Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-21, 23:03
  #1
Medlem
Hejsan, har en gammal Ericsson T65:a som vägrar starta.. Då jag sätter in laddningskabeln blinkar indikatorlampan bara rött (alltså att det batteriet är tomt) antar det är något fel på batteriet då eller?

Går det att byta batteriet på dom eller? Tänkte batteriet är inbyggda på dom hära telefonera :/

//André
Citera
2005-08-22, 01:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plato
Hejsan, har en gammal Ericsson T65:a som vägrar starta.. Då jag sätter in laddningskabeln blinkar indikatorlampan bara rött (alltså att det batteriet är tomt) antar det är något fel på batteriet då eller?

Går det att byta batteriet på dom eller? Tänkte batteriet är inbyggda på dom hära telefonera :/

//André


Pröva låta den ligga med laddaren i typ 30min och dra sedan ur o stoppa i igen...brukar funka om det är väldigt lite ström i batteriet
Citera
2005-08-22, 12:19
  #3
Medlem
inte nödvändigt att dra ur laddaren efter 30min... låt telefonen ligga på laddning bara så kommer den förhoppningsvis igång igen... annars blir det till att byta batteri, vilket inte är speciellt svårt, de fyra T6 (dvs Torx mejsel) skruvarna på baksidan, lyft upp baksidan med början nere vid bottenkontakten, sen sitter batteriet fastklämt under en metallplatta samt klister på undersidan av batteriet, bara att lossa metallplattan och sen ta en skruvmejsel el liknande och lossa batteriet.
Citera
2005-08-22, 14:25
  #4
Medlem
Okej, jag öppnade mobilen nyss och hittade batteriet direkt.. Fattar inte varför dom har byggt mobilen på det hära sättet, vore det inte enklare bara att ha en batterilucka eller så? jaja..

Kan man köpa såna hära batterier eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback