2014-06-02, 17:40
Medlem
godboys avatar
Nu i helgen bodde jag och frugan på ett av Elite Hotels hotell. Jag hade bokat de två nätterna på hotellets egen hemsida för en knapp månad sedan. Vid bokningstillfället var jag tvungen att ange mitt kreditkortsnummer och CCV nummer eftersom vi skulle komma ganska sent på kvällen.

När vi checkar ut på söndagen så ska jag betala, vilket jag gör med det kortet. De har ingen sån apparat man slår in sin kod på utan trycker bara ut kvitto som ett signaturköp. Jag behövde aldrig visa leg. Tycker jag ar konstigt, även om jag använt detta kort vid bokning är det ju inte säkert det är mitt. Jag kan ju vara någon annan. JAg visade ju inte leg när vi checkade in.

Ska man inte alltid kolla leg vid signaturköp?
Citera
2014-06-02, 17:42
Medlem
Hade du lämnat CCV numret har de alla uppgifter och i princip förskott betalt. Sen vill de alltid att man drar kortet för alla övriga utgifter. Är det samma kort som du bokat med så är allt klart ändå.
Citera
2014-06-02, 17:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Inte om man är känd av personalen.
Nu antar jag att du inte var det och då gjorde personalen fel.
Citera
2014-06-02, 17:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Hade du lämnat CCV numret har de alla uppgifter och i princip förskott betalt. Sen vill de alltid att man drar kortet för alla övriga utgifter. Är det samma kort som du bokat med så är allt klart ändå.

Jo men jag hade ju kunnat använda någon annans kort, både vid bokning och utcheckning , jag vet att det är långsökt men jag tycker ändå det är knepigt att inte kolla leg.
Citera
2014-06-02, 18:24
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Måste, måste de väl inte. Men om de vill försäkra sig om att betalningen är giltig så bör de göra det. Gläd dig istället över att du gav dem ett så propert intryck så de inte tyckte leggkontroll var nödvändigt.

Nu tog de helt enkelt en risk att om köpet skulle anmälas som ogiltigt skulle de förlora betalningen. Kanske en symbolisk gest mot kunder de vill ska återkomma att visa förtroende på det sättet.
Senast redigerad av svallerbyttan 2014-06-02 kl. 18:27.
Citera
2014-06-02, 21:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Måste, måste de väl inte. Men om de vill försäkra sig om att betalningen är giltig så bör de göra det. Gläd dig istället över att du gav dem ett så propert intryck så de inte tyckte leggkontroll var nödvändigt.

Nu tog de helt enkelt en risk att om köpet skulle anmälas som ogiltigt skulle de förlora betalningen. Kanske en symbolisk gest mot kunder de vill ska återkomma att visa förtroende på det sättet.

Ja, inget jag eg har ett bekymmer med. Tycker ju att man ska betala för sig. Och jag har vi har ju bott där kanske 10-15 ggr under 5 år, så jag finns säkert i loggarna.

Min enda tanke är den att jag vill att det ska vara så svårt som möjligt för bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in