Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-18, 11:30
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ja, det blir inte lätt att bevisa om skribenten gör saken med flit. Personen kan lida av någon sjukdom, eller helt enkelt vara dum i huvudet.

Jag kan ta ett exempel från brott och brottsbekämpning där någon påstod att det dödliga våldet hade minskat. Sverige hade enligt skribenten aldrig varit säkrare än någonsin och länkade till sidor som ett flertal offentliga och betydelsefulla personer hade förkastat. Någon länkade till Brå där det konstateras att betydligt fler har råkat ut för det dödliga våldet. En eller flera olika individer fortsätter att publicera sin egen vilseledande information genom att förkasta och bortförklara uppgifterna från Brå.

Exakt samma sak som ovanstående har hänt när det gäller våldtäkter. En av Sveriges politiker reser runt i världen och sprider den här vilseledande informationen om att våldtäkter och mord har minskat. Skribenterna på Flashback som sprider desinformation är inte sena med att hänvisa detta som en källa vid varje tillfälle som ges.

Brott och brottsbekämpning är väl inget. Ta en koll i religionsforumet där hälften av inläggen är egna eller församlingens tolkningar av bibeln, och resten vad Jesus har uppenbarat för en.

Citat:
Ursprungligen postat av underarbron
Jag vill komma igång med TOR. Sökte lite på flashback och hittade (FB) Guide/Frågor/Tips/Support om tjänsten Tor.

Jag började leka med det och kom fram till att allt man behöver göra är att ladda ner TOR-bundle direkt från torproject.org. Det är det korrekta sättet att göra det på, man ska inte göra på något annat sätt. Jag har läst att man absolut inte längre ska göra så som det står i den trådstarten.

Detta lär inte förändras på en lång tid framöver. Aktuell trådstart är däremot helt utdaterad: allt är irrelevant och fel och utdaterat.

Jag tror nog att det finns fler fall. Men vad kan flashback göra för att uppdatera en sådan trådstart? Bör det finnas någon funktion som gör att man kan anmäla utdaterade trådstarter eller något då vissa trådstartar, även om de är gamla men fortfarande aktiva, beror på dagsläget?

Och kan mods uppdatera TOR-trådstarten kanske? Det är väl inte tillåtet att starta en ny TOR-tråd?

Svaret är väl att Flashback inte är Wikipedia, utan bara trådar med diskussioner. Bibeln har inte uppdaterats på 2000-4000 år men fungerar lika bra idag som då!
__________________
Senast redigerad av Eliwood 2018-04-18 kl. 11:42.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback