De två första filmerna i denna trilogi är rent underbara. Växte upp med dem och såg dem hur många gånger som helst. Kommer ihåg min syster hade dem inspelade på VHS och tittade sönder dem. Ren magi =)
Vet inte var det var som gjorde filmerna så populära (som jag upplevde att de var under tidigt 90-tal). Kanske var det att man hade sämre koll på Australien än bad man har idag, vilket fick till följd att den där delen av världen ansågs spännande och outforskad.
Tror huvudkaraktären Mick föll många i smaken också, då han på ett McGuyver liknande sätt oskadliggör fiender utan pistol och har den där glimten i ögat. De måste vara få förunnat att kunna skämta med sina bekanta då folk vill ha ihjäl en.
Tredje filmen var bara pinsam och skulle aldrig ha gjorts. Papperskorgen för den.
Fin, fina äventyrskomedier som alltid har gott hem hos mig. Framförallt den andra filmen som var lite av en barndomsfavorit och spelades varm titt som tätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!