Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-02-06, 00:13
  #37
Medlem
Detta borde inte ligga i övriga droger då det inte är missbruksvänligt överhuvudtaget. Det är en adaptogen, den stabiliserar din kropp i rätt (l
oftast liten) dosering. Det är väldigt nyttigt och skyddar dig mot corona har forskning visat. Borde ligga i alternativmedicin, kan någon mod flytta den dit? Då ingen människa använder ashwagandha som en drog.

Om det påverkar gaba eller något, så är det inte på samma sätt som bensodiazepiner gör, du kan inte "flöddra" på detta utan ditt minne blir tvärtom bättre. Inte heller finns beroenden rapporterade vid normal användning, speciellt om man använder vanlig whole root powder.

Använder vanlig rot men även 15x extrakt(5% withanolider) från RawPowders, hjälper att komma till ro på kvällen för att sedan göra mig mer energisk dagen efter. Är bra för mannens sexliv/testosteron har jag läst, men är nog individuellt. Sänker kortisolet(stresshormonet), vilket är nog den viktigaste mekanismen den har.

Finns flera andra ayurveda örter som hjälper avsevärt(t.ex. gotu kola, tulsi, bacopa monniera, gurkmeja, kardemumma, ceylonkanel) men människor tror tyvärr inte på växtriket som är fyllt utav fungerande mediciner, utan tror att det måste vara en giftig tablett för att fungera. Modern forskning har visat att dessa växter(eller alla i stort sett) är mycket mer komplexa än en traditionell medicin. De innehåller ofta ett brett spektrum utav olika aktiva ämnen medan tabletter innehåller oftast en eller sällsynta fall två sådana. De är dessutom nästan alltid säkrare med naturliga växtpreparat.

Köp rotextraktet och inte bladextraktet som kan vara skadlig för levern.
Finns KSM66 på apotek hjärtat såg jag på apoteket här om dagen. Ett helt okej extrakt, föredrar rawpowders 15x personligen.
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-02-06 kl. 00:22.
Citera
2021-03-23, 07:08
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
AlphaViril utan tvekan det bästa att ha.
Beställde den, kom till Sverige, men den skickades tillbaka.. Är den olaglig i Sverige eller?!
Citera
2021-03-23, 18:47
  #39
Medlem
Den gör nada. Endast bra för de som har hög kortisol. Allt annat är falsk marknadsföring såsom ökad energi, sexuell , muskelmassa och etc…
Citera
2023-02-21, 01:32
  #40
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Detta borde inte ligga i övriga droger då det inte är missbruksvänligt överhuvudtaget. Det är en adaptogen, den stabiliserar din kropp i rätt (l
oftast liten) dosering. Det är väldigt nyttigt och skyddar dig mot corona har forskning visat. Borde ligga i alternativmedicin, kan någon mod flytta den dit? Då ingen människa använder ashwagandha som en drog.

Om det påverkar gaba eller något, så är det inte på samma sätt som bensodiazepiner gör, du kan inte "flöddra" på detta utan ditt minne blir tvärtom bättre. Inte heller finns beroenden rapporterade vid normal användning, speciellt om man använder vanlig whole root powder.

Använder vanlig rot men även 15x extrakt(5% withanolider) från RawPowders, hjälper att komma till ro på kvällen för att sedan göra mig mer energisk dagen efter. Är bra för mannens sexliv/testosteron har jag läst, men är nog individuellt. Sänker kortisolet(stresshormonet), vilket är nog den viktigaste mekanismen den har.

Finns flera andra ayurveda örter som hjälper avsevärt(t.ex. gotu kola, tulsi, bacopa monniera, gurkmeja, kardemumma, ceylonkanel) men människor tror tyvärr inte på växtriket som är fyllt utav fungerande mediciner, utan tror att det måste vara en giftig tablett för att fungera. Modern forskning har visat att dessa växter(eller alla i stort sett) är mycket mer komplexa än en traditionell medicin. De innehåller ofta ett brett spektrum utav olika aktiva ämnen medan tabletter innehåller oftast en eller sällsynta fall två sådana. De är dessutom nästan alltid säkrare med naturliga växtpreparat.

Köp rotextraktet och inte bladextraktet som kan vara skadlig för levern.
Finns KSM66 på apotek hjärtat såg jag på apoteket här om dagen. Ett helt okej extrakt, föredrar rawpowders 15x personligen.

Är det 15x eller rot som reducerar stress bäst? Tänkte pröva beställa detta och ge de en chans.
Citera
2023-03-18, 23:04
  #41
Medlem
Utopia.s avatar
Det ger ingen akut, kännbar effekt. För mig verkar det ha hjälpt mot subkliniska sköldkörtelproblem (har gjort egna blodprov genom Werlabs). Jag upplevde att jag fick tillbaka energi och mådde bättre när jag började ta det, var i riktigt dåligt skick. Men det är verkligen ingen drog.
Citera
2023-03-20, 21:47
  #42
Avstängd
Jag tycker ashwaghanda är bra. Jag använder det mest för att det är allmänt bra för hälsan. Jag köper organic indias ashwaghanda. Finns på ayurvedabutiken.se
Citera
2023-03-21, 14:33
  #43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Jag tycker ashwaghanda är bra. Jag använder det mest för att det är allmänt bra för hälsan. Jag köper organic indias ashwaghanda. Finns på ayurvedabutiken.se

Märker du nån skillnad på något i kroppen?
Citera
2023-03-21, 14:55
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Märker du nån skillnad på något i kroppen?

Jag tycker jag blir mindre stressad
Citera
2023-09-15, 18:20
  #45
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Provat några ggr och det fungerar faktiskt avstressande, men effekten sitter tyvärr under timman så inte värt om man inte bara behöver lite lindring vilket som.
Citera
2023-10-15, 20:38
  #46
Medlem
MrFreds avatar
Woow!!!!!! Jag är helt mållös!!
Jag har tagit Ashwagandha i 3 dagar nu, 500mg varje morgon, och jag har inte mått så här bra på länge! Före dessa 3 dagar så kände jag mig helt tom, kunde fälla tårar varje kväll och var allmänt deprimerad och trött på livet.

Har inte gråtit på 3 dagar, ingen ångest alls och jag skrattar mycket. Nä det är INGEN placeboeffekt. Tro mig, jag vet vad jag talar om när det kommer till droger/mediciner och mående.

Så lycklig att jag fann denna ört❤️❤️😁😁😇😇
Citera
2023-10-16, 01:33
  #47
Medlem
StoreSvartes avatar
Har tagit ashwagandha i ett par veckor nu. I början gav den effekt. Mer ilska och stånd på morgonkvisten, men effekterna har försvunnit nu.

Tror den är som tongkat och det är bäst att använda i perioder och ta pauser annars slutar fanskapet fungera. Ett par veckor användning sen ett par veckors paus.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback