• 34 570 online
  • 1 188 955 medlemmar
  • 61 521 819 inlägg
  • 7
  • 8
2017-09-13, 17:06
Medlem
Dra åt helvete vilket svin.

Var fan i mig inte långt från tårar då man fick höra fastern i rätten.
Citera
2017-09-20, 13:26
Medlem
pelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Dra åt helvete vilket svin.

Var fan i mig inte långt från tårar då man fick höra fastern i rätten.

Helt rätt, fick en klump i halsen när jag hörde henne berätta hur de betett sig. Bestämt över hennes pengar och avverkat skog på en gammal fin generationsgård där hon och brodern slitit ett helt liv.
Nu återstår bara skulder och ingen skog.
Det är i ett sånt läge man vill vara miljardär som Bill Gates och hjälpa en sån människa.
Citera
2017-10-07, 00:54
Medlem
Jag förstår fan knappt hur allt detta är möjligt. Hur är det möjligt att fortsätta lura folk på pengar EFTER ett straff för samma brott? Hur kan det inte spridas med vinden att snubben är störd? Hur kan inte målsäganden i första målet hålla koll på honom i efterhand, främst vilja se att han gör något för att betala tillbaka? Och då upptäcka att han gör samma sak? Hur fan kunde han och mamman ens hitta så pass många lojala människor att låna sådana summor av? Utöver fastern. Och varför i helvete tog inte dom själva massa sms-lån om dom nu var så "desperata"? Var det ingen som uppmanade dom att göra det själva? Redan där syns ett direkt egocentriskt beteende, alla andra kan få gräva sina egna gravar med höga sms-lån, men dom vill själva inte få sådana skulder..?

Undra hur det går med hans resning. Han har nog fått massa pengar för det vid det här laget! Alla timmar han lagt ner på att skapa lögnerna liksom. Toabesök däremellan, och sånt är dyrt i drift, men det är en mänsklig rättighet så det måste man få ersättning för. Använda toapapper är fan inte billigt heller, det blir några tusen till. En dusch är jävligt dyr för en sådan som denna idiot, 20000 i timmen säkert. Att spola i toaletten ingår dock i priset, eftersom han är en återkommande kund där!
Citera
2017-10-07, 15:47
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Jag har nu sammanställt ljudupptagningarna från tingsrätten till en podradiodokumentär om detta fall, kallad "Fan och hans morsa - Miljonbedragarna"

Finns på Rättegångspodden

Rss-feed för Android:

http://feeds.podtrac.com/3RfQ4b93gYzd

Det har varit en ganska omfattande och omtumlande process att få ihop det här och jag hoppas att den uppskattas av andra som är intresserade av fallet.

Och som svar till mitt egna citat:

..så, yes. Jag fick ut telefonavlyssningarna mellan A*na-K*rin och Pär-U*rik.

Trevlig lyssning!

Tack för en av de bästa podarna jag hört. Hade helt missat det här fallet. Man blir bara förundrad över hur någon kan göra så mot hjälpsamma medmänniskor.
Citera
2017-10-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResKille91
Rekommenderar rättegångspodden med
Sjukt intressant

Den var riktigt bra! Ett jävla under att ingen slog honom på käften.. jag blev galen av att höra hans dumma bortförklaringar
Citera
2018-07-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av So.far.so.good
Den var riktigt bra! Ett jävla under att ingen slog honom på käften.. jag blev galen av att höra hans dumma bortförklaringar

Lite som avsnittet om dubbelmordet i mantorp. Deras oerhört invecklade och detaljfattiga beskrivningar är i det närmaste hämtade från en james bond-film och allt kokar ner till att de inte vill avslöja något för att inte avslöja "alltihopa" så dom tiger hellre och tar sitt straff så att dom nästan framstår som ärofulla.

Jag är hederlig och håller mitt ord och håller käften och får ta straffet.

Nästan så att dödstraffet borde införas alt. tvångssterilisering.
Citera
2018-07-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Lite som avsnittet om dubbelmordet i mantorp. Deras oerhört invecklade och detaljfattiga beskrivningar är i det närmaste hämtade från en james bond-film och allt kokar ner till att de inte vill avslöja något för att inte avslöja "alltihopa" så dom tiger hellre och tar sitt straff så att dom nästan framstår som ärofulla.

Jag är hederlig och håller mitt ord och håller käften och får ta straffet.

Nästan så att dödstraffet borde införas alt. tvångssterilisering.

Håller med: man måste avreagera sig efter att ha lyssnat på de här brottslingarnas förklaringar. Pär-Ulrik som i rätten vägrar svara på åklagarens frågor för att han inte vill ”förstöra i resningen då allt skall fram”. Jag blir galen
Citera
2018-08-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravndal
Håller med: man måste avreagera sig efter att ha lyssnat på de här brottslingarnas förklaringar. Pär-Ulrik som i rätten vägrar svara på åklagarens frågor för att han inte vill ”förstöra i resningen då allt skall fram”. Jag blir galen

Ja! Hans jävla svamlande "Jag skulle kolla saker..." "Det är jättedyrt! Jag skulle underöska om en person jobbade på ett ställe i london....".

En annan skrika-i-kudden-rättegång var han ekonomiska rådgivaren i jönköping som slog ihjäl och brände ett par av sina klienter.

1. Åker till typ k-rauta och köper en "mordbrännarens toolkit" bestående av rep, tändvätska, handskar och silvertejp" och en kofot.
2. Snor in sig i ändlösa "jag vet inte.. jag minns inte"-berättelser som inte leder nånstans.

Man vill nästan att domaren ska säga "Nu får det vara bra, du slösar samhällets och vår tid på att tvinga oss sitta och lyssna på dina genomskinliga lögner", livstid. KLART!
Citera
2018-08-11, 19:30
Medlem
Snitsigares avatar
Fy fan, nyss lyssnat på rättegångspodden om fallet (tack imcereal) och måste bara få avreagera mig. Man blir ju tokig av att höra på mor och sons, speciellt sonens, bortförklaringar. Tror han på skiten själv? Mamman, låter ju lite emellanåt som hon fattar men inte riktigt vill fatta fullt ut. Undrar hur hon mår och tänker idag?
Och fastern sedan. Fy fan så jävla lågt att lura av henne allt och mer därtill. Stackars stackars dam. Tårarna var inte långt bort när jag lyssnade på henne. Någon som vet hur det går för henne? Någon som hjälper henne? Skulle det osannolika hända och jag vann storvinst på typ eurojackpot så vet jag ju vart några av miljonerna hade gått...
Citera
  • 7
  • 8