2014-06-04, 15:04
Medlem
tänkte presis börja måla om sovrumet när jag upptäkte att jag sakna markeringstejp?? går det att hitta i mataffär???
Citera
2014-06-04, 15:06
Bannlyst
MaSkeringstejp finns på Ia Maxi!
Citera
2014-06-04, 15:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Kanske inte finns på alis livs och grönsaker. Men coop, ica och hemköp lär säkerligen ha det.
Brukar finnas på samma ställe som lim/klister och sånt.
Citera
2014-06-04, 15:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kanske inte finns på alis livs och grönsaker. Men coop, ica och hemköp lär säkerligen ha det.
Brukar finnas på samma ställe som lim/klister och sånt.
Eller bland plastpåsar o.d. då maskeringstejp även går under benämningen frystejp i mataffärer.
Citera
2014-06-04, 15:57
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADM4N
MaSkeringstejp finns på Ia Maxi!
Ia Maxi?
En mindre matbutik har kanske inte men garranterat Ica Maxi/Willys etc har säkert.
Citera
2014-06-04, 16:01
Medlem
Frystejp och maskeringstejp är inte samma sak, skulle inte rekommendera att använda frystejp till maskeringstejp!
Vi gjorde det misstaget i sovrummet när vi skulle måla det släppte hela tiden och var dessutom så smal att lister inte täcktes - mycket kladd och mer arbete i slutändan!
Kanske beror på vad man har för slags frystejp, men jag skulle ändå råda till att köpa riktig maskeringstejp, inte av den billigasten sorten heller, antingen i bygghandeln eller byggavdelingen i mataffären.
Citera
2014-06-04, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Ia Maxi?
En mindre matbutik har kanske inte men garranterat Ica Maxi/Willys etc har säkert.

Förstod du inte vad jag menade, FYI så är min C-tangent lite trög och hänger inte alltid med.
Citera
2014-06-04, 20:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfilia
Frystejp och maskeringstejp är inte samma sak, skulle inte rekommendera att använda frystejp till maskeringstejp!
Vi gjorde det misstaget i sovrummet när vi skulle måla det släppte hela tiden och var dessutom så smal att lister inte täcktes - mycket kladd och mer arbete i slutändan!
Kanske beror på vad man har för slags frystejp, men jag skulle ändå råda till att köpa riktig maskeringstejp, inte av den billigasten sorten heller, antingen i bygghandeln eller byggavdelingen i mataffären.
Det är precis tvärtom. Riktig frystejp har betydligt högre vidhäftningsförmåga än maskeringstejp. Riktig frystejp är därför följdaktligen också dyrare än maskeringstejp.

Det är också därför man i mataffärer ofta ser vanliga rullar maskeringstejp säljas som frystejp. Det blir billigare för butiken att köpa in och därmed högre avans.
Citera
2014-06-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är precis tvärtom. Riktig frystejp har betydligt högre vidhäftningsförmåga än maskeringstejp. Riktig frystejp är därför följdaktligen också dyrare än maskeringstejp.

Det är också därför man i mataffärer ofta ser vanliga rullar maskeringstejp säljas som frystejp. Det blir billigare för butiken att köpa in och därmed högre avans.

Okej, då kanske våran affär säljer "fejktejp", står frystejp på den men det var lös skit. Köpte lå tejp på Bauhaus, den satt bra och täckte fint. Men det var helt kart dyrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in