Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-31, 20:50
  #1
Medlem
FaderMovitzs avatar
Rysslands vice utrikesminister sa idag:

Citat:
...att Ryssland också har ”ett ansvar att skydda sina landsmän och deras kultur” – framförallt i de baltiska staterna – och att ett svenskt eller finskt Nato-medlemskap skulle ge upphov till ”farliga, negativa förändringar” i regionen.

Tidigare har deras premiärminister Medvedev sagt, angående Sveriges och framförallt Finlands eventuella NATO medlemskap:

Citat:
nya medlemmar [i Nato] i närheten av Rysslands gränser skulle förändra maktbalansen och tvinga oss att reagera och ge ett svar på det

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rys...ar-med-i-nato/

Själv tycker jag det får vara nog med Rysslands svineri nu. Det är dags att Sverige går med i NATO nu! Mota Olle i grind.

Går vi med i NATO så slipper vi ett Krim-scenario på Gotland framöver. Vi kan ju redan nu använda Ukraina som facit på hur mycket hjälp vi skulle få från NATO om vi inte är medlemmar och Ryssland står i Slite för att skydda sina "vitala intresse", t ex nordstream. Dessutom kan vi som NATO medlemmar enklare hjälpa våra grannländer i Baltikum den dagen när (inte om) Ryssland ger sig på dem.
2014-05-31, 20:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Rysslands vice utrikesminister sa idag:



Tidigare har deras premiärminister Medvedev sagt, angående Sveriges och framförallt Finlands eventuella NATO medlemskap:



http://www.dn.se/nyheter/varlden/rys...ar-med-i-nato/

Själv tycker jag det får vara nog med Rysslands svineri nu. Det är dags att Sverige går med i NATO nu! Mota Olle i grind.

Går vi med i NATO så slipper vi ett Krim-scenario på Gotland framöver. Vi kan ju redan nu använda Ukraina som facit på hur mycket hjälp vi skulle få från NATO om vi inte är medlemmar och Ryssland står i Slite för att skydda sina "vitala intresse", t ex nordstream. Dessutom kan vi som NATO medlemmar enklare hjälpa våra grannländer i Baltikum den dagen när (inte om) Ryssland ger sig på dem.
Varför skulle det bli ett Krim-scenario på Gotland? På grund av alla ryssar som bor där eller för att Gotland har ett förflutet som ryskt territorium?
2014-05-31, 21:04
  #3
Medlem
RockAndOllons avatar
Allt detta ryss hat som finns i Sverige är helt sjukt.

JA till Ryssland nej till USAs NATO.
Bästa skulle vara om vi bildade en militär allians med alla dom skandinaviska länderna.
Då har vi tillräckligt för att det ska göra för ont att anfalla oss och vi är små nog att slippa skiten från båda håll.
2014-05-31, 21:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Rysslands vice utrikesminister sa idag:Tidigare har deras premiärminister Medvedev sagt, angående Sveriges och framförallt Finlands eventuella NATO medlemskap:http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryssland-farligt-om-sverige-och-finland-gar-med-i-nato/

Själv tycker jag det får vara nog med Rysslands svineri nu. Det är dags att Sverige går med i NATO nu! Mota Olle i grind.

Går vi med i NATO så slipper vi ett Krim-scenario på Gotland framöver. Vi kan ju redan nu använda Ukraina som facit på hur mycket hjälp vi skulle få från NATO om vi inte är medlemmar och Ryssland står i Slite för att skydda sina "vitala intresse", t ex nordstream. Dessutom kan vi som NATO medlemmar enklare hjälpa våra grannländer i Baltikum den dagen när (inte om) Ryssland ger sig på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Rysslands vice utrikesminister sa idag:Tidigare har deras premiärminister Medvedev sagt, angående Sveriges och framförallt Finlands eventuella NATO medlemskap:http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryssland-farligt-om-sverige-och-finland-gar-med-i-nato/

Själv tycker jag det får vara nog med Rysslands svineri nu. Det är dags att Sverige går med i NATO nu! Mota Olle i grind.

Går vi med i NATO så slipper vi ett Krim-scenario på Gotland framöver. Vi kan ju redan nu använda Ukraina som facit på hur mycket hjälp vi skulle få från NATO om vi inte är medlemmar och Ryssland står i Slite för att skydda sina "vitala intresse", t ex nordstream. Dessutom kan vi som NATO medlemmar enklare hjälpa våra grannländer i Baltikum den dagen när (inte om) Ryssland ger sig på dem.
[ Desutom kan vi som NATO medlemmar hjälpa våra grannländer i Baltikum ] Du tycks inte hålla koll på saker och ting, Baltikum ÄR med i NATO, så det behövs faktiskt inte några VI där för att ' hjälpa til ' ??
2014-05-31, 21:10
  #5
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amroj1952
[ Desutom kan vi som NATO medlemmar hjälpa våra grannländer i Baltikum ] Du tycks inte hålla koll på saker och ting, Baltikum ÄR med i NATO, så det behövs faktiskt inte några VI där för att ' hjälpa til ' ??

Är vi med i NATO kan vi ju hjälpa till mer effektigt. Så tror jag han menade.. Men en skandinavisk allians / nordisk ade väl varit skönt, men ja som det ser ut nu är nog nato enda vettiga alternativet. gå med i ryssland var ju obvious trollpost om ni undrade..
2014-05-31, 21:42
  #6
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amroj1952
[ Desutom kan vi som NATO medlemmar hjälpa våra grannländer i Baltikum ] Du tycks inte hålla koll på saker och ting, Baltikum ÄR med i NATO, så det behövs faktiskt inte några VI där för att ' hjälpa til ' ??

Jo, om t ex Estland blir angripet av Ryssland så behöver de all hjälp de kan få.

Jag vet att de är medlemmar av NATO, och det är just det som är min poäng: Om vi också är det så är det lätt för oss att hjälpa dem, vi kommer ha övat ordentligt med dem, vi kan kommunicera effektivt med dem, etc, etc. Naturligtvis får de även hjälp av övriga NATO, men att de skall vänta på hjälp från t ex Italien eller England medan Sverige som ligger mycket närmare tittar på och rullar tummarna, det är ett minst sagt egoistiskt synsätt. Tycker jag...
2014-05-31, 21:49
  #7
Medlem
Aegishjalmrs avatar
"Farliga förändringar" för nuvarande korrumperade maktelit blir det nog, men en befrielse för folket. Välkommen Putin, ta för er av Sveriges kulturmarxister och skicka dem till Sibirien permanent.
2014-05-31, 21:54
  #8
Medlem
Ola Schuberts avatar
Naturligtvis, nu börjar hotet att hagla. Detta tack vare att våra sk. "försvarspolitiker" vägrat se den verklighet som började uppenbara sig för åtminstone 14 år sedan.


Och, ja, tyvärr, så kan vi tvingas till ett NATO medlemskap. Det är dock Putlers agerade, med ev. nya hot som, akut, kommer att driva oss därhän.

Tilläggas skall att den nuvarande utvecklingen har både komiska, men framförallt skrämmande likheter med den utveckling som på 30-talet tillslut ledde fram till den andra världskriget.
2014-05-31, 22:10
  #9
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
"Farliga förändringar" för nuvarande korrumperade maktelit blir det nog, men en befrielse för folket. Välkommen Putin, ta för er av Sveriges kulturmarxister och skicka dem till Sibirien permanent.
Det tror jag knappast. Även om den ryska regeringen håller mer på gamla kristna värderingar så är de minst lika mycket för mångkultur, om än i en annan tappning än hur det genomförts i Sverige. Något annat vore dessutom omöjligt om man som rysk härskare vill åberopa sig rätten till forna territorier som bebos av olika folkslag och kulturer.

Sen ska man väl inte heller glömma att det än idag finns många "marxister" i Ryssland, även om kapitalism och västeuropeiska värderingar kommit in allt mer efter murens fall.

Till topic då: Jag är hyfsat positiv till ett svenskt NATO-medlemskap, men ser dock en del nackdelar.
2014-05-31, 22:12
  #10
Medlem
FaderMovitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
Allt detta ryss hat som finns i Sverige är helt sjukt.

JA till Ryssland nej till USAs NATO.
Bästa skulle vara om vi bildade en militär allians med alla dom skandinaviska länderna.
Då har vi tillräckligt för att det ska göra för ont att anfalla oss och vi är små nog att slippa skiten från båda håll.

Ryssland invaderar och annekterar delar av ett annat Europeiskt land. Något liknande har inte hänt sedan 1940-talet. Då var det Nazi-tyskland som "anslöt" Österrike (och därefter delar av Tjeckoslovakien). Detta samtidigt som man hetsar mot minoriteter, t ex homosexuella.

Nä, det är inte särskilt sjukt att Ryssland inte står högt i kurs i Sverige just nu.
2014-05-31, 22:16
  #11
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Det tror jag knappast. Även om den ryska regeringen håller mer på gamla kristna värderingar så är de minst lika mycket för mångkultur, om än i en annan tappning än hur det genomförts i Sverige. Något annat vore dessutom omöjligt om man som rysk härskare vill åberopa sig rätten till forna territorier som bebos av olika folkslag och kulturer.

Sen ska man väl inte heller glömma att det än idag finns många "marxister" i Ryssland, även om kapitalism och västeuropeiska värderingar kommit in allt mer efter murens fall.

Till topic då: Jag är hyfsat positiv till ett svenskt NATO-medlemskap, men ser dock en del nackdelar.


Du kanske borde läsa lite om vad Putins ideolog Dugin har skrivit, "The fourth political theory". Nej, Ryssland står för en multipolär värld och utgör tillsammans med Kina den enda kraft som kan besegra globalisterna. Västerlandet idag pissar jag på, total dekadens, förstört av amerikansk kulturimperialism.
2014-05-31, 22:21
  #12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderMovitz
Ryssland invaderar och annekterar delar av ett annat Europeiskt land. Något liknande har inte hänt sedan 1940-talet. Då var det Nazi-tyskland som "anslöt" Österrike (och därefter delar av Tjeckoslovakien). Detta samtidigt som man hetsar mot minoriteter, t ex homosexuella.

Nä, det är inte särskilt sjukt att Ryssland inte står högt i kurs i Sverige just nu.


USA och EU stödjer en statskupp mot en folkvald regering och detta menar du att folk "köper"? Tvivlar på det, Ryssland har agerat helt rätt och hedrat en folkomröstning på Krim.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback