2014-06-09, 05:30
Medlem
Jag har alltid grillat i vanliga grillar hemma.. men häromdagen kom det upp på tal att grilla ute vid en grillplats. Så vitt jag minns brukar inte dessa vara särskilt fräscha. Själv så rengör jag mitt grillgaller inför varje grillning med svinto stållull. Tar inte mer än 10 minuter. Förutom den fräscha känslan av ett glänsande galler så undviker man att köttet fastnar på gallret. Men hur gör vanligt folk med grillgallret ute vid allmänna grillplatser?
Citera
2014-06-09, 05:43
Medlem
Maymons avatar
Alltså, om gallret får vara i elden en stund dör alla bakterier så jag tror nog vanligt folk skiter i det och bara grillar.
Citera
2014-06-09, 05:46
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Finns ju svin som pissar i offentliga grillar. Bara ta med dig eget galler som du lägger ovanför gallret som förses på sådana platser så slipper ditt kött röra det äckliga gallret. Svårare än så är det inte, kan du inte lösa ett sådant banalt problem själv så bör du undersöka dina cognitiva muskler för du har med största sannolikhet större problem än så ifall ett sådant dilemma gör dig konfunderad.
Citera
2014-06-09, 06:00
Medlem
Ja men precis.. jag vill nog inte lägga mitt kött på det här gallret
http://www.youtube.com/watch?v=BuSIA8UDpEg
Det kanske inte ser ut så, förhoppningsvis, vid finare ställen men när jag tänker på allmänna grillplatser så är det just den bilden som etsat sig fast i näthinnan.

Känns ju inte så praktiskt att springa runt med ett eget galler för den delen heller. Har nog inte ens sett någon göra det. Men trender behöver väl ett startskott någonstans.
Citera
2014-06-09, 06:10
Medlem
morbrostewarts avatar
man gör upp eld, bränner skiten rent och grillar. Svårare är det inte. Vill man krångla och vara kinkig tar man med sig sitt eget halster.
Citera
2014-06-09, 06:16
Medlem
Great, tack för alla mer eller mindre artiga tips.
Citera
2014-06-09, 06:19
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moratiwa
Great, tack för alla mer eller mindre artiga tips.
Investera i en grillborste så slipper du hålla på med stålull. Bara att köra några varv över gallret när det är varmt så lossnar det gamla inbrända fettet.
Citera
2014-06-09, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Investera i en grillborste så slipper du hålla på med stålull. Bara att köra några varv över gallret när det är varmt så lossnar det gamla inbrända fettet.

Just ja, det kan man ha med sig och köra lite snabbt med . Ingen lär väl reagera på det skulle jag tro.
Citera
2014-06-09, 07:04
Medlem
Stålull på ditt privata grillgaller är inte att rekomendera. Du slipar bort beläggningen på gallret.
Citera
2014-06-09, 07:15
Medlem
Ratis avatar
Har med eget. Typ denna. http://www.campingtillbehor4u.se/bil.../9933653_2.jpg
Brukar oftast bli korv att grilla och då duger det bra att tälja grillpinnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in