Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 19:52
  #229
Medlem
tempeZZts avatar
Ren avundsjuka. Bara för dessa losers att skapa något eget som går att sälja för motsvarande summa.
Citera
2016-05-28, 21:59
  #230
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodiak-
"Minecraft billionaire feels oppressed by women." Den här sortens löjliga retorik är ju precis det han pekade på som ett problem från början, med folk som använder termen "mansplaining" för att avfärda allt som inte passar in i deras världsbild utan att behöva använda några egna argument.

Kritiken mot honom är med andra ord lika tom som patetisk. Stå på dig, Notch.

Det är något chockerande hur mycket traditionell sexism de använder emot honom. Han förklarar att han inte vill att man ska avfärda vad män säger som "mansplaining" sedan kallar dem honom "halsskägg" och ber honom och en annan att gå tillbaka till att runka av varandra.

Förr i tiden avfärdade man kvinnor som hysteriska när de sade något sedan kallade man dem håriga lebb. Det verkar ha gått i full cirkel runt.
Citera
2016-05-29, 09:52
  #231
Medlem
Det här var lite skoj: https://twitter.com/notch/status/734549509406089217

Citat:
Cole Kennedy ‏@cdohertyk
So wait did @notch try to mansplain mansplaining?

Markus Persson ‏@notch
@cdohertyk yes, and I was manright.
Citera
2019-04-29, 21:10
  #232
Medlem
jay.simpsons avatar
Nu är notch i blåsväder här förväntade jag mig att han gått full retard twittrandes vikt makt n***slakt, bögar ska kastas från hustak Exempel som togs fram, det är ok att vara vit? Heterosexuell pride? Är det inte ok att vara vit enligt Microsoft. Ska inte heterosexuella inkluderas i samhället?

https://variety.com/2019/gaming/news...ve-1203200050/
Citera
2019-04-29, 23:00
  #233
Medlem
StigAllans avatar
Såg också detta sanslösa löjleriförsök att förnedra en person som tycker att det är OK vara sig själv?
Så man få inte ens längre vara vit man ?
Det måste rensas den här terrorn som existerar i alla före detta vita länder.
Bort med alla parasiter och patrask så vi kan få till ett pålitligt samhälle igen!
Citera
2019-04-29, 23:10
  #234
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Nu är notch i blåsväder här förväntade jag mig att han gått full retard twittrandes vikt makt n***slakt, bögar ska kastas från hustak Exempel som togs fram, det är ok att vara vit? Heterosexuell pride? Är det inte ok att vara vit enligt Microsoft. Ska inte heterosexuella inkluderas i samhället?

https://variety.com/2019/gaming/news...ve-1203200050/

Jag får känslan att hade han varit pank hade han varit en incel, blivit radikaliserad på 4chan och skjutit upp en synagoga.
Börja med yoga ellet nåt Notch!
Citera
2019-04-30, 10:50
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Nu är notch i blåsväder här förväntade jag mig att han gått full retard twittrandes vikt makt n***slakt, bögar ska kastas från hustak Exempel som togs fram, det är ok att vara vit? Heterosexuell pride? Är det inte ok att vara vit enligt Microsoft. Ska inte heterosexuella inkluderas i samhället?

https://variety.com/2019/gaming/news...ve-1203200050/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/It%27s_OK_to_be_white

Fantastiskt hur detta klassiska lilla trick provocerar så många. Precis som avsett. Microsoft sällar sig därmed till skaran som inte tycker det är ok att vara vit, och att den som är heterosexuell inte har rätt att vara stolt över det.
Citera
2019-04-30, 16:35
  #236
Medlem
jay.simpsons avatar
Nu har gubbens hemska uttalanden nått svensk press

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Tänk er själva vilken smärre katastrof det hade varit att låta mannen mingla fritt i Mojangs lokaler. Kanske skulle han ha försökt samla folk till ett Pride-tåg för heterosexuella, brustit ut i en serenad om att ”det är okej att vara vit” eller letat upp första bästa transperson och ifrågasatt hens könsidentitet. Allt det här har ju (med viss modifikation) skett på Twitter, så vem vet vad som skulle ha hänt IRL?

https://spela.aftonbladet.se/2019/04...afts-jubileum/

Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
https://en.m.wikipedia.org/wiki/It%27s_OK_to_be_white

Fantastiskt hur detta klassiska lilla trick provocerar så många. Precis som avsett. Microsoft sällar sig därmed till skaran som inte tycker det är ok att vara vit, och att den som är heterosexuell inte har rätt att vara stolt över det.

Haha ännu ett 4chan skämt likt pepe, ok tecknet och mjölk som tokvänstern tar på allvar 👌 står för vit makt för den som har missat.
Citera
2019-05-01, 05:53
  #237
Medlem
Tycker att Notch och liknande vettiga miljardärer borde ägna sin energi åt nått vettigare än twitter? Vad gör han på dagarna egentligen?
Citera
2019-05-05, 16:29
  #238
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igrok
Tycker att Notch och liknande vettiga miljardärer borde ägna sin energi åt nått vettigare än twitter? Vad gör han på dagarna egentligen?

Citat:
På sociala medieplattformen Reddit har han skrivit att lyxhuset inte är hans huvudsakliga bostad:

”Jag äger ett hus i LA för semestrar och fester, men spenderar en klar majoritet av min tid i min lägenhet i Stockholm.”

Under de senaste åren har ”Notch” fortsatt arbeta med olika spelprojekt, utan att nå samma framgång som han gjorde med Minecraft. I dag skriver han regelbundet inlägg på Twitter men för i övrigt en relativt anonym tillvaro.

I intervjuer och på sociala medier har han flera gånger pratat om de sociala problem som uppstod när han plötsligt blev mångmiljardär utan några arbetsuppgifter. Så här skrev han på Twitter 2015:

”Problemet med att få allting är att man får slut på skäl att fortsätta försöka, och mänsklig interaktion blir omöjlig på grund av obalans”

”Jag hänger med vänner festar med kändisar på Ibiza och kan göra vad jag vill, ändå har jag aldrig känt mig mer isolerad.”
https://www.expressen.se/dinapengar/...inecraft-fest/

Så festar på Ibiza och twittrar. Inte lätt att vara miljardär som det verkar.

Nu alltså dessutom portad från sin egen skapelse eftersom han hade fräckheten att tycka det är ok att vara vit!
Citera
2020-01-06, 18:01
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så festar på Ibiza och twittrar. Inte lätt att vara miljardär som det verkar.

Nu alltså dessutom portad från sin egen skapelse eftersom han hade fräckheten att tycka det är ok att vara vit!

Ingen som har något nytt skvaller om vår favoritmiljardär? Hur har han det nu för tiden, varför hör han aldrig av sig?

Nej att vara så rik att allt, precis allt finns inom räckhåll, är nog svårt att hantera. Att bli det plötsligt, fort, är nog ännu värre än att födas in i det då föräldrar åtminstone kan förbereda en för hur det blir.

Citat:
”Problemet med att få allting är att man får slut på skäl att fortsätta försöka, och mänsklig interaktion blir omöjlig på grund av obalans”

”Jag hänger med vänner festar med kändisar på Ibiza och kan göra vad jag vill, ändå har jag aldrig känt mig mer isolerad.”

Vad kan vi göra för att hjälpa notch? Han är ju en av oss: svensk, nörd, blir måltavla för "det goda hatet" från pk pga sina rimliga men "förbjudna" åsikter.

Käre notch (och jag menar det, du verkar vara en bra kille!), om du läser detta, problemen du upplever beror på brist på mening. Att festa med kändisar är skit, att köpa lyxhus i Hollywood är skit, att försöka skapa ännu ett dataspel är skit (om du ursäktar mig). Vad du behöver göra är något värdefullt och viktigt: något osjälviskt. Där du belönas med äkta mänskliga leenden och tacksamhet. Jag menar inte skänka bort alla stålar till Rädda barnen (som verkar ogilla män och särskilt vita män som du), utan engagera dig praktiskt i någon fråga du känner starkt för. Yttrandefrihet? Fri media? Gillar du katter? Gör något gott för katter! Stöd katthem? Gillar du sverige, stöd eller engagera dig i sådana organisationer, då kommer du få en plats och en mening och uppgifter som inte har med dina pengar att göra. På köpet får du nya vänner som du lär känna pga era gemensamma värderingar inte pga att de sökt sig till dig för att försöka plocka dig på pengar.

Dags att växa upp och använda pengarna till något större än att köpa hus med godisrum i Hollywood. Så länge man förblir ett barn mentalt och inte "höjer sig" så kommer man lida. Barnet blir glad av att köpa nya leksaker och att få ytlig falsk bekräftelse från kändisar. Men sådant duger inte för den vuxne. Att växa upp, och börja bete sig vuxet, är nyckeln. Att vara vuxen är att axla ett ansvar. Barnet tänker bara på sig själv, sin egen njutning. Och tyvärr, att syssla med datorspel när man är en vuxen man, med stora resurser, är infantilt. Höj dig! Läs boken skriven av Marcus Aurelius!

Gott nytt!
__________________
Senast redigerad av FastFreezer 2020-01-06 kl. 18:04.
Citera
2020-01-06, 18:38
  #240
Medlem
Han byggde minecraft för era skattepengar satt hemma på akassa i flera år för att göra skiten men visst hylla han ni när han borde anmälas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback