Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-02, 03:15
  #1
Medlem
Greenpeace's fartyg Rainbow Warrior sänktes av Frankrike på Nya Zeeländskt territorium för några årtionden sen.
Hur ser man på det idag? (personligen så har jag inte köpt en enda fransk flaska vin sedan dess).
Citera
2014-06-02, 03:46
  #2
Medlem
Trist att det hände, men sedan det hände har jag ökat min konsumtion av fransk brie till det dubbla.
Citera
2014-06-02, 03:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Trist att det hände, men sedan det hände har jag ökat min konsumtion av fransk brie till det dubbla.

Brie är gott, men tråkigt att höra ändå!
Citera
2014-06-02, 12:12
  #4
Medlem
Spackelackans avatar
Vad folk allmänt tycker om det har jag ingen vidare aning om, men själv så tycker jag att det var ytterst förkastligt, och ett bevis på den DÅVARANDE franska statens okänslighet och ovilja när det gällde ärenden som miljöhänsyn och protester mot totalförstörelse av atoller medelst kärnvapenprov.
En kriminell handling enligt mig.
Citera
2014-06-17, 00:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Vad folk allmänt tycker om det har jag ingen vidare aning om, men själv så tycker jag att det var ytterst förkastligt, och ett bevis på den DÅVARANDE franska statens okänslighet och ovilja när det gällde ärenden som miljöhänsyn och protester mot totalförstörelse av atoller medelst kärnvapenprov.
En kriminell handling enligt mig.

Dessutom så gav dom sig på en allierad, dvs Nya Zeeland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback