• 1
  • 2
2014-05-31, 18:38
Medlem
They will crush you.
Citera
2014-05-31, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Okej tackar. Hade inte fått några papper om att skattepengarna skulle dras så snabbt därför jag var lite fundersam
Kronofogden och skatteverket jobbar tätt ihop, de behöver inte gå kring någon tredje part för att se att du får skatteåterbäring och kan nypa den direkt.

Det som får mig fundersam är att KFM borde delge dig om besluten först. Initialt får man en delgivning om att skulden finns hos kronofogden, och då kan man välja att bestrida den inom X tid om den är felaktig, vilket gör att borgenären för skulden måste stämma dig i tingsrätten (vilket kommer att gå galant för deras del om skulden är korrekt). Här är det en lucka jag inte vet vad som händer, troligen får man uppmaningar om att betala. Gör man inte det blir det löneutmätning och sista etappen som är utmätning av egendom, detta skall de delge dig om beslutet först.

Du kan i det här stadiet ringa till de som du har skulder hos och lägga upp avbetalningsplaner, då drar de tillbaka sitt ärende hos KFM och ni löser det sinsemellan utan att dra in fogden.
Citera
2014-06-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailstar
Så med andra ord är det ingen idé att kontakta dom, Då är det bara jobba på så länge det går och hoppas man kan få ut några löner utan att dom börjar dra

Precis... Alternativt kontaktar du dina fordringsägare om du kan få till en avbetalningsplan. Problemet blir dock att om inkasso får reda på att du har jobb på gång så kommer DE i sin tur att omgående tipsa kronis.... Ett moment 22 situation alltså.... Räkna dock med att förr eller senare kommer kronis ikapp dig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in