Citat:
Ursprungligen postat av
AX3L
Nu kan man ju i och för sig ha honung i mat, så speciellt konstigt tycker jag inte att det låter.
Däremot undrar jag om den honungen man köper faktiskt är helt rå, eller om den kokats eller behandlats på något vis innan för att öka hållbarheten?
Det finns en del som dom stoppar lite skit i för smak och hållbarheten men det finns ju även en del som bara innehåller ren honung utan något tillsatt.
Enligt livsmedelsverket dock så "För att en produkt skall få kallas honung får inget ha tillförts eller borttagits"
Den honung de tillsätter något i måste heta typ honung smaksatt av blabla eller något som trams har jag för mig.
Själva honungen har självklart genomgått en process så det är ju inte att de bara tagit en näve honung direkt och slafsat ner i en burk pga många olika anledningar som föroreningar.
Honungen slungas från vaxkakan,silas,tappas på burk etc och beroende på druvsocker och att sockret kristalliseras ändrar honungen färg,konsistens.
Detta var ett tag sedan jag läste om men jag tror det ska stämma hyffsat annars e de ju bara söka på honung på google.