Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Fast det du föreslår är inte bara högst omoraliskt men även olagligt så knappast en lösning
Nej, män verkar ju inte vilja detta och det är helt ok. Kan inte tänka mig att nån enda människa har för avsikt att tvinga horder av ovilliga män att lura i kvinnor abortpiller så det ser jag inte som nåt problem alls. oLf är fullt fri att följa sin moral och avstå.

Men då kan han inte komma och gnälla och kräva ansvarsbefrielse för att han inte fick bestämma sen. Det är där skon klämmer.
Senast redigerad av Scull 2014-06-08 kl. 22:14.
Citera
2014-06-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slimy
Att du orkar, Olf!

Antingen trollar Granved och Scull m.fl., eller så saknar dom t.o.m rudimentär
logisk förmåga.
Men det är klart, logik är väl en "patriarkal härskarmetod".

Den som har makten att fatta ett beslut är också den som har ansvar för
det fattade beslutet. Detta måste väl ändå vara självklart.

Har inte detta gått in än så finns det ingen anledning att förtsätta debatten,
stäng tråden.
Vilka är med flera?
Citera
2014-06-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är högst omoraliskt att tillåta att vissa barn blir arvlösa och inte får tillgång till sin släkt och inte får kalla sina syskon för syskon och så vidare. Och även olagligt.

Då får väl kvinnor avstå från att föda barn vars fäder utfört juridisk abort.

Du inser väl, förhoppningsvis, att om kvinnan vetandes att mannen utfört juridisk abort, ändå föder barnet, är ansvarig för det beslutet helt själv faktiskt?
Citera
2014-06-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Nej, män verkar ju inte vilja detta och det är helt ok. Kan inte tänka mig att nån enda människa har för avsikt att tvinga horder av ovilliga män att lura i kvinnor abortpiller så det ser jag inte som nåt problem alls. oLf är fullt fri att följa sin moral och avstå.

Men då kan han inte komma och gnälla och kräva ansvarsbefrielse för att han inte fick bestämma sen. Det är där skon klämmer.

Det är komiskt vilka dåliga argument du har.
Citera
2014-06-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

Du inser väl, förhoppningsvis, att om kvinnan vetandes att mannen utfört juridisk abort, ändå föder barnet, är ansvarig för det beslutet helt själv faktiskt?

Blir det en sån lag så får vi väl se. Men det vet ju både du och jag att det kommer inte att ske.
Citera
2014-06-08, 22:21
Medlem
Citat:
Blir det en sån lag så får vi väl se. Men det vet ju både du och jag att det kommer inte att ske.

Tyvärr har du nog rätt.
Frågan är om du kan förstå varför jag som man vill har rätten över mitt eget liv?
Citera
2014-06-08, 22:23
Medlem
Citat:

Eller så får män avstå från att göra juridisk abort helt enkelt.

Men visst ja, varför ska mannen behöva ta ansvar för nåt som han inte fick vara med och bestämma om?
Eller om han nu inte ville eller hur det nu var.
Citera
2014-06-08, 22:24
Medlem
Citat:
Tyvärr har du nog rätt.
Frågan är om du kan förstå varför jag som man vill har rätten över mitt eget liv?

Jo jag förstår att män är utformade fysiskt på ett annat sätt som gör att de inte är de som bär barnet och därför kan både få barn som de inte vill ha och bli av med barn som de vill ha. Självklart är det jobbigt för drabbade.
Citera
2014-06-08, 22:25
Medlem
Citat:
Eller så får män avstå från att göra juridisk abort helt enkelt.

Men visst ja, varför ska mannen behöva ta ansvar för nåt som han inte fick vara med och bestämma om?
Eller om han nu inte ville eller hur det nu var.

Frågar du varför en människa inte ska behöva ansvara för en annan människas beslut? Väldigt otydlig post.
Citera
2014-06-08, 22:30
Medlem
Citat:
Jo jag förstår att män är utformade fysiskt på ett annat sätt som gör att de inte är de som bär barnet och därför kan både få barn som de inte vill ha och bli av med barn som de vill ha. Självklart är det jobbigt för drabbade.

Du förstår alltså att män och kvinnor biologiskt sett är olika. Kvinnor kan bli gravida, män kan det inte.

Står du bakom att kvinnor bör har rätten och ansvaret över sina egna kroppar?
Om du gör det ska alltså kvinnor har rätten och ansvaret över vad som utspelar sig i dessa kroppar.
Eller vill du att män ska ansvara över det? Ska vi ansvara över kvinnors humörsvängningar och nageltrång också? Ska vi torka er efter toabesöket? Är ni ens att se som vuxna människor?

Jag förstår inte problemet. Kvinnor ansvara för sina kroppar och sina beslut, så gör vi män detsamma.

I förebyggande syfte: Nej! Om män ska ansvara för sina spermier och tvingas bli fäder efter sex ska kvinnor ansvara över sina ägg och tvingas bli mödrar efter sex.

Svara på den här enkla frågan: Anser du att kvinnor likt män ska ansvara för sina egna beslut?
Svarar du nej så får vi omyndigförklara alla kvinnor.
Svarar du ja så finns inget problem att diskutera.
Citera
2014-06-08, 22:31
Medlem
Citat:
Frågar du varför en människa inte ska behöva ansvara för en annan människas beslut? Väldigt otydlig post.
Ja, du har tackat nej till rätten att avsluta graviditeten. Du har tyvärr ingen att skylla på längre utan bara att tugga i sig ansvaret.
Citera
2014-06-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ja, du har ju tackat nej till rätten att avsluta graviditeten. Du har tyvärr ingen att skylla på längre utan bara att tugga i sig ansvaret.

Finns ingen sådan rätt. Ställ ned vinglaset nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in