar om det finns tid och möjlighet. Alltså inget måste. Max 12 timmar kan de hålla dig beroende på arbetsbelastning.
Citera
2014-06-12, 14:21
  #18
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsi
Vad är det som inte stämmer i min historia? Allt är sanning
De som ifrågasätter har antingen inte hamnat i samma situation eller så har de inte råkat illa ut i statligt förvar.
Har själv råkat ut för att tillbringa tre dygn i en kall cell iförd t-shirt o kalsonger. Häktningen kom som en befrielse.
Jag själv sover bort tiden i arresten precis som du gjorde.
Polisen har så många knep att bryta ner en människa att Amnesty skulle gå i taket om de kunde bevisa det. Men för gemene man så tror de att polisen följer de regler som finns

Tyvärr är det kört att gå vidare. Det är ditt ord mot deras.
Citera
2014-06-12, 15:44
  #19
Medlem
Polisen får kvarhålla dig, 6+6 tim. De har ingen skyldighet att ge dig några byxor, de tar ju av sånt för att undvika att den intagne tar självmord. De ger ingen mat förrän du är anhållen. Det var mest tjat om mat från TS. Om jag var i samma situation som TS skulle nog mat vara det sista jag tänkte på, skulle nog ha svårt att sova oxå.
Citera
2014-06-13, 18:10
  #20
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsi
Min bil var inblandad i ett brott utan mitt medvetande eller samtycke.

Vem lånade du ut nyckeln till?
Citera
2014-06-13, 18:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babsi
De sa att de inte hade några byxor till mig... vad är det för jävla stil liksom... Är jag gripen borde jag väl få mat under de 8 timmarna jag var där? Eller måste man vara anhållen för att få mat? Kändes som att de ville bryta ned mig. De fotade även mig, men tog inga fingeravtryck. Hur kommer det sig?

Det enda jag kan se som gör att man lyfter på ögonbrynen är frågan om byxor under den tid du transporterades runt, i övrigt ser jag inget fel. Understiger förvaringen 6h eller gäller LOB behöver ingen mat serveras. Den mat som serveras är frukost, lunch, middag. blir det då så att man t.ex. kvarhålls över lunch och släpps innan middag serveras så kan det bli så att man blir utan mat. Gällande den ytliga kroppsvisiteringen är den helt ok för en man att utföra denna om ingen kvinnlig polis finns att tillgå (PL regler gäller alltså och inte RB i detta fall). Beslaget av telefonerna är naturligtvis helt korrekt och du behöver inte få något papper om detta om du inte särskilt begär detta. Att du fick vara i cellen utan byxor är helt korrekt, då föremål som den intagne kan skada sig själv med.
Citera
2014-06-15, 20:25
  #22
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Det enda jag kan se som gör att man lyfter på ögonbrynen är frågan om byxor under den tid du transporterades runt, i övrigt ser jag inget fel.

Precis! Och även detta, precis som stora delar av den övriga historien låter som det vanliga grinandet, skrikandet och efterhandskonstruktionen som därefter följer med påhitt, tillspetsningar och sist men inte minst undanhållandet av hur man själv har betett sig
Citera
2014-10-03, 05:28
  #23
Medlem
Vaddå inte har haft kontakt med polisen????
Hörrö, du kan väl inte ha glömt att du suttit häktad som mordmisstänkt: ???????
Citera
2015-03-04, 02:06
  #24
Medlem
Babsis avatar
Hur kan alla andra fått byxor men inte jag? Det kändes bara naket att gå runt i trosor och T-shirt med rumpan i vädret för alla polismän att se.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback