2015-08-04, 09:35
Medlem
missionarydaughters avatar
Jag besökte för nån månad sedan Eketorps fornborg på Öland med min lilla systerdotter.
Det var så fantastiskt udda att besöka något som inte är "berikat".

Inne i fornborgen sprang lösa grisar runt bland besökarna. Glada vita barn klappade och gullade med grisarna.
Ingen sparkade grisarna, ingen skar grisarna med kniv och ingen stoppade glödande cigaretter i grisarnas trynen.
Men fick även prova på bågskytte. En kö med svenska barn och tyska och holländska turistbarn stod lydigt på kö och väntade på sin tur. De lyssnade uppmärksamt på den kvinnliga bågskyttens instruktioner.
Ingen sa "käften jävla hora" och sköt en av grisarna.

Som sagt. En mycket udda upplevelse i dagens Sverige.

Jag hoppas att intresset för svensk järnålder är fortsatt rekordlågt hos invällarna.
Senast redigerad av missionarydaughter 2015-08-04 kl. 09:49.
Citera
2015-08-04, 09:40
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Jag besökte för nån månad sedan Eketorps fornborg på Öland med min lilla systerdotter.
Det var så fantastiskt udda att besöka något som inte är "berikat".

Inne i fornborgen sprang lösa grisar runt bland besökarna. Glada vita barn klappade och gullade med grisarna.
Ingen sparkade grisarna, ingen skar grisarna med kniv och ingen stoppade glödande cigaretter i grisarnas trynen.
Men fick även prova på bågskytte. En kö med svenska barn och tyska och holländska turistbarn stod lydigt på kö och väntade på sin tur. De lyssnade uppmärksamt på den kvinnliga bågskyttens instruktioner.
Ingen sa "käften jävla hora" och sköt en av grisarna.

Som sagt. En mycket udda upplevelse i dagens Sverige.
Tack för att jag fick torka av min monitor när jag frustgarvade kaffe över hela!
Även om din text är spetsig så förstår jag vad du menar.

Jag har tänkt lite på vad Cartman tycker i frågan, South Park är alltid fantastisk nutidssatir:
https://www.youtube.com/watch?v=F6BUZZ3qvZM
Citera
2015-11-05, 12:29
Medlem
Dille24s avatar
Nästa vecka öppnar Astrid Lindgrens värld för nyanlända och ortsbefolkningen gratis två dagar i veckan. Vi har vägarna förbi och vår dotter älskar pippi. Vågar man sig på ett besök?
Citera
2015-11-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Postade den här tråden efter liknande insikt förra året:

(FB) Berikade svenska badplatser 2013

Astrids Lindgrens värld håller sig nog rätt oberikat, dyrt och i Småland och klassiska svenska sagor med svenska barn. Borde gå bra. Minns inga konstigheter

Fast nu s ska ALV också ta emot "flyktingar".
Citera
2015-11-05, 13:20
Medlem
Dille24s avatar
Det visade sig att de ska ha extra öppet ett par timmar två dagar i veckan med fritt inträde för alla intresserade. Ett bra initiativ tycker jag. High Chapparall ligger väl mer risigt till.
Citera
2015-11-05, 13:25
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Åk till Kista Galleria, där ser man smutsen varje dag i Stora flockar.

Samma sak med skärholmens galleria.
Citera
2015-11-24, 18:40
Medlem
LaScalas avatar
Asylsökande portas från simhallen i Årjäng

– Det har varit många drunkningstillbud och det här var det allvarligaste. Han upptäcktes på 3,5 meters djup. Personalen gjorde precis enligt rutinerna och personen klarade sig bra, säger Owe Lindström, chef för medborgarservice och ansvarig för Årjängs simhall.
"Har inte respekten för vattnet"
Efter det har han tillsammans med de två asylboendena i kommunen bestämt att ingen asylsökande får besöka simhallen den här veckan, vilket Nya Wermlands-Tidningen tidigare skrivit om.
I Årjäng bor det, enligt Owe Lindström, omkring 360 människor som söker asyl.
– Många besöker simhallen och tycker det är jättetrevligt, det tycker vi också. Men de är bevisligen inte vana vid simhallar och har inte respekten för vattnet som vi andra har på grund av den ovanan. De hoppar ut på djupet utan att kunna simma, säger Owe Lindström och fortsätter:

http://www.expressen.se/gt/alla-asyl...ran-simhallen/

Att många invandrare ställer till det i badhus har många klagat på.,
Likaså att det är i majoritet av de som drunknar på sommaren.
Ska de kanske förbjudas att vistas i simhallar överallt?
Citera
2015-11-24, 18:41
Medlem
Knullkungens avatar
Årjäng förbjuder asyslsökande i badhuset- de kan inte simma

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21825419.ab

"Årjängs kommun stänger badhuset för asylsökande i en vecka. Låg simkunnighet och bristande respekt för badreglerna gör att säkerheten inte kan upprätthållas, säger ansvarig tjänsteman på kommunen."

Rätt eller diskriminering?
Citera
2015-11-24, 18:45
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21825419.ab

"Årjängs kommun stänger badhuset för asylsökande i en vecka. Låg simkunnighet och bristande respekt för badreglerna gör att säkerheten inte kan upprätthållas, säger ansvarig tjänsteman på kommunen."

Rätt eller diskriminering?

Rätt givetvis. Kan du inte köra bil så kör du inte bil. Kan du inte gå på balanslina så låter du bli. Kan du inte simma så håller du dig borta från vattnet istället för att hoppa i med risk för drunkningsolyckor som sedan kommunen i värsta fall blir skuldbelagda för.

Träning ger färdighet. Dom får väl hålla simkurser, antar jag.
Citera
Medlem
Jogens avatar
Äh, diskriminering? Vill du ha nån speciell reaktion eller? Det handlar om säkerheten. Owe Lindström, chef för kommunens medborgarservice, verkar va en rakryggad karl.
Citera
Medlem
Venteezs avatar
Klart man inte kan ha kamelryttare därinne som kastar bajs på varandra, terroriserar tanter och fluktar på flickor i omklädningsrummen. Sedan är det jobbigt om de inte kan simma, då utgör de inte bara ett hot mot andra besökare utan även badvakternas kafferast.
Citera
2015-11-24, 18:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Äh, diskriminering? Vill du ha nån speciell reaktion eller? Det handlar om säkerheten. Owe Lindström, chef för kommunens medborgarservice, verkar va en rakryggad karl.

Owe kommer bli ersatt av någon mer pk-aktig person med alla stämplarna i partiboken. Antagligen någon som varit på genuskurs och allahs-lika-värde med likasinnade batikhäxor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in