Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2017-09-17, 22:30
  #11785
Medlem
CAKARIMs avatar
el- Maliki: Vi kommer absolut inte tillåta en andra Israel i norra Irak. Det räcker med en redan sade han. Vilka jävla ord. Han menar som jag förstår att kurder är samma skit som judar.
Citera
2017-09-18, 11:28
  #11786
Medlem
SvaMp_s avatar
Det är en intressant utveckling framöver, hur grannländerna kommer agera gentemot KRG. Mycket press på Krg nu att skjuta upp omröstningen, samtidigt kan jag förstå om de inte gör det.

Klokaste av dem hade nog vart att förhandla till sig sjävständighet, mot att bli erkända, tex ge bort Kirkuk. Annars har de förm sanktioner emot sig från alla sidor. Någon part kommer de behöva som allierade. Krg är inte Israel, dels har de ingen egen hamn, dels har de inte lika mkt inflytande i Usa varför de kan stå väldigt ensamma om deras grannar har samma ståndpunkt. Vi hoppas de inte utbryter i väpnad konflikt och destabilisering.
Citera
2017-09-18, 19:01
  #11787
Medlem
SvaMp_s avatar
Går rykten om att Pmu skickat in trupper i Kirkuk, verkar konstigt dock då de på vissa videor passerat genom kurdiska kontroller

https://twitter.com/raveenaujmaya/st...68250036285440

Sökt på #kirkuk
Citera
2017-09-19, 12:10
  #11788
Medlem
Har ISF påbörjat offensiv i västra anbar nära anah

Operations to liberate western Anbar began near Anah at dawn today. We will retake every last bit of Iraqi territory from the enemy

https://mobile.twitter.com/HaiderAlA...75872660611072
Citera
2017-09-19, 12:11
  #11789
Medlem
Verkar som Isis flyr

https://mobile.twitter.com/TomtheBas...70198874595328

As expected, ISIS has withdrawn from Anah and Rawa towns en masse, abandoning equipment along the way.
Citera
2017-09-19, 20:14
  #11790
Medlem
Utvecklingen går inte i hand för ISIS

Tyvärr är det inte lätt när de har hela världen emot sig

Måste erkänna att de är riktiga krigare iallafall även om de är en extremist organisation

Hade varit kul ifall de tog över Irak på riktigt och Syrien fast lättade lite på extremismen och var lite mer toleranta
Citera
2017-09-20, 07:22
  #11791
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Utvecklingen går inte i hand för ISIS

Tyvärr är det inte lätt när de har hela världen emot sig

Måste erkänna att de är riktiga krigare iallafall även om de är en extremist organisation

Hade varit kul ifall de tog över Irak på riktigt och Syrien fast lättade lite på extremismen och var lite mer toleranta

Hoppas du driver med mig? "Riktiga krigare"

Möjligtvis Fega kräk till krigare, hade man ens brytt sig om att gå igenom det, så gör dom sig skyldiga till så många olika krigsbrott. Om du inte förstår vad jag menar så kan jag ta ett litet exempel som en hint. Att t ex använda civila som sköldar.

Nä för mig är dom inga krigare överhuvudtaget, utan enbart fega avskum.
Citera
2017-09-20, 08:09
  #11792
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hoppas du driver med mig? "Riktiga krigare"

Möjligtvis Fega kräk till krigare, hade man ens brytt sig om att gå igenom det, så gör dom sig skyldiga till så många olika krigsbrott. Om du inte förstår vad jag menar så kan jag ta ett litet exempel som en hint. Att t ex använda civila som sköldar.

Nä för mig är dom inga krigare överhuvudtaget, utan enbart fega avskum.
Håller med. Hur ett gäng psykopater (av den allra värsta sorten) kan anses vara "riktiga krigare" är allt annat än friskt tänk.
Citera
2017-09-20, 08:42
  #11793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hoppas du driver med mig? "Riktiga krigare"

Möjligtvis Fega kräk till krigare, hade man ens brytt sig om att gå igenom det, så gör dom sig skyldiga till så många olika krigsbrott. Om du inte förstår vad jag menar så kan jag ta ett litet exempel som en hint. Att t ex använda civila som sköldar.

Nä för mig är dom inga krigare överhuvudtaget, utan enbart fega avskum.

De vill inte ha de otrognas styre Syrien eller sahawat

Civila sköldar är bara de som tänker lämna kalifatet

Dom krigar till slutet som det ser ut som
Citera
2017-09-20, 14:42
  #11794
Medlem
Hawijah offensiven planeras och är på gång

http://isis.liveuamap.com/en/2017/20...isits-makhmour

Undrar varför man prioriterar den före Anbar provinsen (Västra Irak)

Motståndet kommer bli hårt från ISIS eftersom de har varit där ett bra tag

Utrustningen är också bra där

Kommer offensiven att bli lätt och vad kan hända?
Citera
2017-09-22, 01:44
  #11795
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
De vill inte ha de otrognas styre Syrien eller sahawat

Civila sköldar är bara de som tänker lämna kalifatet

Dom krigar till slutet som det ser ut som
Nej. De krigar för att de har blivit hjärntvättade av sagopedofilen Mohammed att de ska få komma upp till paradiset där man med största allvar har fått för sig att 72 oskulder väntar. Här är ett praktexempel till vad för sorts människor Islam passar för - de mest svagsinta och psykotiska.

När de spränger sig själva med illusionen att de ska komma till ett paradis så krigar de ju inte mot slutet, utan mot en början. Förstår du inte att detta gör de till fegisar?

Gör dig själv en tjänst. Gå spola ner koranen och sök dig till verkligheten.
Citera
2017-09-22, 09:25
  #11796
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain

Gör dig själv en tjänst. Gå spola ner koranen och sök dig till verkligheten.

Visa respekt för andra religioner och icke troende din lilla Assyr.

Snackade någon skit om din religiös tro?

Peshmerga ska inte delta i Hawija offensiven

Dom ska stärka sina nuvarande hållningar och fronter istället

Vi får se hur välkomnande Iranska proxy shia milisen och irakiska armén med USA blir av sunni befolkningen och IS där.

Vi får även se hur Irak hanterar folket där, antingen som i Mosul, tikrit ramadi dvs ingen respekt alls eller .....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback