Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-13, 17:41
  #157
Medlem
EliasAlucards avatar
Originaltrilogin av Star Wars, Interstellar, Aliens och Alien Resurrection. Star Trek Into Darkness är hyfsat bra också, och 2009 Stark Trek rebooten är också en okej film.

Interstellar är lite speciell för min del. Jag menar, det är egentligen en rätt tråkig film (Nolan's specialitet är att göra tråkigt bra filmer), men ändå fantastiskt bra och välgjord, originell handling osv. Jag identifierar mig med Interstellar; så bra är den.
Citera
2019-08-13, 21:29
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Originaltrilogin av Star Wars, Interstellar, Aliens och Alien Resurrection. Star Trek Into Darkness är hyfsat bra också, och 2009 Stark Trek rebooten är också en okej film.

Interstellar är lite speciell för min del. Jag menar, det är egentligen en rätt tråkig film (Nolan's specialitet är att göra tråkigt bra filmer), men ändå fantastiskt bra och välgjord, originell handling osv. Jag identifierar mig med Interstellar; så bra är den.
Alien Resurrection? Hur tänkte du där?
Citera
2019-08-13, 21:41
  #159
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Alien Resurrection? Hur tänkte du där?
Det är en ball film? Helt klart tvåa efter Aliens. Har aldrig förstått varför Alien Resurrection inte är så populär, helt klart en av de mer lyckade Alienfilmerna.

Vem är snubben på din avatar förresten?
Citera
2019-08-13, 23:54
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är en ball film? Helt klart tvåa efter Aliens. Har aldrig förstått varför Alien Resurrection inte är så populär, helt klart en av de mer lyckade Alienfilmerna.

Vem är snubben på din avatar förresten?
Jaha, OK. Du har rätt till din åsikt, lite förvånad att någon tycker om den så pass mycket bara.
Tycker väl den är kul som en b-film, håller inte samma klass som de två första, men underhållningsvärdet är nog ändå bättre än Alien 3 och samtliga filmer som kom efter, inklusive Ridley Scott's pretentiösa prequels.
Är kloningen i filmen som tynger ner den, hur fungerar det liksom att du kan klona xenomorph embryon via blodprover av bärare? Dessutom så är det ju inte karaktären Ripley som återvänder, utan just en klon med annan personlighet, behövdes inte för storyn, är ju bara desperat fanservice.
De första två är hur som helst två av mina favoritfilmer på grund av den unika stämningen i de filmerna som jag inte har hittat i andra sci-fi filmer.

Det är min nuna på avataren.
__________________
Senast redigerad av xenomorph-ball 2019-08-14 kl. 00:02.
Citera
2019-08-14, 00:16
  #161
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vill slå ett slag för Valerian and The City of Thousand Planets. Det är en fluffig rymdopera i samma stil som Fifth Element men den är å så vacker. Dom hade kunnat ta bort allt vad story heter och bara låtit oss hoppa runt lite bland alla varelser och miljöer. Tyvärr suger huvudpersonerna ganska hårt. Men det är en film som man kopplar bort hjärnan till och njuter av dom vackra bilderna.

Första scenen blev på en gång en favoritöppning för mig: https://www.youtube.com/watch?v=q6oTziHKM_c

Kul!
Såg den här filmen pga att jag var ett stort fan av serieböckerna Linda och Valentin på 70-talet.
Filmen fångar böckerna fantastiskt bra och även kemin mellan Linda och Valentin.
Sitter och väntar på om Gud är god nog för en till i serien.
Citera
2019-08-14, 10:27
  #162
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Kul!
Såg den här filmen pga att jag var ett stort fan av serieböckerna Linda och Valentin på 70-talet.
Filmen fångar böckerna fantastiskt bra och även kemin mellan Linda och Valentin.
Sitter och väntar på om Gud är god nog för en till i serien.
Haha, va? Dom hade ju noll kemi. Sämst jag har varit med om tror jag. Det finns däremot en animerad serie där i alla fall kemin är så mycket bättre.
Citera
2019-08-14, 13:06
  #163
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Haha, va? Dom hade ju noll kemi. Sämst jag har varit med om tror jag. Det finns däremot en animerad serie där i alla fall kemin är så mycket bättre.

Härom tvistar de lärde.
Exakt den känslan som fanns mellan dem i böckerna tyckte jag de presenterade på ett fullödigt sätt i filmen.
Men det var hur jag uppfattade det på 70-talet kontra filmen idag.
Jag var/är extremt nöjd med filmen som på alla sätt och vis fångade böckernas särart i huvudfigurerna, handlingen samt inramningen av känslor och scenario.
Citera
2019-08-14, 15:52
  #164
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Härom tvistar de lärde.
Exakt den känslan som fanns mellan dem i böckerna tyckte jag de presenterade på ett fullödigt sätt i filmen.
Men det var hur jag uppfattade det på 70-talet kontra filmen idag.
Jag var/är extremt nöjd med filmen som på alla sätt och vis fångade böckernas särart i huvudfigurerna, handlingen samt inramningen av känslor och scenario.
Det är ju annars det vanligaste klagomålet; att dom har på tok för dålig kemi.
Citera
2019-08-17, 05:51
  #165
Medlem
Logisksvensks avatar
The martian tycker jag är sevärd
Citera
2019-12-13, 01:23
  #166
Avstängd
Är tyvärr ingen Event Horizon bög som många på Flashback. Känns lite som hälften av de som höjer den till skyarna måhända ha sett den, visst, men jämfört den med annat skit, och resterande hälften är folk som tycker det är coolt och mainstream att tycka att just den är bra om man gillar sci-fi, eller nåt, att gillar man sci-fi så ska man minsann tycka denna filmen är bra. För nog fan är den inte speciell eller originell, alls.
Faktum är att den suger, hela filmen suger, effekterna suger och likaså skådespeleriet. Och den är tråkig som satan.

Sunshine är bra. Riktigt bra faktiskt!
The Martian är en feelgood sci-fi rulle. Också bra.
Cargo funkar.
Pandorum är godkänd.
Alien och Aliens såklart, 2 kultfilmer man kan se hur många gånger som helst.
Moon är också en fin film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback