Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-21, 01:25
  #1
Medlem
rangels avatar
Ojojoj, igår kom folk på att min kompiskrets brukar puffa på och idag blev det till att erkänna för mor och far. En mycket givande upplevelse kom det att bli. Morsan snackade om att man blev beroende av knark på en gång och att det var så farligt. Vad jag än sa, typ att Cannabis är en mild drog så fortsatte hon gå på sin linje att knark. Det är skit. Det som var lite kul inom beroendeområdet var att hon sa att man kunde bli beroende av ett bloss. Var ju ingen mening att käfta emot, skulle bara bli värre då. Men visst är det lite kul att alla som aldrig testat vet så fasligt mycket.

Edit: Ahhh...missade tråden som redan existerade i ämnet
Citera
2005-08-21, 01:37
  #2
Medlem
Moments avatar
Det är verkligen störande när folk säger helt störda saker om cannabis , varför hatar dom det så mycket. Är dom avundsjuka på att man tar sig ett rus? , känns som dom också vill testa eller något . Folk kan säga dom mest efterblivna sakerna tillexempel som en kompis tjej , sa att man fick hål i hjärnan av att röka cannabis wtf?. Som i någon tråd här en annan tjej som sa att hennes farbror dött av en överdos cannabis som han injecerade i armen .
Citera
2005-08-21, 02:14
  #3
Banned
hahaha sånt hatar jag... en av mina kompisar fattar noll om cannabis 0ch han sa att om man tar ett bloss så blir man galen och börjar göra våldsamma saker... hahahahahha sedan hade jag hört av någon att om man röker cannabis så blir man blind.. skrattretande...
Citera
2005-08-21, 02:51
  #4
Medlem
supermupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhaze
hahaha sånt hatar jag... en av mina kompisar fattar noll om cannabis 0ch han sa att om man tar ett bloss så blir man galen och börjar göra våldsamma saker... hahahahahha sedan hade jag hört av någon att om man röker cannabis så blir man blind.. skrattretande...


hehe. galen

när man röker så blir man ju lung och harmonisk
Citera
2005-08-21, 03:03
  #5
Medlem
Bottenskraps avatar
Problemet verkar vara att många buntar ihop alla olagliga droger och tror att det inte finns några skillnader mellan dem. De tror att bara för att något inte får brukas så leder det ofelbart till döden, vilket känns jävligt frustrerande. Skulle staten imorgon dag förbjuda dubbel-daim och dra igång en skräckpropagandistisk kampanj, så skulle en jävla massa människor garanterat snart vara övertygade om att det innebar döden att prova en tugga.
Citera
2005-08-21, 09:44
  #6
Medlem
Cannabis är ändå "Knark" i alla ovetandes ögon. Och därför räknar dom säkerligen sprut heroin som nära släkting till hasch. Nothing you can do bout it -.-
Citera
2005-08-21, 10:58
  #7
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Ojojoj, igår kom folk på att min kompiskrets brukar puffa på och idag blev det till att erkänna för mor och far. En mycket givande upplevelse kom det att bli. Morsan snackade om att man blev beroende av knark på en gång och att det var så farligt. Vad jag än sa, typ att Cannabis är en mild drog så fortsatte hon gå på sin linje att knark. Det är skit. Det som var lite kul inom beroendeområdet var att hon sa att man kunde bli beroende av ett bloss. Var ju ingen mening att käfta emot, skulle bara bli värre då. Men visst är det lite kul att alla som aldrig testat vet så fasligt mycket.

Edit: Ahhh...missade tråden som redan existerade i ämnet


Känns som att vi har samma mor Hon sa exakt som din, hon lade även till att jag skulle bli prostituerad och ha sex med gamla gubbar, bara för att det är vad ett beroende leder till
Citera
2005-08-21, 11:53
  #8
Banned
esrimoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey McPot

Känns som att vi har samma mor Hon sa exakt som din, hon lade även till att jag skulle bli prostituerad och ha sex med gamla gubbar, bara för att det är vad ett beroende leder till
Min käre mor sa exakt så en gång i tiden.
Citera
2005-08-21, 13:20
  #9
Medlem
Tjacktorskens avatar
Folk som aldrig har testat är alltid stora i käften, cannabis måste man testa för att kunna uttala sig om eventuella effekter. Hatar rabbiata drogmotståndare som talar om hur man bli på droger. Såna är mina "vänner" som aldrig testat droger. Har man aldrig testat ska munnen vara stängd och förbli det fram tills att man har testat. Jag själv var drogmotståndare en gång i tiden på grund av dålig bild av ett par haschlodisar på min gamla skola men sen när jag testade så var det inte så farligt som alla sa. Jävla lögnare!
Citera
2005-08-21, 14:21
  #10
Medlem
Appropå pålästa människor som inte bör yttra sig om droger

I min antidrog-kompiskrets har en av mina vänner kläckt en kommentar i stil med:

"Man kan ta knark på alla möjliga sätt, till exempel så finns det haschsprutor"
Citera
2005-08-21, 14:26
  #11
Medlem
bIZongs avatar
ja eller så köper man bara haschsalva som man bara behöver smörja in på huden...
Citera
2005-08-21, 14:30
  #12
Medlem
mjohanssons avatar
medelsvensson lider av "knark är bajs"-syndromet; alla olagliga preparat är knark och leder omedelbart till att man sitter på plattan och delar kanyl med första bästa hemlös.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback