Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-21, 16:55
  #1
Avstängd
Meccas avatar
Har fått hem en hel map med spel, tror det är runt 1000st så det blir lite för mkt att kolla igenom alla.
Kan någon ge föslag på ett par spel. Spel som gärna skapar beroende

Sedan så undrar jag varför man inte kan skicka spel från mobil till mobil? Jag kan då bara skicka från dator till mobil.
Efter att jag har tankat in spelet på mobilen så blir det en liten nyckel på sidan om, likadant på alla orginal spel.

EDIT: Sen så undrar jag om det inte finns en emulator som gör att man kan spela mobil spelet på dator, eller så att man ser vad det är för spel.

//Mecca
Citera
2005-08-21, 19:53
  #2
Medlem
Lechonians avatar
De är låsta för att man ska tvingas köpa dem istället för att kopiera.
Citera
2005-08-21, 22:43
  #3
Medlem
Går hur bra som helst att föra över spel från en telefon till en annan, har själv gjort det flera gånger!

Det är den oinstallerade filen som man skickar.........alltså jar-filen.
Citera
2005-08-21, 22:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Går hur bra som helst att föra över spel från en telefon till en annan, har själv gjort det flera gånger!

Det är den oinstallerade filen som man skickar.........alltså jar-filen.


Jo visst men då gäller det att ha en telefon som inte installerar .jar filen när du för över den till telen vet ej hur det är på nyare ericsson med minneskort men dom gamla typ t610 börjar ju installera direkt den kommer in på telen.
Citera
2005-08-22, 14:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Jo visst men då gäller det att ha en telefon som inte installerar .jar filen när du för över den till telen vet ej hur det är på nyare ericsson med minneskort men dom gamla typ t610 börjar ju installera direkt den kommer in på telen.

min k750 funkar fin fint att lägga in instalationsfilen på och sen instalera etc vid behov...
Citera
2005-08-22, 20:59
  #6
Medlem
Tramses avatar
Sheep Mania är ett spel som man fastnar i.
Citera
2005-08-22, 23:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramse
Sheep Mania är ett spel som man fastnar i.


viking games och tetris
Citera
2006-05-03, 19:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Går hur bra som helst att föra över spel från en telefon till en annan, har själv gjort det flera gånger!

Det är den oinstallerade filen som man skickar.........alltså jar-filen.

var i telefonen hittar men den filen då?
Citera
2006-05-05, 06:39
  #9
Medlem
Jag lägger in .jar-filerna från datorn i t.ex. mappen "övrigt". Därifrån installerar jag spelen.

Men jag låter .jar-filerna till de bästa spelen ligga kvar i övrigt-mappen så man kan glädja sina polare med att föra över .jar-filerna till dem.
I den processen installeras dock spelen direkt, så de kan inte i sin tur skicka vidare dem. Lite synd iofs.

Så funkar det iaf på K750/W800 serien.

Den här sidan har nämnts här förr, och där har du en jävligt bra tråd med spel och även recensioner av dem. bara att regga sig snabbt och lätt och tanka ner hundratals spel, varav dussintals är riktigt bra i alla fall!

http://www.iphone-forum.org
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback