• 2
  • 3
2014-06-08, 02:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsok68
Anni Dewani var svensk medborgare och därför en svenska. Det är inget vare sig jag eller du kan bestämma oss för, det är fakta. Hon var lika mycket svenska som du är.

Eller tycker du att det hade varit mer okej att mörda en svensk kvinna för att hennes familj är av indisk härkomst?
En britt som dödat en svenska alltså ....

Edit:
Att tala om export i det fallet kan ju dock ses som ganska riktigt - efter vad som framkommit hade ju vare sig han eller hon någon vilja att ingå äktenskap med varandra - men saknade möjlighet att dra sig ur.
Senast redigerad av micro113 2014-06-08 kl. 02:08.
Citera
2014-06-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Edit:
Att tala om export i det fallet kan ju dock ses som ganska riktigt - efter vad som framkommit hade ju vare sig han eller hon någon vilja att ingå äktenskap med varandra - men saknade möjlighet att dra sig ur.

En burdgum som lejde tre mördare för att avrätta sin brud under deras smekmånad
Citera
2014-06-08, 02:12
Medlem
Citat:

Edit:

Instämmer till fullo
Citera
2014-06-08, 13:32
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Missade du de senare fyra länkarna? De beskriver en svensk kvinna som gift sig med en utländsk man. När de två var på smekmånad tillsammans i Sydafrika hyrde den utländske mannen 3 lokala mördare som sköt ihjäl den svenska kvinnan.

Trafficking. Organiserad sådan. En svenska som utsätts för detta, inte en indiska. Jag är svensk medborgare men jag är inte svensk och kommer aldrig att bli, även om jag ville bli det och även om du insisterade på att jag var det. Även om du kunde få ihop ditt exempel som ett utslag för trafficking som drabbar svenska kvinnor så är det alltså maximalt ett enda exempel, vilket borde tyda på att svenska kvinnor överlag löper större risk att dödas av blixtnedfall än av organiserad trafficking.
Citera
2014-06-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Trafficking. Organiserad sådan. En svenska som utsätts för detta, inte en indiska. Jag är svensk medborgare men jag är inte svensk och kommer aldrig att bli, även om jag ville bli det och även om du insisterade på att jag var det. Även om du kunde få ihop ditt exempel som ett utslag för trafficking som drabbar svenska kvinnor så är det alltså maximalt ett enda exempel, vilket borde tyda på att svenska kvinnor överlag löper större risk att dödas av blixtnedfall än av organiserad trafficking.

Risken att bli utsatt för trafficking finns i alla länder men är nog inte särskilt hög procentuellt sätt i något land, inte ens en gång det i forna Jugoslavien.

Jag tror inte trafficking är den stora risken vad gäller unga svenska kvinnor som exporteras till andra länder. De svenska kvinnorna som exporteras till andra länder riskerar främst att utnyttjas för hushållsarbete och/eller sexuellt av sin utländske man.
Senast redigerad av itsok68 2014-06-08 kl. 15:27.
Citera
2014-06-08, 17:26
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Risken att bli utsatt för trafficking finns i alla länder men är nog inte särskilt hög procentuellt sätt i något land, inte ens en gång det i forna Jugoslavien.

Jag tror inte trafficking är den stora risken vad gäller unga svenska kvinnor som exporteras till andra länder. De svenska kvinnorna som exporteras till andra länder riskerar främst att utnyttjas för hushållsarbete och/eller sexuellt av sin utländske man.

Om svenska kvinnor exporteras till utlandet så innebär det att de är offer för trafficking. Trafficking handlar inte enbart om sexslaveri, det kan handla om att man används som vilken arbetskraft som helst, slaveri det vill säga. Jag ser dock inte detta ske överhuvudtaget, du har inte heller kommit upp med ett enda exempel på just detta.

Notera att jag inte försöker förminska ett eventuellt problem, jag försöker bara identifiera det.
Citera
2014-06-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Om svenska kvinnor exporteras till utlandet så innebär det att de är offer för trafficking. Trafficking handlar inte enbart om sexslaveri, det kan handla om att man används som vilken arbetskraft som helst, slaveri det vill säga. Jag ser dock inte detta ske överhuvudtaget, du har inte heller kommit upp med ett enda exempel på just detta.

Notera att jag inte försöker förminska ett eventuellt problem, jag försöker bara identifiera det.

Du har fel. Enligt ROKS definition (det är ROKS som lanserat användandet av dessa termer, som tidigare endast användes för varor, om människor) kan export/import-termen användas i alla fall människan det gäller "blir utnyttjad för sex och/eller hushållstjänster" av sina sambo/make i det nya landet.

Det finns många svenska kvinnor som både blir utnyttjade för sex och/eller hushållstjänster av utländska män de gift sig med och flyttat till utomlands. Många svenska kvinnor som gift sig med män från Medelhavsländer, Sydamerika och Mellanöstern utnyttjas till att utföra hushållssysslor i det nya hemmet i det nya landet på ett sätt som inte är förenligt med svensk feministisk syn på arbetsfördelning i hemmet. Detta är ren fruexport av svenska kvinnor till andra länder.
Senast redigerad av itsok68 2014-06-08 kl. 19:12.
Citera
2014-06-09, 02:03
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Du har fel. Enligt ROKS definition (det är ROKS som lanserat användandet av dessa termer, som tidigare endast användes för varor, om människor) kan export/import-termen användas i alla fall människan det gäller "blir utnyttjad för sex och/eller hushållstjänster" av sina sambo/make i det nya landet.

Det finns många svenska kvinnor som både blir utnyttjade för sex och/eller hushållstjänster av utländska män de gift sig med och flyttat till utomlands. Många svenska kvinnor som gift sig med män från Medelhavsländer, Sydamerika och Mellanöstern utnyttjas till att utföra hushållssysslor i det nya hemmet i det nya landet på ett sätt som inte är förenligt med svensk feministisk syn på arbetsfördelning i hemmet. Detta är ren fruexport av svenska kvinnor till andra länder.

Och du har automatiskt fel om du hänvisar till ROKS överhuvudtaget. Trafficking stavas på exakt samma vis på engelska och jag utgår ifrån den definitionen. Jag har även understrykit många gånger att jag talar om organiserad trafficking. En tiggare som av fri vilja ställer sig på gatan är inte organiserat tiggeri, men 100 tiggare som skeppas över av en zigensk arbetsledare för att tigga och ej får behålla frukten av arbetet själva är organiserat tiggeri. Förstår du bättre nu?
Citera
2014-06-09, 08:42
Medlem
stigmas avatar
Det där med "Swedish mailorder brides" är ju bara bluff. Det är affiliatesajter till internationella datingssidor som använder begreppet för att ranka högre på Google.

Googla på mail order brides från valfritt land så får du se att dessa sajter täcker upp de flesta länder. Givetvis är många annonser bluff. En del är som jag nämnde tagna från vanliga datingssidor.

Det finns ännu inte någon anledning för en svensk kvinna att låta sig exporteras till ett annat land. Inte än. Men fortsätter förfallet så kanske våra blondiner kan bli en av våra största exporttillgångar.

Jag tänker mig då en statlig utförsäljning av etniskt svenska kvinnor som genererar skatteintäkter vilka kan användas till vårt generösa flyktingmottagande.
Fortsätt rösta MP så får ni se vad som händer, gott folk.
Senast redigerad av stigma 2014-06-09 kl. 08:48.
Citera
2014-06-20, 18:57
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Alla har inte valmöjlighet, och negativa strukturer/attityder upprätthålls fortfarande i samhället.

Är det? Jag tycker ofta att det påstås att de förespråkar tvärtom (styrka, självständighet, icke beroende osv) och att de med utgångspunkt från det blir anklagade för att försöka utrota kärnfamiljen.

Valmöjlighet? Alla fullt friska (kvinnor som män) har valmöjligheten att göra det bästa utifrån sina egna förutsättningar och egna situation. Jag har aldrig tvingat en kvinna att lägga ned 70% av sin vakna tid på att diskutera smink, kläder och...relationer
Eller för den delen släpa hem idioter från krogen för att inleda förhållanden med trots att alla varningsklockor ringer - "Jag är ju så kär". Jisses...
Antingen är det ett frivilligt val, eller så får vi väl ta hand om dessa och det innebär att hälften av alla kvinnor omyndigförklaras vilket vore helt absurbt.
Kvinnor ÄR starka och har inget att skylla på längre. Ni vill konkurrera mot männen på lika villkor - Gör det då.
Eller.. Vad är det för strukturer du talar om? Att kvinnor är underrepresenterade i bolagsstyrelser?
Citera
2014-06-20, 19:29
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Jag tror att många unga svenska tjejer inte vet vad de ger sig in i när de bestämmer sig för att gifta sig ... Jag tror att dessa unga svenska kvinnor långt senare inser vilket misstag de begått .... och hans familj tvingar dem att följa deras egen patriarkala och antifeministiska kultur, där kvinnan ses som en sexslav som ska ta hand om hushållssysslor och passa barnen och inte tillåts att arbeta. ....

Det låter ju som många ev Fb-pojkarnas våta drömmar i inlägg efter inlägg här på forumet. Det brukar ju röra sig om att kvinnor helst inte ska utbilda sig, vara hemmafruar, inte vara självständiga, ställa upp på kravlöst sex etc etc i all oändlighet.

Passa på och beställ en tjej nu för fan!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in