Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-22, 18:30
  #1
Medlem
FoxNetworks avatar
Har gjort detta ett par gånger, och måste säga att jag gillar det skarpt. Ungefär som att alla positiva effekter av alkoholen är kvar, men att de dåliga försvinner...
Men egentligen ska man ju inte blanda opiater med Alkohol, pga andningsnöds risken osv. Men hur farligt är det egentligen?

Det jag tagit tidigare på en kväll är ungefär detta:
250mg Tramadol
250mg Kodein
5-6 starköl (5,0%, 50cl)


Så hur farligt är detta? Är det något jag bör oroa mig över eller är det okej i dessa mängder? Kan tillägga att jag inte upplevt några som helst problem när jag blandat såhär.
Citera
2005-08-22, 18:56
  #2
Moderator
tobess avatar
Tramadol/Kodein är ju rätt svaga opiater, men bäst är väl nog alltid att skippa spriten.

Varför chansa?
Citera
2005-08-22, 20:05
  #3
Medlem
FoxNetworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tramadol/Kodein är ju rätt svaga opiater, men bäst är väl nog alltid att skippa spriten.

Varför chansa?

Förklarade jag det inte ganska bra i min post?
Jag tycker det är så förbannat skönt att blanda!

Så, ja, hur farligt är det här?
Citera
2005-08-22, 22:03
  #4
Medlem
jag har blandat tramadol dexofen, kodein, distalgesic, benso många gånger och aldrig råkat ut för problem. dock kan man väl säga att det KAN ju sluta olyckligt, men själv är jag inte rädd för att blanda
Citera
2005-08-22, 22:51
  #5
Medlem
FoxNetworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilska
jag har blandat tramadol dexofen, kodein, distalgesic, benso många gånger och aldrig råkat ut för problem. dock kan man väl säga att det KAN ju sluta olyckligt, men själv är jag inte rädd för att blanda

Men vilka faktorer avgör om det slutar lyckligt eller olyckligt?

Är vissa personer mer i riskzonen (och man kan vara ganska lugn när man gör det igen, om det gått bra tidigare?)?
Citera
2005-08-22, 23:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxNetwork
Men vilka faktorer avgör om det slutar lyckligt eller olyckligt?

Är vissa personer mer i riskzonen (och man kan vara ganska lugn när man gör det igen, om det gått bra tidigare?)?

jadu bra fråga. anser väl att om man vet sin dos av tex tradolan/alkohol så borde det ju gå bra. det enda jag brukar tänka på är att aldrig dra i mig en massa piller sent på kvällen då jag krökat till. inbillar mig det är mindre chans det skulle kunna hända nått då.

förut då jag brukade blanda piller och brännvin så brukade jag ta tabletterna ett tag före jag började supa. sen om det är mindre risk att nånting skulle kunna hända låter jag va osagt
Citera
2005-08-23, 11:20
  #7
Avstängd
Birres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxNetwork
Förklarade jag det inte ganska bra i min post?
Jag tycker det är så förbannat skönt att blanda!

Så, ja, hur farligt är det här?


Mja levern din kan ju bara sprängas men så länge du får blanda skiter du väl i det..
Citera
2005-08-23, 11:40
  #8
Medlem
FoxNetworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birre
Mja levern din kan ju bara sprängas men så länge du får blanda skiter du väl i det..

Nej? Uppenbarligen skiter jag inte i det, eftersom jag skapat denna tråd.
vad är det med folket här egentligen!? Kom med lite hjälp eller hoppa helt enkelt över tråden.

Men ja, nu verkar du ju lite insatt... hurpass skadligt är detta för levern?

Vilket är farligast - att dricka massa alkohol eller att dricka måtligt och blanda med lite tramadol?
Citera
2005-08-23, 11:50
  #9
Medlem
Tramadol i dom mängderna med Alkohol är ingen fara.
däremot Dextro som nån nämnde är farligt.JAg har sett
dödsfall på nära håll p.g.a det.Då var det benzo med i
bilden också,men jag tror det var dextro:n som dödade
snubben.
Citera
2005-08-23, 11:51
  #10
Banned
vadgottopiateres avatar
Brukar ibland dricka några öl till mina opiater. Händer väl att det åker ner något glas sprit också me alldrig så jag blir riktigt packad liksom, det aktar jag mig för. Men min åsikt är att morfin, kodein o tramadol går utmärkt att blanda med lagom mängder alkohol.
Citera
2005-08-23, 12:18
  #11
Medlem
Jag personligen slängde i mig 10 tradolan efter en väldigt blöt krogkväll i lördags och blev bara nykter med litet välmående igen, det var en mirakelkur jag inte hade räknat med. ska testas fler gånger.
Citera
2005-08-23, 13:27
  #12
Medlem
FoxNetworks avatar
Okej, så risken för andnöd eller liknande är förumbar då mao. Sålänge man håller det i "lagom" mänder dvs...?


Men som någon nämnde tidigare, hur är det med levern? Hur mycket stryk tar den av att blanda (tänk då också på att mindre alkohol tas in i "gengäld"?

Man vill ju inte vakna up med en skrumplever om 1 år eller 2...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback