Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-02, 23:33
  #1
Medlem
Baochickas avatar
Har letat och klurat hela dagen men är väldigt osäker. Många säger att 27 är för stort och 24 perfekt MEN jag vill utnyttja en stor skärm utan att det blir jobbigt för ögonen alltså vill jag hitta den "perfekta" storleken för mig.

Kommer oftast sitta 80 cm från skärmen till ögat och känns som att en 27 tummare sätter in perfekt men kommer mestadels köra fps spel och de brukar rekommendera mindre skärmar till detta.

^^enkelt sagt vad är bättre från ~1m avstånd 24 eller 27 tum
Citera
2014-06-02, 23:40
  #2
Medlem
Antagligen 27 tum. PC-spelare har oftast 24-tumskärmar på skrivbordet och det är klart närmare än 1 m.
Citera
2014-06-03, 00:01
  #3
Medlem
MartinStLouiss avatar
Om du ska spela tv-spel och kommer sitta en bit ifrån Tv:n så skulle jag också ha valt en 27".
Citera
2014-06-03, 00:03
  #4
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baochicka
Har letat och klurat hela dagen men är väldigt osäker. Många säger att 27 är för stort och 24 perfekt MEN jag vill utnyttja en stor skärm utan att det blir jobbigt för ögonen alltså vill jag hitta den "perfekta" storleken för mig.

Kommer oftast sitta 80 cm från skärmen till ögat och känns som att en 27 tummare sätter in perfekt men kommer mestadels köra fps spel och de brukar rekommendera mindre skärmar till detta.

^^enkelt sagt vad är bättre från ~1m avstånd 24 eller 27 tum
27 tum alla dar i veckan. Det är inte stort på 1 meters avstånd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback