Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-08, 21:40
  #13
Medlem
Autoziones avatar
Missisippi Belle är lätt det bästa jordnötssmöret jag ätit. Riktigt härlig len konsistens, goda bitar och inte en massa konstiga tillsatser, mycket protein är det också. Att det är fett i, duh det är jordnötssmör. Inte som att det saknas fett i Bregott precis. Kostar runt 40 spänn på ICA, väl värda slantar!

http://www.mississippi-belle.com/#!c...ut-butter/cvc5
Citera
2014-06-14, 10:30
  #14
Medlem
89captain89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Missisippi Belle är lätt det bästa jordnötssmöret jag ätit. Riktigt härlig len konsistens, goda bitar och inte en massa konstiga tillsatser, mycket protein är det också. Att det är fett i, duh det är jordnötssmör. Inte som att det saknas fett i Bregott precis. Kostar runt 40 spänn på ICA, väl värda slantar!

http://www.mississippi-belle.com/#!c...ut-butter/cvc5
okej tackar jag har läst om den , den verkar nice och god men vart köper man den då?
Citera
2014-06-14, 15:41
  #15
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89captain89
okej tackar jag har läst om den , den verkar nice och god men vart köper man den då?
Har sett den på både ICA Maxi och Coop Konsum här i stan. Burkarna brukar stå på hyllan där man hittar bland annat Beef Jerky och Jello. Vissa butiker kallar den "USA-hyllan" eller "import-hyllan".
Citera
2015-01-24, 16:54
  #16
Medlem
Missisippi Belle jordnötssmör med bitar i är ju bara så gott. Inte så sött som Skippys. Stora jordnötsbitar dessutom. Mums!! Kan sleva direkt ur burken men försöker behärska mig.
Citera
2015-01-24, 17:00
  #17
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumskung
Jordnötssmör är en sån där sak som jag köper ungefär en gång per år för man blir sugen och får för sig att det är gott. Sen inser man att det inte är så gott. Nästa år blir man sugen igen och så fortsätter det. Brukar ge bort burken till min syster så hon kan göra snickerskaka istället för det är gott.
Green choice på Coop brukar jag köpa, den innehåller 99,3% jordnötter och resten havssalt.
http://www.cooponline.se/Sok/6500.ht...%B6tssm%C3%B6r
Ja den är god. Det gäller att bara stryka ett tunt lager för smakens skull.
Minibaguette med jordnötssmör, brieost, tomat och paprika är sjukt gott. Äter det istället för chips.
Skulle aldrig ersätta standardpålägg med jordnötssmör till vardags. 600-700 kalorier/100 g.
Citera
2015-01-25, 21:20
  #18
Medlem
Lightnights avatar
Köpte några burkar i USA för några år sedan. Minns inte vilka sorter det var, men det var inte så sött som jag hade hoppats. Gott ändå, även om jag föredrar riktigt söta sorter.
Citera
2017-01-19, 15:13
  #19
Medlem
Asklords avatar
Jag tycker om jordnötssmör och det i kombo med choklad är oslagbart

Mycket gnäll om e-nummer och artificiell smak tidigare i tråden. Jag sitter här med Mcenndy's version som är med bitar i. Inget E-nummer i denna, 95% jordnötter resten är palmolja, rörsocker och havssalt. Tycker den är god men det var lite för stora bitar för min smak.
Citera
2017-01-29, 05:57
  #20
Avstängd
En burk var annat år o de är väldigt söt. Funkar gott på smörgåsen.
Citera
2017-01-29, 15:54
  #21
Medlem
thehater123s avatar
Det är "weird" att ha jordnötssmör på mackan utan att blanda det med jelly.

/Amerikansk vän till mig
Citera
2017-01-29, 17:09
  #22
Medlem
Gregory.Houses avatar
Smakar väldigt söt som alla amerikanska maträtter.
Citera
2017-02-02, 20:37
  #23
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehater123
Det är "weird" att ha jordnötssmör på mackan utan att blanda det med jelly.

/Amerikansk vän till mig

Håller med din vän. Bara Jordnötssmör på mackan tycker jag inte är någon höjdare. Men lite god jordgubbssylt på också så blir det mumma

Kan tillägga att jag dock inte äter det så ofta då jag är ganska "tråkig" gällande frukost
Citera
2017-02-22, 10:49
  #24
Medlem
Rekommenderar varmt en macka på jordnötssmör och vispgrädde!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback