Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Alla har inte valmöjlighet, och negativa strukturer/attityder upprätthålls fortfarande i samhället.
Är det? Jag tycker ofta att det påstås att de förespråkar tvärtom (styrka, självständighet, icke beroende osv) och att de med utgångspunkt från det blir anklagade för att försöka utrota kärnfamiljen.
Valmöjlighet? Alla fullt friska (kvinnor som män) har valmöjligheten att göra det bästa utifrån sina egna förutsättningar och egna situation. Jag har aldrig tvingat en kvinna att lägga ned 70% av sin vakna tid på att diskutera smink, kläder och...relationer
Eller för den delen släpa hem idioter från krogen för att inleda förhållanden med trots att alla varningsklockor ringer - "Jag är ju så kär". Jisses...
Antingen är det ett frivilligt val, eller så får vi väl ta hand om dessa och det innebär att hälften av alla kvinnor omyndigförklaras vilket vore helt absurbt.
Kvinnor ÄR starka och har inget att skylla på längre. Ni vill konkurrera mot männen på lika villkor - Gör det då.
Eller.. Vad är det för strukturer du talar om? Att kvinnor är underrepresenterade i bolagsstyrelser?