• 2
  • 3
2014-06-08, 14:40
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Varma mackor är smidigt enkelt och gott och inte så svårt att variera och är även ett plus då man slipper diska grytor och allt detta. Speciellt för oss ensamstående karlar som inte har de rätta anlagen för att laga god mat.

Har ni några favoriter när det gäller varma mackor och vilka tillbehör och pålägg använder ni?
Själv gillar jag inte ananas och tomat på varma mackor, det blir så varmt och vattnigt. Äter hellre då detta till som kallt tillbehör.

När jag är lat brukar jag ta fram en stor sats köttfärs. Lagar en rejäl gryta god köttfärssås. Fryser in hälften och resten i kylen.

Detta är perfekt(!) i varma mackor. Men helst ska den då vara "satsig", ingen torr fattigmanssås. Lägg ner en halv dag på denna så har du en lång tid framöver, bara ta fram från frysen portionspåsar.
2014-06-08, 16:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
När jag är lat brukar jag ta fram en stor sats köttfärs. Lagar en rejäl gryta god köttfärssås. Fryser in hälften och resten i kylen.

Detta är perfekt(!) i varma mackor. Men helst ska den då vara "satsig", ingen torr fattigmanssås. Lägg ner en halv dag på denna så har du en lång tid framöver, bara ta fram från frysen portionspåsar.

En varm http://en.wikipedia.org/wiki/Sloppy_joe alltså. Ja det borde fungera bara det är ooooost med.. Sorry, jag gillar ost.
2014-06-08, 16:43
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
En varm http://en.wikipedia.org/wiki/Sloppy_joe alltså. Ja det borde fungera bara det är ooooost med.. Sorry, jag gillar ost.

Sloppy joe har man ju hört talas om! Hade dock ingen aning om vad det var förrän nu där ser man.
2014-06-08, 17:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Sloppy joe har man ju hört talas om! Hade dock ingen aning om vad det var förrän nu där ser man.

Det är det trista med recept och matlagning, nån jävel har alltid hunnit före och uppfunnit det.
2014-06-09, 02:01
Medlem
Under sommaren då det finns kantareller på ica brukar jag köpa och ha det i mackan. Strimla de först och lägg på. Använder Gouda-ost till mina mackor eftersom jag tycker att det är godast. River också gorgonzola, som jag först har fryst. Strör över lite gorgonzola, blir den bästa mackan. Glöm för fan inte smöret!

Alltså!
Smör, gouda-ost, kantareller och lite gorgonzola.
Senast redigerad av kb89 2014-06-09 kl. 02:10.
2014-06-09, 08:28
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Då kan du testa fiskpinnar med ansjovis och chokladsås också. Toppa med tutti-fruttiströssel. Har inte testat själv, men det låter som om det skulle tillhöra din smak.

Nej det tror jag inte. Jag är inte så glad i fisk.
2014-06-09, 09:40
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Varma mackor är smidigt enkelt och gott och inte så svårt att variera och är även ett plus då man slipper diska grytor och allt detta. Speciellt för oss ensamstående karlar som inte har de rätta anlagen för att laga god mat.

Har ni några favoriter när det gäller varma mackor och vilka tillbehör och pålägg använder ni?
Själv gillar jag inte ananas och tomat på varma mackor, det blir så varmt och vattnigt. Äter hellre då detta till som kallt tillbehör.
Sök innan du postar en ny tråd, framför allt om det är något som du kan tänka dig tas upp med jämna mellanrum, precis som varma mackor.
https://www.flashback.org/sok/varma+mackor?f=79
//mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in