Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-06-08, 22:24
Medlem
Hej.

Jag har bestämt mig, Ska ta självmord.
Jag undra bara vad är det mest "Smärtfria" att ta livet av sig?
Det hjälper inte att ni försöker hjälpa mig, har bestämt mig.

skulle vara tacksam för svar!
2014-06-08, 22:25
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engeq
Hej.

2014-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi

det där gäller bara droger
2014-06-08, 22:38
Medlem
annihilat0rs avatar
Jag tror att det finns saker man kan göra som förändrar ens liv, och således också sitt mående. Det finns alltid outforskade vägar att välja. Jag tycker därför inte att du ska begå självmord. För jag tror alltså att det finns lycka att hämta för varje människa – det gäller bara att hitta den.

Om du har lust så får du gärna berätta lite om din livssituation..
2014-06-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engeq
Hej.

Har du pengar? Bestig Mount Everest! När du är på toppen så "råkar" du ramla.

Vi borde inte finnas! Men vi finns! Varför inte bara njuta av att vi/du finns? Jag vet hur det känns. Jag har själv varit i helvetet och vänt så jag vet vad jag pratar om.
2014-06-08, 23:01
Medlem
Raptorexs avatar
1. Finns ingen som överlevt ett självmord som kan berätta vad som är minst smärtsamt när man begår självmord. Det finns ju teorier men dom är just det, teorier.

2. Det borde egentligen inte spela någon roll eftersom du dör och därmed inte kommer komma ihåg smärtan ändå.

3. Googla "Minst smärtsamma sättet att begå självmord" "Bästa sättet att dö" och så vidare.

Synd att du vill begå självmord, du kunde ha kommit hem till mig och lirat lite spel eller muppat runt i min trädgård istället.
Jag är väldigt antisocial så inga krav, lugnt liksom.
2014-06-08, 23:08
Bannlyst
GÖR DET INTE!!!

https://mind.se/var-hjalp/sjalvmordsupplysningen/

Ring imorgon! Nu går du och lägger dig hoppas jag.
2014-06-08, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raptorex
2. Det borde egentligen inte spela någon roll eftersom du dör och därmed inte kommer komma ihåg smärtan ändå.
Att komma ihåg smärtan är ju ändå inte det som är jobbigt med smärta...
2014-06-08, 23:44
Medlem
second2opinions avatar
Det heter begå självmord, inte ta.

Svaret på frågan är: överdos.
2014-06-08, 23:44
Medlem
sedans avatar
Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sin depression om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Depression är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.

/MOD
2014-06-09, 00:08
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Ta med dig sprit och ett rep och dra in till skogen. Klättra upp i ett träd och knyt fast repet i grenen. Kom ihåg att grenen måste kunna hålla din tyngd när du faller. Sen gör du en sån där typisk hänga sig knut. Finns tutorials hur man gör en på internet. Sen klunkar du spriten. När du är så full så att du inte kan hålla balansen så kommer du inte känna mycket när nacken knäcks.

Min andra metod är kanske lite brutalare och ondare. Du kan dricka här också om du vill. Men du sprayar med en axeflaska på under armen där du ser att det finns en åder. Spraya tills du inte känner något sen är det bara att cutta. En varm dusch rekommenderas medan du väntar så att de som inte hittar dig får en mardröm, plus att det är skönt med en varm dusch.
Senast redigerad av Wa-do-Thems 2014-06-09 kl. 00:12.
2014-06-09, 00:23
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sin depression om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Depression är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.

/MOD

Du glömde inget nu ?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här